  • 31. Data: 2005-11-02 21:13:45
    Temat: Re: Czy City rozdaje karty gold?
    Od: " r3d3" <r...@g...pl>

    Janek <j...@g...pl> napisał(a):

    > Czy to Citi juz szuka naiwnych na
    > sile czy jak? Bo dla mnie czy karta jest zlota czy inna totalnie zwisa.

    Nie sądzę. Jest tylko kwestia czy chcesz/mozesz za to zaplacic i ewentualnie
    ile.

    Pozdrawiam,
    r3d3

  • 32. Data: 2005-11-02 21:28:44
    Od: " r3d3" <r...@g...pl>

    Janek <j...@g...pl> napisał(a):

    > Bo dla mnie czy karta jest zlota czy inna totalnie zwisa.

    Nie sądzę. To tylko kwestia czy chcesz/mozesz za to zaplacic i ewentualnie
    ile.

    Pozdrawiam,
    r3d3

  • 33. Data: 2005-11-02 22:06:21
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Wed, 02 Nov 2005 11:04:21 +0100, yayco
    <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> wrote:

    >Jeśli tak, to poproszę o podstawę prawną, albo, co najmniej,
    >orzecznictwo, potwierdzające przedstawioną teorię.

    A co z tym??? Jak to się ma do wysyłania niezamówionych kart pocztą?

    Ustawa o elektronicznych instrumentach płatniczych w art. 21 stanowi,
    że wydanie karty płatniczej następuje po zawarciu umowy o kartę.

    Ja wiem, że zastępcy citibankowych i bepehahahahowych prawników mają
    swoją interpretację "wydania", ale bankowi prawnicy również się mylą.
    A interpretację, że ten właśnie przepis zabrania takich praktyk
    spotkałem, w wykonaniu UOKIKU bodajże.

    PG

  • 34. Data: 2005-11-02 23:50:23
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 11/2/2005 12:39 PM, yayco wrote:
    (...)

    > A tak w ogóle, pomijając banalną konstatację, że banki dążą do
    > wykorzystania swojej pozycji, *to czy możesz wskazać, w którym miejscu
    > umowy określony jest kolor karty*? Bo ja jako ten Puchatek, im bardziej
    > się jej przyglądam, tym bardziej nie widzę. Ale wiek i małe literki
    > uprawdopodabniają Twoją wersję, a zatem, w którym to jest paragrafie?
    > Moim zdaniem zmiana koloru karty pociąga za sobą konsekwencje określone
    > nie w umowie, ale w regulaminie karty.

    W treści umowy nie ma nie tylko koloru karty - ale i systemu - gdyby ta
    treść stanowiła pełną umowę - to klient mógłby na przemian otrzymywać
    Visę lub Mastercarda w zależności od woli banku.
    Karta jest wydawana w oparciu o wniosek - ale z umowy nie wynika, że
    stanowi on załącznik, więc jedynym miejscem, w którym może być
    informacja, na co klient się umawia jest "pismo z informacją o limicie"
    - nie wiem, czy w tym piśmie ta informacja jest (tj. kolor i system
    karty), bo nie mam możliwości sprawdzić w chwili obecnej.

    W regulaminie słowa Visa lub Mastercard nie są użyte, używa się np.
    pojęcia karta kredytowa Citibank Platinium itd.

    Na dobrą sprawę w oparciu o regulamin i treść umowy KK Citi nie widzę
    przeszkody, by komuś kto miał Visę nie wznowić jej jako MC.

    W treści umowy użyte jest pojęcie numer karty - kolor, limit i system są
    traktowane jako sprawy nieistotne.

    Piszę o tym nie po to, by wyjawić światu, jaki jestem mądry - tylko po
    to, by potencjalni i aktualni klienci nie byli zdziwieni, że bank, który
    robi z nich wała już na etapie umowy - zrobi z nich wała także i kiedy
    indziej - np. gdy nie będą mieli ze sobą telefonu, a bank zapragnie
    sprawdzić, czy to oni robią zakupy "w trosce o ich dobro i bezpieczeństwo".

    Wniosek o kk Citi składany może być przez internet - w przypadku
    wypełnienia częściowego jest widoczny dla pracowników banku - to coś
    takiego, jakby w marmurku pracownik chodził i zbierał ze stolików
    formularze wypełnione "na brudno", nie złożone jako wnioski - czy wręcz
    wyciągał je z kosza na śmieci i przetwarzał w systemie.

    Na stronie z formatką z danymi osobowymi jest zapis:

    "Twoje dane osobowe chronione są przez przepisy ustawy o ochronie danych
    osobowych oraz zasady ochrony prywatności stosowane przez Citigroup.
    Wszystkie informacje są przesyłane do Banku bezpiecznym połączeniem SSL".

    Czy ten zapis to pytanie o zgodę na przetwarzanie danych - czy też
    informacja, że taką zgodę ktoś już wyraził, zaczął wypełniać formularz?
    IMHO - wynika, że jeden Citi mądry - reszta barany, bo pytają.
    Gumowe te umowy jakieś.

    Pzdr: Witek

  • 35. Data: 2005-11-03 06:46:56
    Od: trainer <t...@p...org>

    Piotr Gralak wrote:

    > Ustawa o elektronicznych instrumentach płatniczych w art. 21 stanowi,
    > że wydanie karty płatniczej następuje po zawarciu umowy o kartę.

    tylko że przed zawarciem umowy karta jest skrobaczką do szyb a nie kartą
    płatniczą - o ile oczywiście przychodzi nieaktywna

    trainer

  • 36. Data: 2005-11-03 07:41:53
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    "yayco" <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> wrote in message

    > Myślę, że na takie drobiazgi to by jakoś miejsce znalazła.

    No tak :)))

    > Nota bene firmiejne to oni mają Amexy i tu ciekawostka: Amex wysłał im do
    > domów (wcale nie pytając o zdanie) karty prywatne. Jak upłynie termin
    > ważności- przysyła następną, nawet wtedy gdy (tak, jak w przypadku moim,
    > domowym) karta nigdy nie była aktywowana. Tak to i mamy sobie nieaktywnego
    > Amexa na czarną godzinę. Zresztą Citi też jej, bo przysłało swego czasu
    > Mastera (fakt - z mniejszym limitem), żeby sobie wybrała, co jej się
    > bardziej podoba. Też jakoś nie było okazji aktywować... :-)

    To się nazywa zapobiegliwość względem (być może kiedyś)-klienta.
    W zasadzie citek, zasypując kraj ofertami kredytowymi, czyni to samo, tylko
    bardziej natarczywie - podany przez Ciebie przykład świadczy, że jednak
    można sobie marketingować bez nachalnego i upartego włażenia z buciorami w
    czyjeś życie. A karta sobie leży i czeka na życiową okazję, kiedy już
    wszystko inne zawiedzie :)

    T.

  • 37. Data: 2005-11-03 11:33:34
    Od: "yayco" <y...@n...gmail.com>

> [...]

    >- nie wiem, czy w tym piśmie ta informacja jest (tj. kolor i system
    >karty), bo nie mam możliwości sprawdzić w chwili obecnej.

    No i co? Mojej żonie, dla przykładu, Citi przysłało Mastera tylko po to, żeby
    się zastanowiła, co lubi mieć bardziej. I obiecało, że jakby co, to zmieni
    system i limity w ciągu kilku dni. To jakieś niedobre jest?
    I dobrze mnie zrozum: ja nie twierdzę, że Citi postępuje dobrze z zasady i
    zawsze. Ja tylko oprotestowałem Twoją tezę, że postępowanie takie stanowi
    naruszenie umowy. Tak twierdziłeś a to nieprawda, bo umowa o tym nie wspomina.
    Nie należę do paranoików prywatności i uważam, że listy lokatorów na klatkach
    schodowych miały swoje zalety. Podobnie, dopóki umiem czytać, to instytucje,
    które mogą "legalnie" przetwarzać moje dane osobowe, mogą przysyłać swoje
    oferty w dowolnej formie. W zakres mojej wrażliwości społecznej nie wchodzi
    nadmierne zrozumienie dla nieumiejących czytać, pytać i telefonować.
    Co do interpretacji prawniczych - są różne, a w sytuacjach spornych orzekają
    sądy. Dlatego pytałem wcześniej o orzecznictwo.
    Umowy są gumowe? Ależ oczywiście. Przy imprezach masowych straty muszą być.
    Spytaj dowolnego prawnika, czy wyobraża sobie prawo bez przepisów
    blankietowych, analogii legis i klauzul generalnych.
    Równie dobrze możesz się oburzać na to, że deszcze wilgotne są.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 38. Data: 2005-11-03 15:33:33
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 11/3/2005 12:33 PM, yayco wrote:

> [...]
    > się zastanowiła, co lubi mieć bardziej. I obiecało, że jakby co, to zmieni
    > system i limity w ciągu kilku dni. To jakieś niedobre jest?

    Dla mnie zmiana koloru karty stanowi istotną zmianę warunków umowy -
    wymagającą zgody delikwenta. Forma tej zgody winna być pisemna - bank
    pomija ten aspekt, o ile pisemna akceptacja nie ma miejsca - dochodzi do
    kontynuowania umowy w warunkach jej naruszenia.

    Jeżeli jednak bank pomija w zapisach umownych kolor i typ karty - i mimo
    tego wydaje karty na ogół zgodne z wnioskami, a nie losowo, na przemian
    czy inaczej - znaczy się, że umowy nie zawierają istotnej treści - bank
    zaś zamienia się w stragan do pokazywania paciorków.
    Można oczywiście traktować wszystko z kk włącznie jako marketingowy fun
    i nie zastanawiać się, czy coś spełnia warunki umowy - o ile działa
    sprawnie.

    PZdr: Witek

  • 39. Data: 2005-11-03 15:44:42
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-11-03 16:33- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Catbert, gdy pisał(a):

> [...]
    > Można oczywiście traktować wszystko z kk włącznie jako marketingowy fun
    > i nie zastanawiać się, czy coś spełnia warunki umowy - o ile działa

    Widzę, że Cię nie przekonam, ale powtórzę jeszcze raz.
    Jeżeli umowa milczy w jakieś kwestii to ta kwestia nie może być uznana
    za istotną treść, albowiem w ogóle treścią umowy nie jest. To co Ty
    uważasz wiąże co najwyżej Ciebie, a nie inne podmioty.
    Ponadto uporczywie mylisz umowę z wnioskiem, regulaminem i swoim
    wyobrażeniem co do porządnie poukładanego świata (które to wyobrażenia
    nawet częściowo podzielam).
    Dla mnie EOT

    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****

  • 40. Data: 2005-11-03 20:01:48
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Thu, 03 Nov 2005 07:46:56 +0100, trainer <t...@p...org>
    wrote:

    >tylko że przed zawarciem umowy karta jest skrobaczką do szyb a nie kartą
    >płatniczą - o ile oczywiście przychodzi nieaktywna

    a transakcje nieautoryzowane ponizej floor limit to pies?

    PG