  • 1. Data: 2005-10-29 13:19:45
    Temat: Gdzie najlepsze lokaty?
    Od: "Jacek" <r...@g...pl>

    Witam,
    gdzie, w jakim banku najlepiej teraz otworzyc lokate przy wiekszej gotowce.
    Lokata moze byc bardzo dlugo terminowa.

    Jacek

  • 2. Data: 2005-10-29 13:26:07
    Temat: Re: Gdzie najlepsze lokaty?
    Od: Przemek <c...@p...pf.pl>

    Jacek napisał(a):
    > Witam,
    > gdzie, w jakim banku najlepiej teraz otworzyc lokate przy wiekszej gotowce.
    > Lokata moze byc bardzo dlugo terminowa.

    Jeżeli interesuje Cię długi okres czasu to nie lepiej fundusze a nie
    lokata? :)

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 3. Data: 2005-10-29 13:26:13
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Jacek napisał(a):

    > gdzie, w jakim banku najlepiej teraz otworzyc lokate przy wiekszej gotowce.
    > Lokata moze byc bardzo dlugo terminowa.

    Nigdzie. Lokaty to obecnie najgorsza mozliwa lokata kapitalu.
    Oprocentowanie prawie zerowe. Tym bardziej na dluzej sie nie oplaca, bo
    za pare lat te pieniadze bede mniej warte realnie niz teraz.

    Polecam zakupic mieszkanie w jakims kluczowym miescie (Wawa, Krakow).

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 4. Data: 2005-10-29 13:53:19
    Od: "FRANCO" <f...@n...com>

    > Nigdzie. Lokaty to obecnie najgorsza mozliwa lokata kapitalu.
    > Oprocentowanie prawie zerowe. Tym bardziej na dluzej sie nie oplaca, bo za
    > pare lat te pieniadze bede mniej warte realnie niz teraz.

    co masz na mysli? chyba wciaz lokaty zdecydowanie przewyzszaja inflacje

    > Polecam zakupic mieszkanie w jakims kluczowym miescie (Wawa, Krakow).

    czytalem gdzies, ze teraz mniejszy jest popyt na wynajem mieszkan, wiec ceny
    wynajmu nie rosna i trudniej znalesc kogos, komu sie wynajmnie mieszkanie
    ( pomijajac tanie mieszkania dla sudentow na ktore zawsze sa chetni )
    no chyba ze dla niektorych ( a moze wiekszosci ) wynajem to tylko dodatek,
    bo inwestuja oni w nieruchomosci glownie dlatego, ze spodziewaja sie ze ich
    ceny za kilka lat wyraznie pojda w gore (?)

    pozdrawiam, Franco

  • 5. Data: 2005-10-29 14:00:32
    Od: "FRANCO" <f...@n...com>

    Użytkownik "Przemek" <c...@p...pf.pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli interesuje Cię długi okres czasu to nie lepiej fundusze a nie
    > lokata? :)

    od jakiej kwoty oplaca sie inwestowac w fundusze?
    czy jak zainwestuje np. 50 - 100 tysiecy w fundusz, to za 5 lat bede mial
    zdecydowanie wieksze zyski niz miabym z lokat?
    tzn zapewne taka jest wlasnie idea funduszy, ale jak wiadomo, fundusze to
    tez ryzyko, fundusz akcji powinien przyniesc niby najwieksze zyski, ale moze
    rownie dobrze przyniesc straty

    a moze po prostu zrazilem sie do funduszy jak kilka lat temu przeczytalem o
    hossie na warszawskiej gieldzie, uzbieralem kilka tysiecy , wlozylem bodajze
    w DWS akcji, i po roku stracilem chyba z 20 %

    wtedy byly to male pieniadze, teraz dysponuje zdecydoiwanie wiekszymi, ale
    niechec do funduszy pozostala

    pozdrawiam, Franco

  • 6. Data: 2005-10-29 14:13:39
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    FRANCO napisał(a):

    > co masz na mysli? chyba wciaz lokaty zdecydowanie przewyzszaja inflacje

    Znacznie to jest dla mnie 10%. A przy wartosciach 2-3% w dodatku minus
    "belkowe" to jest to zysk zerowy. Poza tym dzis wkladajac na lokate
    150tys czyli wartosc mieszkania w Wawie, zysk bedzie niewielki. Po 10
    latach za ta cene mieszkania juz nie kupimy, a to co zarobimy w tym
    czasie na procentach to beda grosze.

> [...]
    > bo inwestuja oni w nieruchomosci glownie dlatego, ze spodziewaja sie ze ich
    > ceny za kilka lat wyraznie pojda w gore (?)

    Popyt na wynajem w Warszawie jest ogromny. Tyle, ze musi to byc
    mieszkanie albo dosyc tanie (powiedzmy w granicach ustalonych przez
    rynek np 1200zl za 2 pokoje/miesiac) lub tez mieszkanie o bardzo wysokim
    standardzie (jakis apartament). Na takie cos popyt jest ogromny.
    Natomiast jesli ktos ma zwykle mieszkanie, a ceni je jak apartament no
    to juz jego problem, ze chetnych nie ma.

    A mieszkania w stolicy beda i tak caly czas drozsze. Problemem moze byc
    tylko znalezienie odpowiedniego lokalu do kupna bo popyt jest
    gigantyczny. Nowe mieszkania czesto sa juz sprzedane gdy tylko zbudowane
    zostaja fundamenty, a na rynku wtornym takze ciezko cos znalezc.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 7. Data: 2005-10-29 14:15:02
    Od: Przemek <c...@p...pf.pl>

    FRANCO napisał(a):

    > od jakiej kwoty oplaca sie inwestowac w fundusze?

    Nie ma kwoty od której się opłaca inwestować w fundusze, raczej ważny
    jest horyzont czasowy inwestycji.

> [...]
    > tez ryzyko, fundusz akcji powinien przyniesc niby najwieksze zyski, ale moze

    Jeżeli zainwestujesz w fundusze stabilnego wzrostu to masz dość pewny
    zysk i wyższy niż na lokacie, ale ważne jest też wybranie odpowiedniego
    funduszu.

    > a moze po prostu zrazilem sie do funduszy jak kilka lat temu przeczytalem o
    > hossie na warszawskiej gieldzie, uzbieralem kilka tysiecy , wlozylem bodajze
    > w DWS akcji, i po roku stracilem chyba z 20 %

    Na fundusz akcji inwestycja na rok to za mało.

    Pozdrawiam
    Przemek