  • 1. Data: 2006-03-01 07:50:11
    Temat: Deweloper i hipoteka.
    Od: "Beata" <b...@t...pl>

    Witam.
    Sprawdziliśmy dewelopera, u którego chcemy nabyć mieszkanie za ponad 200 tyś
    zł., i okazało się że na grunty na których mają byc wybudowane domy, są
    obciążone hipoteką na kwotę ponad trzy krotnie przekraczającą wartośc
    proponowanego mieszkania.

    Co radzicie robic w takim przypadku ?
    Deweloper buduje domy w naszym miescie juz od kilku lat i ma dość dobrą
    opinie wsrod nabywcow mieszkan.
    Czy to sa normalne praktyki deweloperów ?

  • 2. Data: 2006-03-01 12:49:00
    Temat: Re: Deweloper i hipoteka.
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Beata" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Deweloper buduje domy w naszym miescie juz od kilku lat i ma dość
    > dobrą opinie wsrod nabywcow mieszkan.
    > Czy to sa normalne praktyki deweloperów ?

    No pewnie. Deweloperzy czesto kupuja dzialki na kredyt.

    marekz

  • 3. Data: 2006-03-01 14:10:38
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@W...gazeta.pl>

    Beata <b...@t...pl> napisał(a):
    [...]
    > Czy to sa normalne praktyki deweloperów ?

    To pewnie jest standard, a w każdym razie mój developer też tak zrobił.
    Jeśli wszystko jest OK. i developer spłaca kredyt, to bank zwalnia mu
    hipotekę, a kupujący otrzymuje akt notarialny. Może, chociaż oczywiście nie
    musi, pojawić się problem z czasem przekazania własności aktem notarialnym,
    bo wcześniej bank musi zmieść zastaw na całości lub części tego gruntu.
    Poza tym 600 tys., w skali budowy domu wielorodzinnego to drobne.

    Miłego dnia
    Tomek

  • 4. Data: 2006-03-05 17:29:09
    Od: "Kamil" <k...@...o.s.p.a.m.o2.pl>

    Betta.
    Jedyne co musisz zrobic, to poprosic Developera/Bank, aby wydal Ci
    zaswiadczenie o bezkosztowym wydzieleniu lokalu i gruntu z hipoteki.
    Bank Ci odpoisze (jesli wszystko jest z developerem w porzadku), ze kiedy
    pieniadze wplyna na jego konto, nr: ...to wyrazi zgode na bezkosztowe
    wydzielenie hipoteki, blablabla.
    Jakos tak to bylo.
    Nie robilem tego nigdy dla siebie, ale ze dwa razy dla Klientow.
    Ogolnie rzecz biorac - normalna rzecz i jesli developer jest okiej,
    problemow nie bedzie.
    pzdr
    Kamil