  • 31. Data: 2008-07-31 17:02:20
    Temat: Re: Hakerzy ukradli jej 3 350 zł - bank nie uznał reklamacji!
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Thu, 31 Jul 2008 18:49:51 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > Czyli w gruncie rzeczy problemem bylo uzyskanie dostepu przez
    > nieuprawniona osobe przez IVR (telefon), nie przez Internet?
    > Troche sliskie dla banku.

    Żeby wykonać przelew internetowy z konta w Citi do nowego odbiorcy należy:
    1. Zalogować się do Citi Online podając login i hasło internetowe.
    2. Wprowadzić dane nowego odbiorcy.
    3. Aktywować odbiorcę:
    a) kodem SMS-owym
    lub
    b) dzwoniąc do CitiPhone.
    4. Zlecić przelew w Citi Online.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 32. Data: 2008-07-31 17:11:16
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> napisał(a):

    > Czy na pewno? Pr=F3buj=B1c zrobi=E6 taki numer "dla siebie" oszust
    > ryzykowa=B3by wykrycie go poprzez docelowe konto (np. podczas wyci=B1gania
    > z bankomatu).
    >
    > --
    > Jarek

    docelowe konto przy takich przekretach jest zakladane na slupy albo falszywe
    id, jak nie zlapiesz goscia za reke przy bankomacie albo z falszywym dowodem
    to jest bezkarny

  • 33. Data: 2008-07-31 17:24:00
    Od: Michał Miszewski <m...@g...spamerom-nie.com>

    Dnia Wed, 30 Jul 2008 21:51:58 +0200, zlotowinfo napisał(a):

    > 5. ing
    > logowanie: login, hasło wybrane znaki - ciekawe zabezpieczenie
    > operacje: zapomnialem :p - ostatnio nie przelewałem
    > podpowiedź: duże bezpieczeństwo dzięki selektywnym znakom

    Moim zdaniem to nie jest skuteczne zabezpieczenie, jeśli w komputerze znajdzie
    się trojan - malware może obserwować wpisywane znaki i po kilku-kilkunastu
    razach pozna wystarczającą ilość znaków hasła, by umożliwić szansę na
    nieuprawnione logowanie.

    Z tego co wiem, same przelewy nie zawsze są autoryzowane hasłem SMS (decyduje
    o tym jakiś algorytm).

    Pozdrawiam,

    --
    Michał Miszewski

  • 34. Data: 2008-08-01 05:54:32
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Michał Miszewski" <m...@g...spamerom-nie.com>
    napisał w wiadomości news:4891f530$0$29610$f69f905@mamut2.aster.pl...

> [...]
    > się trojan - malware może obserwować wpisywane znaki i po kilku-kilkunastu
    > razach pozna wystarczającą ilość znaków hasła, by umożliwić szansę na

    chyba coś w tym jest bo hasło wprowadza się w różnych polach
    gdyby było w jednym, to mogłoby się wydawać że jest to za każdym razem
    inne hasło, a tak idealnie w tych polach co trzeba wpisujemy

  • 35. Data: 2008-08-01 06:00:04
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

> [...]
    > się trojan - malware może obserwować wpisywane znaki i po kilku-kilkunastu
    > razach pozna wystarczającą ilość znaków hasła, by umożliwić szansę na

    nie ma tego w żadnym banku, ale...
    co sądzisz o obrazku pokazującym pozycje znaków z hasła które trzeba wpisać

  • 36. Data: 2008-08-01 06:16:23
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 01 Aug 2008 08:00:04 +0200, zlotowinfo napisał(a):

    > co sądzisz o obrazku pokazującym pozycje znaków z hasła które trzeba wpisać

    Rysunek wyświetlany na ekranie też można przechwycić....

  • 37. Data: 2008-08-01 11:17:34
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > Rysunek wyświetlany na ekranie też można przechwycić....
    no to ja pasuje, trza pozamykać konta ;p

    moje lukas i bgż bez tokena w miarę są bezpieczne,
    można przelać tylko do zdefiniowanych w banku odbiorców
    moje własne konta: mbank i polbank

    polbank raczej nie do sforsowania, zdefiniowane tylko do mbanku
    mbank wszystkie przelewy zdefiniowane oprócz polbank i emax/emaxplus
    zabezpieczone hasłem sms

    bzwbk - masz 200zł na koncie
    inteligo max 400zł na koncie
    ing - 0zł na koncie

    millenium siostry, już nie używam żeby nie było takich jaj w głównym wątku

  • 38. Data: 2008-08-01 12:02:34
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    zlotowinfo <u...@g...pl> napisał(a):

    > no to ja pasuje, trza pozamykać konta ;p

    trzeba dbac o komputer :>

  • 39. Data: 2008-08-02 12:01:01
    Od: Pawel Debski <p...@e...usun.pl.to>

    Dodam do tej listy

    VWBDirect:

    Internet: hasło+token do każdej operacji
    IVR: wybrane znaki z kodu dostępowego

    Raiffeisen:
    Internet: hasła jednorazowe (jawnym tekstem)
    IVR: prawie żadne
    (m.in. z tego powodu zamknąłem konto w Raiffeisenie)

    Za najbezpieczniejszy sposób uważałbym:

    wybrane znaki z długiego kodu (co najmniej 8 cyfr) + zdrapka lub token

    Najbliższe ideałowi z banków, które testowałem są VWBD i Inteligo.
    (VWBD ma za krótki kod i nie wymaga tokena w IVR - ustawiłem więc niski
    limit telefoniczny, Inteligo nie wymaga hasła do przelewu, tylko samej
    zdrapki)

    Dziwi mnie bardzo, że zabezpieczenia operacji telefonicznych są w
    większości banków dużo słabsze od internetowych.

  • 40. Data: 2008-08-05 05:39:09
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Prawnika.

    Bank ma CID telefonu z ktorego przyszlo polaczenie do aktywacja IVR
    czemu nie dziala wiem wiem pewnei jakis taktak ?

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/