  • 1. Data: 2006-03-29 07:48:10
    Temat: Dlaczego ludzie chcę wcześniej spłacić hipotekę?
    Od: "wk" <w...@g...pl>

    Tak mnie to zastanawia po co ludzie wcześniej chcą spłacić kredyt hipoteczny?
    Ja nie mam najmniejszego zamiaru, nadwyżki inwestuję z większym
    oprocentowaniem niż kredyt i zarabiam na tym. Cały czas słyszę jak ktoś chce
    szybciej spłacić...

    WK

  • 2. Data: 2006-03-29 07:58:06
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > Ja nie mam najmniejszego zamiaru, nadwyżki inwestuję z większym
    > oprocentowaniem niż kredyt i zarabiam na tym. Cały czas słyszę jak ktoś

    Mają pewno inną awersje do ryzyka niz kolega.
    Jezeli nie chcą ponosc ryzyko wiekszego niz przy lokatach bankowych czy
    bezpiecznych papierach, to oplaca im sie nadplacic kredyt np. na 6% w PLN,
    zamiast trzymac nadwyzki na max.3-4% minus belkowe.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

    www.stowarzyszenie-pomoc.az.pl/jeden_procent.html

  • 3. Data: 2006-03-29 07:59:59
    Od: "flagor" <f...@w...pl>

    Użytkownik "wk" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ja nie mam najmniejszego zamiaru, nadwyżki inwestuję z większym
    > oprocentowaniem niż kredyt i zarabiam na tym. Cały czas słyszę jak ktoś

    http://www.gazeta.pl/usenet/

    To prawda, że k h jest najtańszym kredytem ale najlepiej być pięknym,
    zdrowym i bogatym i bez zobowiązań hipotecznych :-)

  • 4. Data: 2006-03-29 08:06:32
    Od: "wk" <w...@g...pl>

> [...]
    > bezpiecznych papierach, to oplaca im sie nadplacic kredyt np. na 6% w PLN,
    > zamiast trzymac nadwyzki na max.3-4% minus belkowe.

    Żartujesz?
    Ja ma nadwyżki ok. 30%, w planach zakup ziemi, żyć nie umierać.

  • 5. Data: 2006-03-29 08:32:27
    Od: "Bartek" <a...@t...pl>

    > Żartujesz?
    > Ja ma nadwyżki ok. 30%, w planach zakup ziemi, żyć nie umierać.

    A inni mają w planach wyksztalcic dzieci, nie mają czasu albo ochoty
    korzystac z bardziej wyrafinowanych sposobow inwestowania, bo ich nie znają
    albo nie ufają, a hipoteka jest dla nich obciazeniem nie tylko finansowym,
    ale przede wszystkim psychicznym.
    Awersja do ryzyka, po prostu.

    Pozdrawiam
    _________________________

  • 6. Data: 2006-03-29 08:43:09
    Od: "wk" <w...@g...pl>

> [...]
    znają
    > albo nie ufają, a hipoteka jest dla nich obciazeniem nie tylko finansowym,

    Przekonałeś mnie :-)

  • 7. Data: 2006-03-30 07:06:51
    Od: Michal M JJ <w...@...pl>

    > Ja ma nadwyżki ok. 30%...
    moze ty jestes nie wk tylko wbk? a dokladniej siedzisz u nich w sprzedazy
    bezposredniej? czy moze kupujesz mieszkania w krakowie - "apartamenty" w
    wiezowcu w srodku blokowiska po 5tys/m z nadzieje ze za rok beda po 6,5tys/m? w
    koncu w ostatnim roku poszly ze 3,5 na 5...

  • 8. Data: 2006-03-30 10:19:16
    Od: "ianus" <U...@o...pl>

    Użytkownik "Bartek" <a...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Mają pewno inną awersje do ryzyka niz kolega.

    To awersje bywaja różne?

    JS

  • 9. Data: 2006-03-30 15:19:42
    Od: "Bartek" <a...@t...pl>

    > To awersje bywaja różne?

    Bywają mniejsze i bywają większe

  • 10. Data: 2006-03-30 15:49:31
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    wk napisał(a):
    > znają
    >
    > Przekonałeś mnie :-)

    Zależy, jak pewne są dochody.
    Jeżeli ktoś dostał kredyt, bo ma wysokie wynagrodzenie - ale wszystko
    przejada - a robotę ma "polityczną" znaczy się dziś jest jutro nie ma -
    to wolałby nie mieć obciążeń, szczególnie dotyczących nieruchomości,
    którą zamieszkuje.

    W przypadku braku dochodów bank ma prawo uznać, że nastał moment, gdy
    konieczne jest postawienie kredytu w stan natychmiastowej wymagalności.

    Nawet jeżeli tego nie robi - sam fakt, że może jest na tyle deprymujący,
    że większość ludzi z małym marginesem bezpieczeństwa finansowego woli
    nie mieć obciązonej hipoteki.

    Pzdr: Witek