  • 11. Data: 2007-09-25 22:42:42
    Temat: Re: Czy ja jestem przewrażliwiony ?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    smE wrote:

    > Nie ma czegoś takiego jak autentykacja, jak już to uwierzytelnianie.

    Dobrze, że nie dwumlask.

  • 12. Data: 2007-09-26 06:24:40
    Od: Piotr <p...@R...com>

    witek wrote:
    > Z formalnego punktu widzenia to co opisują nie jest autoryzacją tylko
    > autentykacją. (authentication).
    >
    > Wyjaśnić różnicę?

    Może dlatego tak zrobili, że NIE MA takiego słowa 'autentykacja' w
    języku polskim, a jedynie w żargonie informatycznym (polecam Słownik
    Wyrazów Obcych). Z tego co wiem, odpowiednikiem pl jest 'uwierzytelnienie'.

    P.

  • 13. Data: 2007-09-26 06:31:19
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 26 Sep 2007 08:24:40 +0200,
    osoba podpisana: Piotr <p...@R...com>
    napisała:

    > Może dlatego tak zrobili, że NIE MA takiego słowa 'autentykacja' w

    I dlatego wsadzili "autoryzacja" ?
    Zresztą, "anlaucji" też chyba nie ma w języku polskim, a mBankowi to chyba
    nie przeszkadzało :)

    KJ

    KRETYNIZM - ułomność predysponująca często do wampiryzmu
    (J.Collin de Plancy "Słownik wiedzy tajemnej")

  • 14. Data: 2007-09-26 07:57:15
    Od: Katie <n...@w...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):
    > Dnia Tue, 25 Sep 2007 14:43:48 -0700,
    > osoba podpisana: krzysztofsf <k...@w...pl>
    tu:http://www.mbank.com.pl/przewodnik/pytania/faq.ht
    ml?19,1#419?

    > Czyli nie powinienem się krzywić na "poszłem" zamiast poszedłem ?
    > KJ

    No cóż, profesor Miodek w jednym z programów uznał tą formę za
    dopuszczalną w języku mówionym w pewnych przypadkach więc skoro jemu nie
    przeszkadza, ty też nie powinieneś się krzywić ;-)

  • 15. Data: 2007-09-26 19:06:31
    Od: u...@o...pl (Wwieslaw)

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > http://www.mbank.com.pl/przewodnik/pytania/faq.html?
    19,1#419 ?

    > W paru innych bankach też by się zapewne znalazło.

    Nie wiem czy drazni nas to samo. Z trzech A (authentication,
    authorization and accounting) wybrali sobie zle, to fakt.

    Wwieslaw

  • 16. Data: 2007-10-03 22:50:27
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM.gmail.com>

    Katie pisze:
    > No cóż, profesor Miodek w jednym z programów uznał tą formę za
    > dopuszczalną w języku mówionym w pewnych przypadkach więc skoro jemu nie
    > przeszkadza, ty też nie powinieneś się krzywić ;-)

    Widac Miodek nie ma pojecia o autoryzacji i uwierzytelnianiu :-)