  • 1. Data: 2009-05-30 16:44:36
    Temat: Gwarancja 50 tys Euro?
    Od: "Krzysztof" <k...@g...pl>

    Witam
    Czy gwarancja 50 tys Euro na oszczednosci dotyczy kazdego banku w
    Polsce?.Tzn ze nalezy sie skupic na ofercie bankow i nie gdybac ktory bank
    jest pewniejszy lub nie?
    Czy to oznacza bez zadnych warunkow ze w razie plajty odzyskamy swoje
    pieniadze?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-05-30 17:08:00
    Temat: Re: Gwarancja 50 tys Euro?
    Od: Tomasz <t...@g...com>

    On 30 Maj, 18:44, "Krzysztof" <k...@g...pl> wrote:
> [...]
    > jest pewniejszy lub nie?
    > Czy to oznacza bez zadnych warunkow ze w razie plajty odzyskamy swoje

    Słowo klucz: Bankowy Fundusz Gwarancyjny.
    Tutaj masz wszystko wyjaśnione:
    http://www.bfg.pl/u235/navi/27900

  • 3. Data: 2009-05-30 17:36:49
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Krzysztof" news:78d63qF1ibi8hU1@mid.uni-berlin.de

    > Witam

    Czesc.

    > Czy gwarancja 50 tys Euro na oszczednosci dotyczy kazdego banku w
    > Polsce?.

    Polbanku nie dotyczy. Kase w nim gwarantuje grecki odpowiednik naszego BFG i
    jezeli mnie pamiec nie myli to ta kwota gwarancyjna jest wieksza niz u nas.

    PS.
    Tak z boku tematu. Podobno bylo w planach podniesienie gwarancji do 100000
    euro. Kaczka dziennikarska czy jakis glebszy powód, ze jeszcze tego nie ma?

    PS2.
    Wiadomo jak sprawa z gwarancjami depozytów wyglada na zachodzie? - Francja,
    UK itp.?

  • 4. Data: 2009-05-30 19:36:33
    Od: "eg" <e...@w...pl>

> [...]
    > jest pewniejszy lub nie?
    > Czy to oznacza bez zadnych warunkow ze w razie plajty odzyskamy swoje

    Tylko warto zwrocic uwage na jeszcze jedna rzecz - odsetki od lokat sa
    liczone do dnia bankructwa banku, a same pieniadze moga byc wyplacone z
    kilku tygodniowym opoznieniem. Oznacza to, ze tracisz odsetki za pewien
    okres i przez pewien okres nie masz dostepu do swoich pieniedzy. Stad czasem
    to, w jakim banku zdeponowales pieniadze ma znaczenie.

  • 5. Data: 2009-05-31 19:41:15
    Od: "GrassHopper" <gh@WYTNIJ_TOpodstawy-inwestowania.pl>

    Masz pierwszy z brzegu bank: Polbank - który podlega pod grecki odpowiednik naszego
    Bankowego Funduszu Gwarancyjnego. Niby takie nic (bo nawet więcej gwarantują - zdaje
    się 90 tys) ale jak np plajtowały banki w Islandii to ludzie z UK mający tam konta
    mieli nie lada kłopot w odzyskiwaniu swojej kasy.

    ---
    Podstawy Oszczędzania i Inwestowania
    http://podstawy-inwestowania.pl/

  • 6. Data: 2009-05-31 19:47:49
    Od: "BG" <nomail@at_all.pl>

    W artykule news:gvrpr5$t00$1@news.interia.pl,
    niejaki(a): Valdi.Pavlack z adresu <V...@P...NOspam.pl>
    napisal(a):

    > PS.
    > Tak z boku tematu. Podobno bylo w planach podniesienie gwarancji do
    > 100000 euro. Kaczka dziennikarska czy jakis glebszy powód, ze jeszcze
    > tego nie ma?

    Nie tyle kaczka, co Kaczor Donald.
    Twórczo rozwinal pomysl Walesy z rozdawaniem po 300 mln zl i obiecal
    zagwarantowac wszystkim ich wklady do wysokosci 100 tys EUR.
    Obietnica tak samo nierealna, ale mniej ludzi sie polapie.

  • 7. Data: 2009-05-31 20:21:00
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    BG napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >zagwarantowac wszystkim ich wklady do wysokosci 100 tys EUR.
    >Obietnica tak samo nierealna, ale mniej ludzi sie polapie.

    Kiedyś nie sądziłem, że ktoś się wygłupi i nakaże gwarantować do
    50000 EUR...
    A banków jest w Polsce trochę, podzielić kaskę, ulokować w kilku...

    Arek

  • 8. Data: 2009-05-31 20:43:09
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "BG" news:gvumse$o0c$1@inews.gazeta.pl

    > Nie tyle kaczka, co Kaczor Donald.

    I wszystko jasne... :(

    > Twórczo rozwinal pomysl Walesy z rozdawaniem po 300 mln zl i obiecal
    > zagwarantowac wszystkim ich wklady do wysokosci 100 tys EUR.
    > Obietnica tak samo nierealna, ale mniej ludzi sie polapie.

    A mozna sie dowiedziec dlaczego jest to niemozliwe?
    Co stoi na przeszkodzie aby gwarancje byly wieksze niz 50k euro? Czy ma
    tutaj znaczenie zamoznosc wiekszosci polskiego spoleczenstwa, które nie
    ukrywajmy jest nie za wysokie.

  • 9. Data: 2009-05-31 20:48:17
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Arek" news:gvuotk$4uu$1@news.onet.pl

    > Kiedyś nie sądziłem, że ktoś się wygłupi i nakaże gwarantować do
    > 50000 EUR... A banków jest w Polsce trochę, podzielić kaskę, ulokować w
    kilku...

    Wygłupi? - że tak dużo czy tak mało?