  • 61. Data: 2009-10-02 08:42:29
    Temat: Re: Fraud na KK w internecie
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 2 Paź, 10:36, "McMac" <m...@g...com> wrote:
    > Dzięki za dyskusję. Na razie wniosek do arbitra już czeka na wysłanie, a ja
    > powoli szykuję się do ewakuacji z tego banku...

    Będziesz miał możliwość przeniesienia karty do Aliora (podobno do
    grudnia 2009).
    Więc jeśli chcesz to może warto zaczekać.

  • 62. Data: 2009-10-04 17:54:18
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > powoli szykuję się do ewakuacji z tego banku...
    >
    > Jak będę miał jakieś wieści to nie omieszkam się podzielić.

    Zbyt szybko się nie podzielisz. Moja prościutka sprawa przeciw BZWBK oczekuje na
    rozpatrzenie przez Czcigodną Panią Arbiter od marca. A może by tak zgłosić
    gdzieś skargę na opieszałość?

    PG

  • 63. Data: 2009-10-04 21:30:52
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 4 Paź, 19:54, g...@p...onet.pl wrote:

    > Zbyt szybko się nie podzielisz. Moja prościutka sprawa przeciw BZWBK oczekuje na
    > rozpatrzenie przez Czcigodną Panią Arbiter od marca. A może by tak zgłosić
    > gdzieś skargę na opieszałość?

    Nie bardzo jest gdzie...Sąd polubowny to nie powszechny, a i od tego
    ostatniego, pomimo specjalnej ustawy, trudno coś uzyskac w tej
    kwestii.

  • 64. Data: 2009-10-04 21:37:48
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    szczurwa napisał(a):

    > Nie bardzo jest gdzie...Sąd polubowny to nie powszechny, a i od tego
    > ostatniego, pomimo specjalnej ustawy, trudno coś uzyskac w tej
    > kwestii.

    ale arbiter działa przy ZBP. to może do prezesa ZBP? nie żeby to miało
    jakieś formalne następstwa, ale może pan prezes przy obiedzie szepnie
    pani Kasi słówko, że jakiś namolny petent skargi nam tu śle i może by
    pani łaskawie coś zrobiła...
    w końcu kasę wzięła! i to jak sprawnie! z wnioskiem o dopłatę opłaty
    arbitrażowej (bo inaczej zinterpretowałem wartość przedmiotu sporu i
    zapłaciłem mniejszą stawkę) zwróciła się emailem osobiście baaaardzo
    szybciutko!
    a może z grubej rury - do sądu powszechnego o zwrot opłaty arbitrażowej
    w związku z niewywiązaniem się ze zobowiązania...
    myślę, że taki pozew przyspieszyłby wydanie decyzji :)

    PG

  • 65. Data: 2009-10-04 22:17:52
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 4 Paź, 23:37, Piotr Gralak <g...@g...pl> wrote:

    > a może z grubej rury - do sądu powszechnego o zwrot opłaty arbitrażowej
    > w związku z niewywiązaniem się ze zobowiązania...
    > myślę, że taki pozew przyspieszyłby wydanie decyzji :)

    Za dużo masz wolnego czasu i pieniędzy Piotrze..;-)

  • 66. Data: 2009-12-02 13:56:42
    Od: "McMac" <m...@g...com>

    Witam.
    Jak się okazało, arbiter bankowy zadziałał w moim przypadku całkiem
    sprawnie.
    Sprawę rozpatrzył w miesiąc.
    I oczywiście oddalił moje roszczenie.

    Okazuje się, że bank miał prawo mnie obciążyć za transakcje nie przeze mnie
    dokonane i zrobił to zgodnie z regulaminem i prawem.
    Bank w uzasadnieniu wyjaśnił, że dołożył wszelkich starań w celu wykrycia
    sprawcy fraudu, ale skoro policja nie wykryła sprawcy, to nie ma innego
    wyjścia. O jakimś charge-backu nie było żadnej wzmianki. Widocznie w HSBC
    nie znają tego pojęcia, albo nie stosują tego mechanizmu.

    Tak że ze swojej strony ostrzegam przed dokonywaniem transakcji
    internetowych (przynajmniej KK tego banku), oraz przygotowuję się już do
    zamknięcia tej karty. Case closed.

    --
    Maciek

  • 67. Data: 2009-12-02 14:04:06
    Od: Artur Czeczko <a...@w...student.uw.edu.pl>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Owszem, nie.

    Do tego, że niektórzy zamiast "przynajmniej" piszą "bynajmniej"
    już się trochę przyzwyczaiłem. Za to nie potrafię się przyzwyczaić
    do "owszem" w znaczeniu "bynajmniej".

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 68. Data: 2009-12-02 14:27:35
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    McMac pisze:
> [...]
    > wykrycia sprawcy fraudu, ale skoro policja nie wykryła sprawcy, to nie
    > ma innego wyjścia. O jakimś charge-backu nie było żadnej wzmianki.

    Znaczy ze bank uznal ze byla to kradziez, ale obciazyl Ciebie za ta
    kradziez ?

    A to nie powinien Ci jakos udowodnic winy czy zaniedbania ?

    A tak w ogole z punktu widzenia prawa to oszustwo na KK to okradzenie
    banku czy wlasciciela karty ?

    KJ

  • 69. Data: 2009-12-02 18:45:46
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 2 Dec 2009 14:56:42 +0100, McMac napisał(a):

> [...]
    > Bank w uzasadnieniu wyjaśnił, że dołożył wszelkich starań w celu wykrycia
    > sprawcy fraudu, ale skoro policja nie wykryła sprawcy, to nie ma innego

    A niektórzy tutaj już od lat przekonują, ze KK jest bezpieczniejsza od
    karty debetowej, "bo w razie fraudu bank zrobi charge-back i klient nic
    nie traci".
    ROTFL

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 70. Data: 2009-12-02 22:19:30
    Od: Slawek <x...@p...gazeta.pl>

    Chris wrote:

    > A niektórzy tutaj już od lat przekonują, ze KK jest bezpieczniejsza od
    > karty debetowej, "bo w razie fraudu bank zrobi charge-back i klient nic
    > nie traci".
    > ROTFL

    ale wlasnie tak jest - chargeback w przypadku gdy zostanie udowodniona
    kradziez nie z winy klienta. nie moga Cie obciazyc czyms co nie zrobiles.