  • 1. Data: 2006-10-06 12:57:42
    Temat: Getin Bank
    Od: "Piotrek." <p...@t...pl>

    Czesc,

    ma ktos z was konto w tym banku?
    Jakie wrazenia, jak dziala dostep przez www,
    czy jest faktycznie on-line 24h czy tak jak w ING?

    pzdr
    piotrek

  • 2. Data: 2006-10-06 13:50:41
    Temat: Re: Getin Bank
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > czy jest faktycznie on-line 24h czy tak jak w ING?

    ? A co to oznacza 24h online?

    *

  • 3. Data: 2006-10-06 15:43:40
    Od: "Piotrek." <p...@t...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> napisał w wiadomości

    > ? A co to oznacza 24h online?

    oznacza to mniej wiecej, to ze jak chce o 23.00 czy 3:00 w nocy zrobic
    przelew miedzy rachunkami,
    albo przygotowac przelewy to moge to zrobic. A nie jak w ING po 19.00 to juz
    moge sobie odpuscic,
    a nie daj boze gdyby ew. chcial odwolac przelew przygotowany na nastepny
    dzien - po prostu "niedasie"

    chodzi o to, zeby system dzialal aktywnie przez niemal cala dobe (zakladam
    jakies przerwy konserwacyjne, etc..)

    p.

  • 4. Data: 2006-10-06 16:03:04
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > oznacza to mniej wiecej, to ze jak chce o 23.00 czy 3:00 w nocy zrobic
    > przelew miedzy rachunkami,
    > albo przygotowac przelewy to moge to zrobic. A nie jak w ING po 19.00 to
    > juz moge sobie odpuscic,

    Wklepać w system internetowy nie oznacza, że zostanie on wykonany. Do innego
    banku po godz.19 przelewu nie wykonasz. Zresztą pojawia się teraz w bankach
    tendencja oszczędnościowa i należy się spodziewać, że coraz więcej systemów
    będzie na noc wyłączana.

    *

  • 5. Data: 2006-10-06 16:05:06
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    *piotr'ek* wrote:

    > Wklepać w system internetowy nie oznacza, że zostanie on wykonany. Do
    > innego banku po godz.19 przelewu nie wykonasz. Zresztą pojawia się teraz

    Fajnie, ale czy w ING mogę przelać komuś, na konto w ING po 19 ? Jeszcze
    niedawno nie dawało się.
    KJ

  • 6. Data: 2006-10-06 16:28:11
    Od: jimmij <j...@j...jj>

    "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> writes:

> [...]
    > teraz w bankach tendencja oszczędnościowa i należy się spodziewać, że
    > coraz więcej systemów będzie na noc wyłączana.

    Że what?
    Dobrze Cię zrozumiałem, że mają wyłączać swoje systemy (strony
    internetowe z dostępem do rachunku)?
    Mam nadzieję, że to jakiś makabryczny dowcip...

    --
    jimmij

  • 7. Data: 2006-10-06 17:11:54
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Dobrze Cię zrozumiałem, że mają wyłączać swoje systemy (strony
    > internetowe z dostępem do rachunku)?

    Nie tylko strony internetowe. Ale spokojnie... długa droga do tego. Póki co
    są analizy opłacalności robione, bo po co system komputerowy zżerający w
    godzinę prądu za 500 zł skoro skorzysta z niego w tym czasie 10 klientów.

    > Mam nadzieję, że to jakiś makabryczny dowcip...

    Oszczędności... oszczędności...

    *

  • 8. Data: 2006-10-06 18:08:12
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 6 Oct 2006 19:11:54 +0200, "*piotr'ek*"
    <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> wklepał(-a):

> [...]
    >godzinę prądu za 500 zł skoro skorzysta z niego w tym czasie 10 klientów.

    Tyle prąd to kosztuje chyba na Antarktydzie.
    Poza tym system bankowy to nie PC, którego na noc się wyłącza. Jeśli coś działa
    dobrze, to się tego nie wyłącza. Każdy restart serwera to potencjalne źródło
    problemów - nikt rozsądny tego nie robi.
    No i kto by to potem włączał i pilnował czy wszystko poprawnie się uruchomiło?
    :)

  • 9. Data: 2006-10-06 19:07:16
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Tyle prąd to kosztuje chyba na Antarktydzie.

    Z 10 serwerów na powiedzmy system internetowy z czego 1/3 zasilana prądem 3
    fazowym + klimatyzacja.

    > Poza tym system bankowy to nie PC, którego na noc się wyłącza.

    To wiedzą Ci co nim administrują, ale góra jest za tępa żeby to zrozumieć.
    Nic dziwnego, bo najczęściej krawaty blokują im dopływ krwi i tlenu do
    mózgu.

    > No i kto by to potem włączał i pilnował czy wszystko poprawnie się
    > uruchomiło?

    Zegar + soft + monitoring

    *

  • 10. Data: 2006-10-06 19:12:09
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek." <p...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Czesc,
    >
    > ma ktos z was konto w tym banku?
    > Jakie wrazenia, jak dziala dostep przez www,
    > czy jest faktycznie on-line 24h czy tak jak w ING?

    Czy mozna miec dostep on-line tylko do zakladania lokat bez ROR? Zapytalem
    sie przez www w Getinie, ale odpowiedzi nie dostalem, moze ktos wie? (w
    placowce do lokat mozna podpiac konto przejsciowe, na ktore mozna przelac
    pieniadze z innego banku, a potem pracownik zaklada z niego lokate)