  • 1. Data: 2009-01-06 07:46:47
    Temat: Dwa pyania odnośnie kredytu gotówkowego.
    Od: "Włodziu" <w...@w...pl>

    Będę zmuszony wziąć PIERWSZY w moim życiu kredyt:(
    Kredyt raczej wezmę w WBK, bo mam tam konto ze stałymi wpływami i długą
    historię.
    Nie będzie to duża kwota jednak dla mnie znacząca.

    Muszę zapłacić 30.000PLN w dwóch ratach 25-01-09 oraz 25-03-09 po 15.000PLN.
    Obecnie mam oszczędności około 5.000PLN. Czyli brakuje 25.000PLN.
    i mam dwa nurtujące mnie pytania. Mianowicie.

    PYTANIE 1.
    Czy jest taka możliwość aby bank mi dał kredyt teraz na 10.000PLN a w marcu
    zwiększył o kolejne 15.000PLN? Czy muszę od raz brać te 25.000PLN?

    P.S. Uprzedzam, że nie pytałem jeszcze w banku, ale chciałbym przed pójściem
    do banku mieć juz jakieś rozeznanie.

    PYTANIE 2:
    Na co zwrócić uwagę podpisując umowę kredytową?; o co się dopytywać?; czy
    ubezpieczenie kredytu jest obowiązkowe? itp.

    Innymi słowy co powinienem wiedzieć, żeby mnie bank nie porobił?

    Będę wdzięczny za każdą pomoc

  • 2. Data: 2009-01-06 08:26:56
    Temat: Re: Dwa pyania odnośnie kredytu gotówkowego.
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Włodziu pisze:

> [...]
    > Czy jest taka możliwość aby bank mi dał kredyt teraz na 10.000PLN a w marcu
    > zwiększył o kolejne 15.000PLN? Czy muszę od raz brać te 25.000PLN?

    To chyba najlepszy byłby kredyt odnawialny w koncie. Bierzesz na 25000,
    płacisz prowizję za udzielenie (chyba około 0.5-1%), i kwota wolnych
    środków na koncie powiększa ci się o 25000. Potem płacisz odsetki za
    WYKORZYSTANĄ kwotę kredytu (nie za dostępną). Czyli w miarę jak spływa
    wypłata, to płacisz coraz mniej odsetek. Kredyt jest dostępny przez rok,
    potem można z niego zrezygnować albo go odnowić płacąc kolejną prowizję.

    Pytanie jak szybko chcesz spłacić ten kredyt i czy masz zdolność
    kredytową na te 25000, zdaje się że dają 6-krotność wypłaty. Jeśli się
    nie da to będziemy kombinować inaczej :)

    > PYTANIE 2:
    > Na co zwrócić uwagę podpisując umowę kredytową?; o co się dopytywać?; czy
    > ubezpieczenie kredytu jest obowiązkowe? itp.

    Dobrze kombinujesz :) Dopytaj o wszelkie ubezpieczenia i przeczytaj
    dokładnie umowę i regulamin, bzwbk lubi te ubezpieczenia gdzieś małym
    druczkiem powpychać.

    Karol

  • 3. Data: 2009-01-06 08:44:05
    Od: "Włodziu" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Karol S" <k...@z...pl> napisał w wiadomości

    >Pytanie jak szybko chcesz spłacić ten kredyt i czy masz zdolność kredytową
    >na te 25000, zdaje się że dają 6-
    >krotność wypłaty.

    Dochody netto mam na poziomie około 2.500PLN, więc ta 6-krotnośc raczej
    odpada.

    Co to znaczy zdolnośc kredytową na 25.000?

    Kredyt chciałbym spłacić możliwie jak najszybciej to jest 12-15 miesięcy
    (mogę płcić około 2.000 miesięcznie) - mieszkam jeszcze rodzicami więc
    żadnych wydatków praktycznie nie mam.
    Mam w WBK kartę kredytową z limitem 4.000, więc chyba nie za dużym.

    Jeśli się nie da to będziemy kombinować inaczej :)

    możesz mi coś zaproponować?

  • 4. Data: 2009-01-06 09:18:39
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Włodziu pisze:

    > Dochody netto mam na poziomie około 2.500PLN, więc ta 6-krotnośc raczej
    > odpada.
    >
    > Co to znaczy zdolnośc kredytową na 25.000?

    To znaczy czy przy twoich zarobkach bank w ogóle udzieli ci kredytu na
    taka kwotę.

> [...]
    > Mam w WBK kartę kredytową z limitem 4.000, więc chyba nie za dużym.
    >
    > Jeśli się nie da to będziemy kombinować inaczej :)

    W takim razie może kredyt gotówkowy, na kilkanaście miesięcy. Dostajesz
    całą kwotę naraz, odsetki lecą od razu (wyższe niż w odnawialnym),
    spłacasz wyliczone z góry kwoty zgodnie z harmonogramem kolejnych spłat.
    http://dlaciebie.bzwbk.pl/11558

    Ewentualnie jakaś kombinacja - pierwsza rata kredyt odnawialny, druga
    rata gotówkowy, albo odwrotnie, albo dwa kredyty gotówkowe.

    Może dostałbyś kredyt odnawialny na całą kwotę, gdybyś miał poręczycieli
    w postaci rodziców.

    Udaj się do banku i zapytaj.

    Karol