-
1. Data: 2021-11-21 19:52:03
Temat: Czy to jest normalne?
Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>
że jak się poda w internecie zły numer cvv, to transakcja przechodzi
całą procedurę weryfikacji (kod w aplikacji etc), wyświetla
potwierdzenie sukcesu i dopiero w następnym kroku transakcja okazuje się
nieudana?
MJ
-
2. Data: 2021-11-21 22:20:54
Temat: Re: Czy to jest normalne?
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 21.11.2021 o 19:52, Michał Jankowski pisze:
> że jak się poda w internecie zły numer cvv, to transakcja przechodzi
> całą procedurę weryfikacji (kod w aplikacji etc), wyświetla
> potwierdzenie sukcesu i dopiero w następnym kroku transakcja okazuje się
> nieudana?
Procedura weryfikacji polega na sprawdzeniu, czy podałeś odpowiedni
dane. Dopiero po jej pozytywnym wyniku jest odpytywany bank i tu się
okazuje, że nie przejdzie. Powodem może być niezgodność danych albo brak
środków.
--
Robert Tomasik
-
3. Data: 2021-11-21 22:29:25
Temat: Re: Czy to jest normalne?
Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>
W dniu 21.11.2021 o 22:20, Robert Tomasik pisze:
> W dniu 21.11.2021 o 19:52, Michał Jankowski pisze:
>> że jak się poda w internecie zły numer cvv, to transakcja przechodzi
>> całą procedurę weryfikacji (kod w aplikacji etc), wyświetla
>> potwierdzenie sukcesu i dopiero w następnym kroku transakcja okazuje
>> się nieudana?
>
> Procedura weryfikacji polega na sprawdzeniu, czy podałeś odpowiedni
> dane. Dopiero po jej pozytywnym wyniku jest odpytywany bank i tu się
> okazuje, że nie przejdzie. Powodem może być niezgodność danych albo brak
> środków.
>
>
Nic nie zrozumiałeś.
MJ
-
4. Data: 2021-11-21 23:25:54
Temat: Re: Czy to jest normalne?
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 21.11.2021 o 22:29, Michał Jankowski pisze:
>>> że jak się poda w internecie zły numer cvv, to transakcja przechodzi
>>> całą procedurę weryfikacji (kod w aplikacji etc), wyświetla
>>> potwierdzenie sukcesu i dopiero w następnym kroku transakcja okazuje
>>> się nieudana?
>> Procedura weryfikacji polega na sprawdzeniu, czy podałeś odpowiedni
>> dane. Dopiero po jej pozytywnym wyniku jest odpytywany bank i tu się
>> okazuje, że nie przejdzie. Powodem może być niezgodność danych albo
>> brak środków.
> Nic nie zrozumiałeś.
Z tego, co sam napisałem, czy z tego, co Ty napisałeś, czy w ogóle w
całokształcie?
--
Robert Tomasik
-
5. Data: 2021-11-21 23:38:14
Temat: Re: Czy to jest normalne?
Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>
W dniu 21.11.2021 o 23:25, Robert Tomasik pisze:
> W dniu 21.11.2021 o 22:29, Michał Jankowski pisze:
>
>>>> że jak się poda w internecie zły numer cvv, to transakcja przechodzi
>>>> całą procedurę weryfikacji (kod w aplikacji etc), wyświetla
>>>> potwierdzenie sukcesu i dopiero w następnym kroku transakcja okazuje
>>>> się nieudana?
>>> Procedura weryfikacji polega na sprawdzeniu, czy podałeś odpowiedni
>>> dane. Dopiero po jej pozytywnym wyniku jest odpytywany bank i tu się
>>> okazuje, że nie przejdzie. Powodem może być niezgodność danych albo
>>> brak środków.
>> Nic nie zrozumiałeś.
>
> Z tego, co sam napisałem, czy z tego, co Ty napisałeś, czy w ogóle w
> całokształcie?
>
Jeżeli uważasz, że BANK się dowiaduje o transakcji dopiero po
zatwierdzeniu w APLIKACJI TEGO BANKU to znaczy, że nie rozumiesz.
MJ
-
6. Data: 2021-11-22 11:26:07
Temat: Re: Czy to jest normalne?
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
niedziela, 21 listopada 2021 o 23:38:16 UTC+1 Michał Jankowski napisał(a):
> W dniu 21.11.2021 o 23:25, Robert Tomasik pisze:
> > W dniu 21.11.2021 o 22:29, Michał Jankowski pisze:
> >
> >>>> że jak się poda w internecie zły numer cvv, to transakcja przechodzi
> >>>> całą procedurę weryfikacji (kod w aplikacji etc), wyświetla
> >>>> potwierdzenie sukcesu i dopiero w następnym kroku transakcja okazuje
> >>>> się nieudana?
> >>> Procedura weryfikacji polega na sprawdzeniu, czy podałeś odpowiedni
> >>> dane. Dopiero po jej pozytywnym wyniku jest odpytywany bank i tu się
> >>> okazuje, że nie przejdzie. Powodem może być niezgodność danych albo
> >>> brak środków.
> >> Nic nie zrozumiałeś.
> >
> > Z tego, co sam napisałem, czy z tego, co Ty napisałeś, czy w ogóle w
> > całokształcie?
> >
> Jeżeli uważasz, że BANK się dowiaduje o transakcji dopiero po
> zatwierdzeniu w APLIKACJI TEGO BANKU to znaczy, że nie rozumiesz.
Ale napisz jeszcze, kto (bank, sklep, pośrednik typu payU) "wyświetla potwierdzenie
sukcesu",
a kto "dopiero w następnym kroku transakcja okazuje się nieudana"?
Może ten "sukces" to tylko sukces potwierdzenia (prawidłowy pin czy też odcisk/japa,
jeśli potwierdzenie apką), a komplet danych (czyli wszystkie dane karty +
potwierdzenie) bank weryfikuje dopiero w następnym kroku.
Może to też zależeć od banku, więc napisz, który to.
Ja mam coś innego, ale w ten deseń - w aion wprowadzili limit "doładowań kartę" 20k
miesięcznie i jak już doładowałem 20k, to przy kolejnych próbach w ich apce wyskakuje
mi błąd - błąd błędny, bo nie jest to informacja, że przekroczyłem, tylko że coś nie
zadziałało.
Ale jednocześnie dostję maila od payU, że rozpoczęto transakcję i mogę sobie
sprawdzić status (zwykle sprawdzam długo po godzinie, więc jest już, że transakcja
anulowana z powodu braku wpłaty).
-
7. Data: 2021-11-22 20:15:52
Temat: Re: Czy to jest normalne?
Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>
W dniu 22.11.2021 o 11:26, Dawid Rutkowski pisze:
> Ale napisz jeszcze, kto (bank, sklep, pośrednik typu payU) "wyświetla potwierdzenie
sukcesu",
> a kto "dopiero w następnym kroku transakcja okazuje się nieudana"?
> Może ten "sukces" to tylko sukces potwierdzenia (prawidłowy pin czy też
odcisk/japa, jeśli potwierdzenie apką), a komplet danych (czyli wszystkie dane karty
+ potwierdzenie) bank weryfikuje dopiero w następnym kroku.
> Może to też zależeć od banku, więc napisz, który to.
No jeszcze raz:
Sklep-pośrednik-apka bankowa.
Apka pyta o kod i pisze "OK".
Sprawa wraca do pośrednika i pojawia się błąd.
Tak, jakby pośrednik raz się zwracał do banku o potwierdzenie apką, a
_potem_ osobno o weryfikację cvv.
Inna sprawa, że nie rozumiem, po co w ogóle to cvv przy transakcjach
potwierdzanych w banku.
A bank to citek.
MJ
-
8. Data: 2021-11-22 20:58:06
Temat: Re: Czy to jest normalne?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Sun, 21 Nov 2021 23:38:14 +0100, Michał Jankowski wrote:
> W dniu 21.11.2021 o 23:25, Robert Tomasik pisze:
>> W dniu 21.11.2021 o 22:29, Michał Jankowski pisze:
>>>>> że jak się poda w internecie zły numer cvv, to transakcja przechodzi
>>>>> całą procedurę weryfikacji (kod w aplikacji etc), wyświetla
>>>>> potwierdzenie sukcesu i dopiero w następnym kroku transakcja okazuje
>>>>> się nieudana?
>>>> Procedura weryfikacji polega na sprawdzeniu, czy podałeś odpowiedni
>>>> dane. Dopiero po jej pozytywnym wyniku jest odpytywany bank i tu się
>>>> okazuje, że nie przejdzie. Powodem może być niezgodność danych albo
>>>> brak środków.
>>> Nic nie zrozumiałeś.
>>
>> Z tego, co sam napisałem, czy z tego, co Ty napisałeś, czy w ogóle w
>> całokształcie?
>>
> Jeżeli uważasz, że BANK się dowiaduje o transakcji dopiero po
> zatwierdzeniu w APLIKACJI TEGO BANKU to znaczy, że nie rozumiesz.
Czekaj czekaj - bo mowa o transakcji z uzyciem CVV.
Normalnie to jakos tak jest, ze sklep czy posrednik pyta banku czy
dane sa poprawne, z uzyciem kodu CVV.
I to byl tryb normalny, obowiaziazujacy od wielu lat.
A teraz w ten proces trzeba bylo wcisnac autoryzacje przez apke ...
bank sprawdza przez apke, stwierdza poprawnosc, a potem sie okazuje,
ze CVV zly ...
J.