  • 31. Data: 2009-08-24 19:39:48
    Temat: Re: [GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "RobertS" news:h6upn2$2adq$2@opal.icpnet.pl

    > A jak ktoś listu zwykłego nie dostanie (poczta nie wszystko doręcza) to
    > się przed 1.09 nie dowie?

    Też mnie to ciekawi. Osobiście dodam, że już jestem wkurzony. Zakładając, że
    ktoś nie czyta grupy to po otrzymaniu takiego listu na kilka dni przed
    planowaną zmianą TOiP idzie dostać wysokiego ciśnienia.

    > Dlaczego bank robi taką tajemnicę z nowej TOiP?

    Boją się reakcji klientów?
    Liczą, że wśród ich klientów jest wiele takich ciemniaków jak ja, którzy
    będą mieli cholerne obawy, czy konto likwidować, czy nie bo a nóż każą
    płacić... a tym samym klient jeszcze trochę u nas zostanie a przy okazji
    wraz z nim może zostaną jego pieniądze?

  • 32. Data: 2009-08-24 19:42:08
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote in message
    > "Krzysztof" news:h6upa0$19bb$1@news2.ipartners.pl

    > 1. Otrzymałeś już tabelę listem?
    > 2. Zamykasz u nich konto?

    tabeli jeszcze nie otrzymalem. Mam stara wersje konta internetowego, jezeli
    nie bedzie oplaty za prowadzenie to nie zamykam ani ror ani top, nie bede
    ich uzywal do czasu lepszych ofert lokat.

  • 33. Data: 2009-08-24 19:43:26
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Krzysztof" news:h6upu9$19ku$1@news2.ipartners.pl

    > Co jest w tej nowej tabeli? Czy dochodza oplaty za prowadzenie konta
    > internetowego lub tego w pakiecie e-getin?

    Tego niestety dokładnie nie wiem.
    Najistotniejsza zmiana dla mnie to wprowadzenie opłaty za drugi przelew z
    TOP'a na ROR.
    Dla mnie to dyskwalifikacja ich oferty.

    > Jezeli oplat za prowadzenie nie ma, to konto zawsze mozna przetrzymac do
    > tych 12-mies i potem za darmo zamknac.

    Coś w tym jest... Jeżeli grozi mi wpisane do BIKu - bo bank będzie chciał mi
    zrobić na złość to wolę odczekać do tego stycznia i wtedy pożegnać się z
    nimi bez żalu.

  • 34. Data: 2009-08-24 19:47:01
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > A jak zrobi to 02.09.2009 r. ? Przecież zawsze jest określony termin, w
    > którym można nie wyrazić zgody na wprowadzane przez bank zmiany.
    > Oczywistym jest, że jeśli wypowiedzenie następuje w ww. terminie z
    > powodu braku akceptacji zmian, to nie bardzo jest podstawa abyśmy
    > odpowiadali na podstawie nowych reguł.

    mam rachunek TOP od kilku lat i całe 5,55 zł na koncie (tak sobie
    wpłacam po kilka groszy co jakiś czas), czy też będę musiał zapłacić 50
    zł za "przyjemność" zamykania tego rachunku? jak do tej pory jest on
    całkowicie bezpłatny

    > Inna kwestia to jak w PRAKTYCE zachowa się bank.
    >
    > Swojego czasu (tyle, że to inne podwórko) różni operatorzy komórkowi
    > straszyli klientów karami umownymi (w tym pisemnie) za wypowiedzenie
    > umowy z powodu zmiany regulaminów. Oczywiście było to działanie bez
    > podstawy prawnej ale ilu zmiękło ?

    era, zmiana regulaminu i notebooki? ;-)

    > W Polsce bardzo często zastrasza się klienta w imię zasady duży może
    > więcej. O ile taki przedsiębiorca niewiele ryzykuje o tyle, klient może
    > mieć spore problemy np. bank wpisze kogoś negatywnie do BIK, kogo
    > obchodzi czy wpis jest słuszny czy nie ? Słyszałeś kiedyś aby bank
    > poniósł jakąkolwiek odpowiedzialność za taki nieprawdziwy wpis ?

    bezkarność instytucji finansowych jest u nas przysłowiowa...tak naprawdę
    niewiele można im zrobić, pójść do sądu z powodu 50 zł?

    chciałem skorzystać z oferty "premiujemy franka" w DB i...bank
    rozpatruje mój wniosek już ponad miesiąc! co im mogę zrobić? a za aneks
    skasują mnie na 250 zł... ;-(

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 35. Data: 2009-08-24 19:47:44
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > 1. Otrzymałeś już tabelę listem?
    tak

    > 2. Zamykasz u nich konto?
    nie

    przynajmniej do czasu kiedy nic mnie nie kosztuje...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 36. Data: 2009-08-24 19:50:14
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    RobertS pisze:
    > A jak ktoś listu zwykłego nie dostanie (poczta nie wszystko doręcza) to
    > się przed 1.09 nie dowie?

    Czy w umowie nie jest napisane w jaki sposób bank objawia nową TOiP ?

    --
    Mithos

  • 37. Data: 2009-08-24 19:52:35
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "RobertS" news:h6uqpk$2bei$2@opal.icpnet.pl

    > nie
    > przynajmniej do czasu kiedy nic mnie nie kosztuje...

    Na chłodno, po szklaneczce zimnej wody dochodzę do wniosku, że chyba zrobię
    tak samo ;) Póki nie płacę - niech będzie. Kasy już tam tyle nie będzie, z
    racji braku darmowych przelewów TOP-ROR powyżej ilości 1 sztuki w miesiącu.
    :)

    Przepraszam za zamieszanie :)

    PS.
    Wywołam je na nowo kiedy okaże się, że jednak za konto muszę płacić! :)

  • 38. Data: 2009-08-24 19:57:46
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    RobertS pisze:
> [...]
    > wpłacam po kilka groszy co jakiś czas), czy też będę musiał zapłacić 50
    > zł za "przyjemność" zamykania tego rachunku? jak do tej pory jest on

    Nie znam szczegółów rachunków w Getin. Nigdy nie miałem z tym bankiem
    nic wspólnego. Jeśli bank wprowadzi opłatę za te rachunek to dlaczego
    uważasz, że nie będziesz musiał jej płacić ?

    Tak samo było przecież z Multi. Podniesiono opłaty i progi z nich
    zwalniające, wprowadzono opłatę za kartę, a przecież w momencie gdy
    ludzie podpisywali umowę TOiP było zupełnie inne.

    > era, zmiana regulaminu i notebooki? ;-)

    Dokładnie. ZTCP to nie tylko Era miała taką sytuację ale oni byli
    najbardziej bezczelni.

    > bezkarność instytucji finansowych jest u nas przysłowiowa...tak naprawdę
    > niewiele można im zrobić, pójść do sądu z powodu 50 zł?

    Dokładnie tak jest. Chociaż jak mnie ktoś kiedyś oszukał na Allegro na
    podobne grosze to jak najbardziej się to skończyło w sądzie. Również w
    wydziale karnym.

    > chciałem skorzystać z oferty "premiujemy franka" w DB i...bank
    > rozpatruje mój wniosek już ponad miesiąc! co im mogę zrobić? a za aneks
    > skasują mnie na 250 zł... ;-(

    Jestem przeciwnikiem kredytów walutowych :)

    --
    Mithos

  • 39. Data: 2009-08-24 19:58:59
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Valdi.Pavlack pisze:
    > Czy dobrze rozumiem, że w przypadku rezygnacji z konta w getinie mam udać
    > się do placówki z jakimś pismem?

    Zawsze możesz wysłać pismo listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.
    Ja tak zawsze robię we wszelkich oficjalnych/urzędowych korespondencjach.

    --
    Mithos

  • 40. Data: 2009-08-24 20:14:50
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Przepraszam za zamieszanie :)
    >
    > PS.
    > Wywołam je na nowo kiedy okaże się, że jednak za konto muszę płacić! :)

    to znowu bank ogłosi nową toip i będzie trochę czasu na
    rezygnację...poza tym jakoś konta oszczędnosciowe zwykle nie są płatne,
    mam nadzieję, że się to nie zmieni ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS