  • 31. Data: 2011-11-22 07:32:11
    Temat: Re: Dlaczego Sarko tak bardzo chce dodrukować ....
    Od: "skippy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "skippy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:jafimo$3gg$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "root" <s...@k...com> napisał w wiadomości

    > nie, po prostu wydałeś 3zł czyjegoś depa za pośrednictwem banku
    > bank ryzykuje, ze jak zbankrutujesz to bedzie miał pasztet
    > nic sie nie wykreowało w ten sposób

    kreacja by była, gdyby po Twoim bankructwie bank nie miał z czego oddać 3zł
    na depo kogoś od kogo wziął tę kasę
    następnie ktoś tam by uznał że trzeba ratować bank i wydrukował te 3zł po
    czym dał bankowi
    wtedy istotnie pojawiają się 3zł z sufitu w obiegu

    a znając zycie z tych 3zł bank by sobie wypłacił 2zł premii, gościowi od 3zł
    oddał 50gr i powiedział mu że reszta będzie później i niech nie fika bo nic
    nie dostanie

    po czym gość z kumplami by zaczął protestować na brooklyn bridge przeciw
    taki praktykom
    a wiadomo co sie robi z takimi lewakami

    :)))

  • 32. Data: 2011-11-22 07:36:24
    Od: "skippy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > "skippy" <s...@o...eu> wrote in message

    > Niestety skippy, to są oszczędności panów A i B ktore leża w banku jako
    > depozyty...
    > Zwykła kreacja pieniądza.
    >
    > george

    jakby leżały to by ci panowie mogli je w każdej chwili wycofać
    no ale nie mogą jeśli bankowi nie oddadzą z kolei ci, którym bank pozyczył
    tę kasę
    kreacja jest w innym momencie, tutaj to tylko obrót "śpiącymi" pieniędzmi bo
    żadne nowe nie powstały

  • 33. Data: 2011-11-22 09:02:38
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 22 Nov 2011 08:36:24 +0100, skippy napisał(a):

> [...]
    > tę kasę
    > kreacja jest w innym momencie, tutaj to tylko obrót "śpiącymi" pieniędzmi bo
    Skip, przykład Georga jest o wile lepszy od wszystkich moich wypocin.
    Wyobraz sobie , że
    Pan Y WPŁACA swój kredyt do INNEGO banku na 1 dzień. W tym dniu przychodzi
    pan z NBP i robi taką "stop klatkę":
    W banku 1 panowie A i B mają razem 20zł depozytów
    W banku 2 pan Y ma 18 zł depozytu
    Razem na depozytach w bankach znajduje się 38zł
    Ale prawdziwych pieniędzy jest tylko 20zł.

    Dlatego właśnie nazywam pieniądze obietnicą banków. Obietnicą, której nie
    można spełnić w 100%. Banki wykreowały nadmiar depozytów na kwotę 18zł. DWA
    banki - nie jeden!

  • 34. Data: 2011-11-22 09:30:13
    Od: "skippy" <s...@o...eu>

    czyli jeśli dasz mi na przechowanie 10zł, ja je komuś dam na procent a w
    międzyczasie Tobie będe codziennie przysyłał maile ze masz u mnie 10zł, to
    co?
    W łącznie jest 20???

    przecież ten ktoś może tez mi je wpłacić a ja dam następnemu
    I nie będzie 30 tylko nadal 10 realnych, obiegowych
    reszta to kwity depozytowe

    No weźcie sie ogarnijcie
    TO nie jest żadna kreacja tylko obracanie pieniądzem który inaczej by był
    bezczynny

    jeś mi dasz na przechowanie koparkę a ja ją komuś wynajmę na budowe, żeby on
    dzięki niej zarabiał, to ni kuta, nie ma dwóch koparek
    to dokładnie to samo

  • 35. Data: 2011-11-22 10:47:21
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 22 Nov 2011 10:30:13 +0100, skippy napisał(a):

> [...]

    > przecież ten ktoś może tez mi je wpłacić a ja dam następnemu
    > I nie będzie 30 tylko nadal 10 realnych, obiegowych

    Skipy no i o to chodzi. Reszta to "obiecanki cacanki". Toż kurna od roku to
    piszę ze pieniądz to obietnicaa nikt mnie nie rozumie.

> [...]

    > jeś mi dasz na przechowanie koparkę a ja ją komuś wynajmę na budowe, żeby on
    > dzięki niej zarabiał, to ni kuta, nie ma dwóch koparek
    No widzisz, ale zeby koparka zarabiala, to musisz ją mieć fizycznie. Taka
    schowana u kogos w garazu (w depozycie) zadnej dziury nie wykopie. I to
    jest różnica między pieniądzem a towarem. Chociaż mnie uczono że pieniądz
    ro towar - to jest to nie cała prawda albo g... prawda.
    Pieniądz w depozycie może zarobić i ten SAM pieniądz w kredycie też może
    zarobić. W depozycie pan A dostanie odsetki a pan Y który wziął kredyt moze
    za niego kupic akcje i pobierac dywidendy. Z koparką tego nie zrobisz.
    I ty masz rację i ja też ją mam. Banki jednak stworzyly system pieniężny, w
    którym wystarcza ich obietnica żebyś ty mógł coś kupić. Wystarczy biowiem
    że wystawią ci zaświadczenie że masz u nich 100zł. I za to zaświadczenie
    może kupic se wódkę i coś na zapitkę.

  • 36. Data: 2011-11-22 10:49:06
    Od: "skippy" <s...@o...eu>

> [...]
    > jest różnica między pieniądzem a towarem. Chociaż mnie uczono że pieniądz
    > ro towar - to jest to nie cała prawda albo g... prawda.

    rany boskie, pieniądz schowany w garażu zrobi tyle co koparka w garażu
    to sie niczym nie różni
    poddaje sie

  • 37. Data: 2011-11-22 10:50:33
    Od: "skippy" <s...@o...eu>

> [...]
    > że wystawią ci zaświadczenie że masz u nich 100zł. I za to zaświadczenie

    a własnie że zrobie
    właściciel koparki mi wystawi zaświadczenie że mi ją dał i mogę nią
    dysponować
    to już prosta droga aby pod to wziąć kredyt

    TO SIE NICZYM NIE RÓŻNI

  • 38. Data: 2011-11-22 11:23:38
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 22 Nov 2011 11:50:33 +0100, skippy napisał(a):

> [...]
    > dysponować
    > to już prosta droga aby pod to wziąć kredyt

    Ja nie wiem o co się pieklisz. Przecież masz rację. Nazwałem to mechaniką
    kwantową, bo zgodnie z nią jedna maleńka koparka może być w dwóch miejscach
    jednocześnie i zarabiać. Pieniądz to własnie takie coś. Jeśli wpłacisz 10
    zł i weźmiesz 10zł to masz zero. Ale keśli wpłacisz 10 i weźmiesz kredyt na
    10, to możesz je zanieśc do drugiego banku w znowu wpłącić. Tam nie będą
    wiedzieli że to kredyt i będziesz miał depozyt. Tym sposobem będziesz miał
    2 depozyty po 10 zł. I teraz najważniejsze: oba depozyty umożliwiają ci
    dokonanie zakupów na łączną kwotę 20zł a przecież masz naprawde tylko 10. Z
    koparką już tego nie zrobisz, chyba ze to co zaproponowałeś, ale dobrze
    wiesz że bank sprawdzi czy napewno posiadasz koparkę.
    Takie numery mogą we wszystkich państwach swiata, mogą robić tylko banki i
    dlatego politycy tak bardzo dbają o ich dobre samopoczucie Sami bowiem już
    rozmonożyli swoje koparki i gdyby wszyscy prawdziwi właściciele przyszli po
    nie jednocześnie, to bankierzy i politycy musieli by spieprzać na Marsa.

  • 39. Data: 2011-11-22 11:56:52
    Od: "skippy" <s...@o...eu>

> [...]
    > na
    > 10, to możesz je zanieśc do drugiego banku w znowu wpłącić.

    tylko że na te 10 kredytu musi być pokrycie
    i jeśli wypłace swoje 10 z lokaty to musi być pokryte inną lokatą

> [...]
    > 2 depozyty po 10 zł. I teraz najważniejsze: oba depozyty umożliwiają ci
    > dokonanie zakupów na łączną kwotę 20zł a przecież masz naprawde tylko 10.

    tak, bo mam 10 swoje i 10 pożyczone, którego ktoś nie wykorzysta aż nie
    oddam

    > koparką już tego nie zrobisz, chyba ze to co zaproponowałeś, ale dobrze
    > wiesz że bank sprawdzi czy napewno posiadasz koparkę.

    zrobie, czemu nie

    daje koparke na przechowanie a jednocześnie wypożyczam inną koparke
    i mam dwie
    po prostu tej drugiej jej właściciel nie uzyje aż ja nie oddam

    oczywiście pomijamy fak ze NBP nadrukuje złotówek i a producent naprodukuje
    po cichu koparek

    TO JEST TO SAMO:)))

  • 40. Data: 2011-11-22 12:51:02
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 22 Nov 2011 12:56:52 +0100, skippy napisał(a):

    > tylko że na te 10 kredytu musi być pokrycie
    > i jeśli wypłace swoje 10 z lokaty to musi być pokryte inną lokatą
    >
    > Tam nie będą
    A po co pokrycie? Co ma piernik do wiatraka? Mam debet w koncie osobistym i
    nigdy, od 10 lat nie miałem pokrycia!!!
    Mieszasz tylko nie wiem po co. Skoro widać wyrażnie w zestawieniach NBP, że
    ludzie mają 109mld w gotówce i w depozytach a banki mają 327mld w
    depozytach. Skąd kurna te depozyty?!!!! Z nieba sfruneły? Co ciekawsze w
    gotówce banki mają 10mld. Czyli 1/32 kwoty którą sa winni. Jakby dzisiaj
    tylko 1/32 ludzi przyszła po żywą gotówkę, to baki byłyby wyczyszczone i
    trzebaby drukować banknoty. Co prawda te dodrukowane miałyby pokrycie ale
    tylko do kwoty 109mld. Co z pozostałymi pieniędzmi? Gdzie one? Nie ma ich i
    nigdy nie było. To tylko zapisy księgowe. To są te pożyczone koparki w
    dodatku wielokrotnie zastawiane.
    Mimo to te zapisy dają ci prawo do użycia ich jakby były pieniędzmi - w
    przeciwie

> [...]
    > po prostu tej drugiej jej właściciel nie uzyje aż ja nie oddam
    >
    > oczywiście pomijamy fak ze NBP nadrukuje złotówek i a producent naprodukuje

    Fajne ale nie rozumiem.
    Jak dasz koparkę na przechowanie (domniewuję że swoją), to jej nie
    użyjesz!!! Bedziesz mógł użyc wypożyczonej koparki, czyli użyjesz tylko
    jednej. Tak to ma być?