  • 21. Data: 2009-08-24 19:19:12
    Temat: Re: [GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "MarekZ" news:h6uns4$rmc$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    > Prawdopodobieństwo tego, że Getin będzie chciał od ciebie 50 albo 100 zł
    > jest znikome. Więc bez histerii. ;-) To że mnie któryś bank debetował
    > rachunek to była jakaś techniczna kwestia, a nie kwestia tego, że bank
    > sądził, że mu się należą te środki.

    Zatem podsumujmy - standardowo zamykając konto przez upływem roku od jego
    założenia bank zgodnie z obowiązującą TOiP, skasuje mnie na 50 zł (w nowej
    TOiP na 100 zł). Nie godząc się na nową TOiP mogę bez żadnej kary finansowej
    zamknąć dotychczasowe konto, mimo że posiadam je krócej niż 12 miesięcy?

    > Idź i normalnie zamknij rachunek w Getinie skoro chhcesz to zrobić.
    Polskie
    > banki naprawdę nie są takie złe.

    Jeszcze nie otrzymałem listu. Jeżeli tylko znajdę go w skrzyncę, napewno
    udam się do oddziału.
    Nie ukrywam jednak, że trochę mi się odechciewa wizyty u nich - szczególnie
    po przeczytaniu waszych postów i rozmową z betonem a'la blondynka z
    infolinii. Z drugiej jednak strony zawsze byłem, jestem i chyba zawsze będę
    cięty na pazerność różnych instytucji (nie tylko finansowych) i zmienianie
    reguł w trakcie trwania gry.

    > Wypaczyło!! ;-)

    Sam widzisz jak mnie ta sytuacja wkurzyła, a raczej trzy blondyny, z którymi
    miałem "przyjemność" sobie konwersować, w ramach darmowych minut ;)
    Jeszcze raz przepraszam.

  • 22. Data: 2009-08-24 19:19:54
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > jest znikome. Więc bez histerii. ;-) To że mnie któryś bank debetował
    > rachunek to była jakaś techniczna kwestia, a nie kwestia tego, że bank

    mnie też kiedyś nie chcieli zamknąć konta, bo ponoć byłem bankowi winien
    jakieś środki, w podglądzie internetowym miałem 0 zł więc mi to wisiało,
    złożyłem dyspozycję...po kilku miesiącach rachunek zamknęli i było po
    sprawie

    > Idź i normalnie zamknij rachunek w Getinie skoro chhcesz to zrobić.
    > Polskie banki naprawdę nie są takie złe.

    jak zrobisz to przed 1.09 (wejście kontrowersyjnego TOiP) to nikt od
    Ciebie kasy za zamknięcie nie będzie chciał...i cała ta dyskusja nie
    będzie potrzebna

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 23. Data: 2009-08-24 19:22:38
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Odpowiedz przez GB24 na temat nowej tabeli:

    Witam, uprzejmie informuję, iż nowa Tabela Opł
    at i Prowizji jest wysyłana do klientów liste
    m zwykłym na adres korespondencyjny. Nowa Tab
    ela będzie dostępna od dnia 1.09. w aplikacji
    GB24, odnośnik do tabeli znajduje się u dołu
    każdej strony, oraz z lewej stronie w menu n
    a zielonym polu.

  • 24. Data: 2009-08-24 19:24:04
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Paweł" news:h6uoe8$lco$1@achot.icm.edu.pl

    > ale na jakiej zasadzie oni uzasadniaja te 50pln?

    Nie mam pojęcie - było od zawsze pakiecie e-getin.

    > to jest kara umowna za wypowiedzenie umowy na czas okreslony przed
    terminem?

    Inaczej chyba nie można tego postrzegać. Jeżeli się mylę, to bardzo proszę o
    sprostowanie.

    > jesli tak, to czy umowa na czas okreslony wiaze sie z jakas promocja,
    > ktora daje klientowi okreslone profity, ze jej zerwanie wiaze sie ze
    zwrotem
    > przyznanych profitow/nalozeniem kary umownej?

    Z tego co wiem to w przypadku pakietu egetin nie ma czegoś takiego jak umowa
    bezterminowa. Po prostu podpisujesz umowę na konto (konta) i jeżeli chcesz
    je zamknąć przed upływem roku to płacisz 50 zł (od września, zgodnie z
    informacjami jakie uzyskałem na tej grupie ww. opłata wynosi 100 zł). Ja na
    takie warunki się zgodziłem podpisując umowę. Bank teraz warunki te zmienia
    i to według mnie jest wystarczający powód aby się z nimi pożegnać - w końcu
    nie brałem oferty, w której drugi przelew z TOP'a na ROR był płatny, a
    zamknięcie rachunku przed upływem roku kosztuje nie 50 a 100 zł.

    Pozdrawiam.

  • 25. Data: 2009-08-24 19:25:23
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Valdi.Pavlack pisze:
    > Ehhh. Tak czytam to co piszecie i dochodzę do wniosku, że instytucje banków
    > w PL to zalegalizowane skur...yństwo. Ja już sam nie wiem czy spędzenie na
    > zachodzie dobrych kilkunastu lat tak wypatrzyło moje spojrzenie na świat, że
    > to co widzę w Polsce tak mnie szokuje, oburza i złości czy po prostu tak to
    > jest skonstruowane - instytucja może wszystko, klient nie może nic.

    Mnie wystarczą zawsze 2 tyg w Holandii/Niemczech żebym przez pierwsze
    dni po powrocie PL miał depresyjną grypę :)

    > Pozdrawiam w ten przyjemny wieczór (mimo dość smutnej dyskusji) :)

    Osobiście żadnych patologicznych sytuacji z bankami nie miałem i zawsze
    kończyło się najwyżej na reklamacji. W centralach pracują rozsądni
    ludzie, którzy znają się na rzeczy dlatego też preferuję załatwiać
    sprawy pisemnie olewając panienki z okienka albo partyline.

    --
    Mithos

  • 26. Data: 2009-08-24 19:29:18
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > ela będzie dostępna od dnia 1.09. w aplikacji
    > GB24, odnośnik do tabeli znajduje się u dołu
    > każdej strony, oraz z lewej stronie w menu n

    A jak ktoś listu zwykłego nie dostanie (poczta nie wszystko doręcza) to
    się przed 1.09 nie dowie?

    Dlaczego bank robi taką tajemnicę z nowej TOiP?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 27. Data: 2009-08-24 19:31:38
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    RobertS pisze:
    > jak zrobisz to przed 1.09 (wejście kontrowersyjnego TOiP) to nikt od
    > Ciebie kasy za zamknięcie nie będzie chciał...i cała ta dyskusja nie
    > będzie potrzebna

    A jak zrobi to 02.09.2009 r. ? Przecież zawsze jest określony termin, w
    którym można nie wyrazić zgody na wprowadzane przez bank zmiany.
    Oczywistym jest, że jeśli wypowiedzenie następuje w ww. terminie z
    powodu braku akceptacji zmian, to nie bardzo jest podstawa abyśmy
    odpowiadali na podstawie nowych reguł.

    Inna kwestia to jak w PRAKTYCE zachowa się bank.

    Swojego czasu (tyle, że to inne podwórko) różni operatorzy komórkowi
    straszyli klientów karami umownymi (w tym pisemnie) za wypowiedzenie
    umowy z powodu zmiany regulaminów. Oczywiście było to działanie bez
    podstawy prawnej ale ilu zmiękło ?

    W Polsce bardzo często zastrasza się klienta w imię zasady duży może
    więcej. O ile taki przedsiębiorca niewiele ryzykuje o tyle, klient może
    mieć spore problemy np. bank wpisze kogoś negatywnie do BIK, kogo
    obchodzi czy wpis jest słuszny czy nie ? Słyszałeś kiedyś aby bank
    poniósł jakąkolwiek odpowiedzialność za taki nieprawdziwy wpis ?

    --
    Mithos

  • 28. Data: 2009-08-24 19:33:29
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote in message
> [...]
    > nie brałem oferty, w której drugi przelew z TOP'a na ROR był płatny, a
    > zamknięcie rachunku przed upływem roku kosztuje nie 50 a 100 zł.

    Co jest w tej nowej tabeli? Czy dochodza oplaty za prowadzenie konta
    internetowego lub tego w pakiecie e-getin?
    Jezeli oplat za prowadzenie nie ma, to konto zawsze mozna przetrzymac do
    tych 12-mies i potem za darmo zamknac.

  • 29. Data: 2009-08-24 19:33:45
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Krzysztof" news:h6upa0$19bb$1@news2.ipartners.pl

> [...]
    > ela będzie dostępna od dnia 1.09. w aplikacji
    > GB24, odnośnik do tabeli znajduje się u dołu
    > każdej strony, oraz z lewej stronie w menu n

    1. Otrzymałeś już tabelę listem?
    2. Zamykasz u nich konto?

  • 30. Data: 2009-08-24 19:37:21
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Mithos" news:h6upfd$grl$1@news.onet.pl

    > Mnie wystarczą zawsze 2 tyg w Holandii/Niemczech żebym przez pierwsze
    > dni po powrocie PL miał depresyjną grypę :)

    No to przybijmy sobie piątkę. Bo ja mam tak samo. Kiedy wyjeżdżam na stare
    śmieci na obczycie mam poczucie, że na nowo otacza mnie normalność.

> [...]
    > ludzie, którzy znają się na rzeczy dlatego też preferuję załatwiać
    > sprawy pisemnie olewając panienki z okienka albo partyline.

    Czy dobrze rozumiem, że w przypadku rezygnacji z konta w getinie mam udać
    się do placówki z jakimś pismem?