  • 11. Data: 2010-03-10 14:01:47
    Temat: Re: FM --> samowylogowanie
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "~|_ukasz" hn7r86$qoh$...@p...nask.net.pl

    > Enuel, to od pewnego czasu podpada pod KK (Kodeks Karny).
    > Teraz KK ("czarni") na pewno Cię dorwą i zniszczą, takiej
    > okazji Episkopat z pewnością nie przepuści!

    Hazard jest czy go nie ma? Zróbmy zakłady:

    -- kto ile stawia na to, że nie przepuści?
    -- kto ile stawia na to, że przepuści?

    Są jak [zaprogramowane] zwierzęta -- nie myślą. :)
    Póki nie popełnisz błędu, jedzą z ręki jak krokodyle. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2010-03-10 14:08:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "wiatrak" hn7vs2$pfb$...@n...news.atman.pl

    > A co ? Nie wiedziales? :)

    Korzystanie z WiFi jest legalne, ale nie jest legalne
    korzystanie z ,,cudzej'' infrastruktury, że tak to nazwę. :)
    Prawo jest na tyle dziurawe, że trzeba ,,prawa kaduka'', aby
    uznać mnie za winnego. :)

    Mogę pytać o SSID, więc mogę korzystać w ogóle. Jeśli ja nie mogę -- niemal
    nikt nie może. :) Mogę korzystać z protokołów, bo są otwarte i bezpłatne. :)

    Nie mogę czytać tego, co nie jest dedykowane dla mnie. :)
    I tu dopiero jest problem...

    Nikomu nie dedykowałem tego, co wyżej -- kto przeczytał, idzie do puszki na 2 lata...
    O ile zgłoszę fakt zaistnienia przestępstwa... Ale ja jestem pokojowo ;) nastawiony
    do otaczającej mnie rzeczywistości i zadowolę się pokojem ;) w zamian za ciszę. ;)

    To jak? -- kto z czytelników odda mi swój pokój ;) w zamian za to, że nie
    zgłoszę faktu przeczytania tego, czego nie dedykowałem właśnie jemu? :)

    Potrzeba prawników, którzy by ten problem starannie ujęli w literki. :)

    Albo zdrowego rozsądku -- komu ja i jaki cios zadaję, gdy sobie ściągnę
    raz ja na jakiś czas jakiś film lub wrzucę na swoje strony ze 2 GB?... ;)
    Transfery czasami mizerne, a czasami takie, że moglibyście mi zazdrościć. :)
    Ale od jakiegoś czasu korzystam z tych mniej atrakcyjnych sieci...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2010-03-10 14:47:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" hn6lmt$27o$...@i...gazeta.pl

    > Około 10 rano zalogowałem się do FM. Chwilę później straciłem
    > dostęp do netu i poszedłem sobie z ,,domku''. Po powrocie,
    > w kilkanaście godzin po owym zalogowaniu, byłem nadal
    > zalogowany do FM. :)
    >
    > -- minęło wiele godzin
    >
    > -- traciłem dostęp do netu
    >
    > -- zmieniałem dostawców ;)
    > (mam dostęp via dzikie łącza WiFi;
    > gdy któreś odmawia posłuszeństwa, szukam lepszego;
    > bywa i tak, że nie znajduję żadnego na kilka godzin)

    No i masz babo placek... Wylogowało mnie... A wszystko dlatego, że
    pochwaliłem się na grupie... Co ja teraz ma zrobić?... Zalogować się
    ponownie? ;) Ale po co, skoro i tak nie widać lokat? :)

    FM Bank stosuje najnowocześniejsze zabezpieczenia
    i dba o bezpieczeństwo środków klientów. Pamiętaj,
    że Twoje bezpieczeństwo w Internecie zależy również
    od Ciebie - zapoznaj się z naszymi wskazówkami,
    dotyczącymi bezpieczeństwa w sieci.

    IMO o jeden przecinek za dużo. :)

    Korzystaj tylko ze sprawdzonych i pewnych komputerów

    Komputery przechodzą selfesty. :) Są sprawdzone!!!

    Upewnij się, że komputer jest wyposażony w odpowiednie
    oprogramowanie zabezpieczające

    Hm... Prezerwatywy?... No... Nie wiem, czy to po Bożemu... ;)

    Po zalogowaniu do systemu transakcyjnego nie odchodź od komputera,

    Mam odbiegać? Odbiega się myślami... Ja mam chore kolana!!!

    a po zakończeniu pracy wyloguj się i zamknij przeglądarkę

    Nie... No tu już przegięli!!! Jak to zamknij przeglądarkę?!?!?
    To jakim cudem mam ciągnąć filmy?!?! ;) Są jacyś nieżyciowi... ;)

    -=-

    BTW... W FM są TANkietki... :) Jeszcze nie mam, ale wiem, że są. :)
    Słyszałem, że można nimi grać jak w statki. :) To pewnie są jakieś
    krążowniki!!! :) Będzie krwawo!! Gry wojenne!! Słyszałem ;) o nich
    w TV!!!

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2010-03-10 19:14:39
    Od: pyrtek <u...@n...com>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > "pyrtek" hn7bt1$5c1$...@n...onet.pl

    > : No, jeśli dobrze zrozumiałem, że łączysz się przez doraźnie odnajdywane
    > : punkty dostępowe (w tym, jak rozumiem, nieszyfrowane), to *SZACUN!*
    >
    > Nie rozumiem. Jak to ,,w tym''? Przecież nie łamię niczyjej woli!
    > Łączę się **tylko** poprzez sieci nieszyfrowane i niezabezpieczone

    No to wyjaśnię trochę więcej. Żaden ze mnie "hakjer", ale "tcpdump" na
    routerze potrafię wystukać. Nie chcę się wymądrzać, piszę to, co mi się
    wydaje.
    W przypadku łączenia się z AP "bez zabezpieczeń" dane od Twojego
    komputera do AP i z powrotem są nieszyfrowane. Komputer z lepszą kartą
    Wifi w pobliżu, z odpowiednim softem zrobi sobie kopię wszystkiego co
    wysyłasz i odbierasz.
    Jeśli łączysz się z siecią zabezpieczoną, czyli w poł. szyfrowanym, to
    to samo może zrobić operator tego AP-ka.
    Strony banków i parę innych są szyfrowane (dokładniej: inf. w obie
    strony jest przekazywana jako szyfrowana), na szczęście.
    Jednak nie wszystkie konta pocztowe. Tamtędy się to zaczyna. Podgląda
    się pocztę. Podsuwa się klientowi trojana z keylogerem jako mejl od
    zaufanej, znanej mu osoby. Potem np. przechwytuje konto Allegro...

    Art. 267 KK przeczytaj sobie sam.

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek

  • 15. Data: 2010-03-10 19:34:43
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    pyrtek <u...@n...com> writes:

> [...]
    [...]
> [...]
    > Jednak nie wszystkie konta pocztowe. Tamtędy się to zaczyna. Podgląda
    > się pocztę. Podsuwa się klientowi trojana z keylogerem jako mejl od

    1. tylko w tej chwili spora część kont pocztowych ma STARTTLS
    2. Z wcześniejszego Twojego posta wynikało, że samo łączenie sie przez
    nieszyfrowane Wifi jest czymś "strasznie niebezpiecznym", podczas gdy
    nie jest bardziej niebezpieczne od korzystania z, powiedzmy, Neostrady.
    KJ

    Anyone can make an omelet with eggs. The trick is to make one with none.

  • 16. Data: 2010-03-10 19:59:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kamil Jońca" 8...@a...kjonca

> [...]
    > nieszyfrowane Wifi jest czymś "strasznie niebezpiecznym", podczas gdy
    > nie jest bardziej niebezpieczne od korzystania z, powiedzmy, Neostrady.

    IMO żadnego dodatkowego niebezpieczeństwa tu nie ma.

    Każda poważna transakcja pomiędzy mną i bankiem jest
    akceptowana pod warunkiem podania kodu ze zdrapki,
    kodu przysyłanego za pomocą SMS,
    bądź kodu otrzymywanego z tokena.

    Utrata telefonu komórkowego jest IMO większym zagrożeniem niż
    korzystanie z komputera w kafejce internetowej. :) Pomijam
    Polbank, bo to bank prawosławny. ;) (z certyfikatami)

    Jeszcze gorsza jest utrata portfela z gotówką czy innymi surowcami wtórnymi. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2010-03-10 20:00:03
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Kamil Jońca wrote:

    > 1. tylko w tej chwili spora część kont pocztowych ma STARTTLS

    mozliwosc posredniczenia w komunikacji daje wiele ciekawszych
    opcji niz dostep do kont email

    > 2. Z wcześniejszego Twojego posta wynikało, że samo łączenie sie przez
    > nieszyfrowane Wifi jest czymś "strasznie niebezpiecznym", podczas gdy
    > nie jest bardziej niebezpieczne od korzystania z, powiedzmy, Neostrady.

    po pierwsze nawet samo podsluchiwanie wifi jest latwiejsze od podsluchiwania
    adsl, po drugie hotspot moze byc ogolnodostepny wlasnie po to by wabic
    potencjalne ofiary

  • 18. Data: 2010-03-10 20:00:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "pyrtek" hn8r2v$4ke$...@n...onet.pl

    : No to wyjaśnię trochę więcej. Żaden ze mnie "hakjer", ale "tcpdump" na

    Chyba morsem. ;)

    : routerze potrafię wystukać. Nie chcę się wymądrzać, piszę to, co mi się wydaje.

    :)

[...]

    Zawsze można!!! :) I co mu po tej kopii?
    Będzie ją kruszył o coś na czyimś torsie? ;)

    : Jeśli łączysz się z siecią zabezpieczoną, czyli w poł. szyfrowanym, to
    : to samo może zrobić operator tego AP-ka.

    :) I co mu z tego przybędzie? :)

    : Strony banków i parę innych są szyfrowane (dokładniej: inf. w obie
    : strony jest przekazywana jako szyfrowana), na szczęście.

    :)

    : Jednak nie wszystkie konta pocztowe.

    Nie wszystkie. :)

    : Tamtędy się to zaczyna. Podgląda
    : się pocztę.

    Po co?!?!? Najlepiej uczynią [włamywacze],
    jak odczytają to, co ślę na Usenet. ;)

    : Podsuwa się klientowi trojana z keylogerem jako mejl od
    : zaufanej, znanej mu osoby.

    Ja nie mam/znam takich osób. :)

    : Potem np. przechwytuje konto Allegro...

    Cholera... A czułem, że tak będzie... Kupuje tam własnie RAMKi...
    Sądzisz, że przyjdą zarażone jakimiś klaczami?... ;)

    : Art. 267 KK przeczytaj sobie sam.

    Gdy zaczyna się coś ciekawego, urywasz i mówisz, że do tej pory
    to był tylko trial czy inne demo... Tak nie można!!!

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2010-03-10 20:19:42
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    MarcinF <m...@i...pl> writes:

    > mozliwosc posredniczenia w komunikacji daje wiele ciekawszych
    > opcji niz dostep do kont email

    Czy przeczytałeś post pyrtka rozpoczynający podwątek?
    Bo oczywiście możemy sobie dywagować jeszcze długo.

    > po pierwsze nawet samo podsluchiwanie wifi jest latwiejsze od
    > podsluchiwania adsl

    I co z tego?

    Przypominam, że ja tylko dyskutuję z tezą: "łaczenie się przez publiczny
    nieszyfrowany hotspot jest *bardzo niebezpieczne* w porównaniu do innych
    metod łączenia się do banku."

    KJ

    God is real, unless declared integer.

  • 20. Data: 2010-03-10 22:01:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarcinF" hn8udt$h0o$...@n...news.neostrada.pl

    > po pierwsze nawet samo podsluchiwanie wifi jest latwiejsze od podsluchiwania
    > adsl, po drugie hotspot moze byc ogolnodostepny wlasnie po to by wabic
    > potencjalne ofiary

    Też uważam, że to podejrzane -- ktoś tak sobie udostępni dostęp?
    Skieruję sprawę do prokuratury -- posiedzą sobie w mamrze kilka latek!! ;)

    -=-

    Właśnie odkryłem, że mnie okradli w Auchan. Cena czytnikowa -- 6.99
    a na paragonie jest 8.99 i tak dla dwóch (sic!) koszul... Aż 4 złote
    w plecy! Cały zysk emerycki!! (bo w poniedziałek udawałem emeryta
    z emerycką skarbonką i kupiłem w Auchan za niemal 80 złotych, z czego
    10 zapłaciłem skarbonką...)

    Na dodatek chyba ktoś ;) rezolutny wywalił rozładowane akumulatorki
    Eneloopy, myśląc, iż to zużyte bateryjki'' alkaliczne...

    Qreaux!! To ja kupuję po 7 złotych najlepsze akumulatorki świata, aby
    ktoś inny je wywalił do śmietnika, sądząc, iż to zwykłe ,,baterie''...
    Na dodatek w miejsce akumulatorków wstawiono baterie cynkowo-węglowe...
    To już drugi przypadek wywalenia dobrych (tym razem nowiuteńkich!)
    akumulatorków...

    Oj... Drogo płacę za swoją wiarę w myślenie człowieka!

    I już wiem, dlaczego warto było napisać na bielutkich (po to ponoć są
    białe!) akumulatorkach, wielkimi literami -- NIE WYRZUCAĆ! AKUMULATORKI!

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'