  • 1. Data: 2005-10-29 13:47:56
    Temat: banki - nowy klient z gotowka ?
    Od: "FRANCO" <f...@n...com>

    Moj kolega ( student 5 roku ) pracowal kilka miesiecy w Anglii i przywiosl
    troche gotowki.
    Czy jak pojdzie do jakiegos banku z gotowka w kieszeni - chodzi o 15 - 20
    tys. zlotych - zeby wplacic je na polroczna lokate - to beda jakos go
    kontrolowac?
    Chodzi o przepisy dotyczace wprowadzania do obiegu gotowki z nielagalnych
    zrodel czy cos takiego, chyba kazda wieksza kwote w gotowce jakos kontroluja
    / zglaszaja do US etc ?

    pozdrawiam,

    Franco

  • 2. Data: 2005-10-29 13:55:55
    Temat: Re: banki - nowy klient z gotowka ?
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "FRANCO" <f...@n...com> napisał w
    wiadomości news:djvuin$ch5$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > nielagalnych zrodel czy cos takiego, chyba kazda wieksza kwote w
    > gotowce jakos kontroluja / zglaszaja do US etc ?

    No daj spokoj, nie przy takich kwotach... :]

    marekz

  • 3. Data: 2005-10-29 14:06:55
    Od: "FRANCO" <f...@n...com>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "FRANCO" <f...@n...com> napisał w
    > wiadomości news:djvuin$ch5$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > No daj spokoj, nie przy takich kwotach... :]

    nie wiem, to nie chodzi o mnie, kolega wczoraj przeczytal, ze kogos
    aresztowali jak przyniosl do banku 3.5 miliona dolarow, i sie przestraszyl,
    ze jego - moze nie aresztuja :P ale gdzies zglosza jak przyniesie 15-20
    tysiecy ( tym bardzije ze to osoba konczaca studia, wiec jeszcze bez
    oficjalnych dochodow)

    ja gotowka prawie w ogole nie obracam, ale mieszkalem troche na zachodzie,
    i tam faktycznie na gotowke patrza bardzo podejrzanie, wiec troche rozumiem
    jego obawy ;)

    ale u nas chyba jeszcze musi kilka(nascie) lat uplynac zanim gotowka straci
    popularnosc

    Franco

  • 4. Data: 2005-10-29 14:12:37
    Od: "FRANCO" <f...@n...com>

> [...]

    ze jego - moze nie aresztuja :P ale gdzies zglosza jak przyniesie 15-20
    tysiecy PLN ( tym bardzije ze to osoba konczaca studia, wiec jeszcze bez

  • 5. Data: 2005-10-29 14:32:27
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    FRANCO wrote:

    > nie wiem, to nie chodzi o mnie, kolega wczoraj przeczytal, ze kogos
    > aresztowali jak przyniosl do banku 3.5 miliona dolarow, i sie przestraszyl,
    > ze jego - moze nie aresztuja :P

    no to trochę słaba proporcja 2.5 miliona dolaroó do 10 tyś zł

    > ale gdzies zglosza jak przyniesie 15-20
    > tysiecy PLN ( tym bardzije ze to osoba konczaca studia, wiec jeszcze bez
    > oficjalnych dochodow)

    jako to bez oficjalnych, przecież zarobił w Anglii. Oficjalnie.
    Podatek zapłaci i nikt nie będzie miał do niego pretensji.
    :)

  • 6. Data: 2005-10-30 08:07:38
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    FRANCO napisał:

    > Moj kolega ( student 5 roku ) pracowal kilka miesiecy w Anglii i przywiosl
    > troche gotowki.
    (...)

    Jak się boi to niech wpłaci na konto nie od razu całą kwotę ale po
    trochu, np. codziennie po 2-3 tys., albo w różnych oddziałach.
    BTW: zastanawiam się, dlaczego ów 'byznesmen', który został aresztowany,
    nie zrobił właśnie w ten sposób - zamiast wpłacać całą kwotę za jednym
    zamachem wystarczy przecież zrobić kilkanaście-kilkadziesiąt przelewów z
    różnych banków na inne konta (a nie jedno) i nikt niczego nie zauważy...

    PWZ

  • 7. Data: 2005-10-30 09:31:54
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Piotr Zawadzki" <p...@f...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zamachem wystarczy przecież zrobić kilkanaście-kilkadziesiąt przelewów z
    > różnych banków na inne konta (a nie jedno) i nikt niczego nie zauważy...

    Poniewaz zalozenie, ze "nikt nie zauwazy" jest chyba najglupszym jakie mozna
    przyjac...;-)
    ale moze jest jeszcze glupsze ?

    --
    Pozdrowienia

  • 8. Data: 2005-10-30 09:54:45
    Od: "bszymon" <d...@p...onet.pl>

    banki mają obowiązek rejestrowania wszystkich transakcji których wartość
    przekracza 15'000 euro (obecnie około 60'000 zł) oraz wszystkie inne które
    uznają za podejrzane, możesz o tym przeczytać w ustawie z 16 listopada 2000r
    o "przeciwdziałaniu wprowadzaniu do obrotu finansowego wartości majątkowych
    pochodzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł oraz o
    przeciwdziałaniu finansowaniu terroryzmu" (uff) ... jak dla mnie wpłata na
    lokate 20 tyś. gotówką nie jest niczym podejrzanym, co do informowania przez
    banki US to jest to totalna pomyłka, banki mają obowiązek informować tylko i
    wyłącznie Generalnego Inspektora Informacji Finasowej (o tym też jest w
    ustawie..)

    pozdrawiam Szymon

  • 9. Data: 2005-10-30 14:10:05
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Piotr Zawadzki napisał:
> [...]
    > zamachem wystarczy przecież zrobić kilkanaście-kilkadziesiąt przelewów z
    > różnych banków na inne konta (a nie jedno) i nikt niczego nie zauważy...

    Faktycznie, mógł przekazać komuś tę kasę w kawałkach a potem zrobić
    przelew np. przez Internet. No, ale że był śledzony przez policję to
    zapewne by ustalili co robił. Chyba, że by wpłacić na jakieś konto w
    Luksemburgu czy innej Szwajcarii... ;-)

    K.

  • 10. Data: 2005-11-01 22:52:20
    Od: "Artur A. Surowiec" <s...@k...pl>

    "Piotr Zawadzki" <p...@f...pl> wrote in message
> [...]
    przelewów z
    | różnych banków na inne konta (a nie jedno) i nikt niczego nie
    Dlatego, ze kurs $ byl dobry i biznesmen chcial przewalutowac poki
    sytuacja na rynku walutowym byla nerwowa.

    --
    Pozdrawiam!
    artur at e.pl

    "What can be imagined, can be achieved"