  • 1. Data: 2009-02-17 18:09:03
    Temat: IKE Obligacje kilka pytań
    Od: "lelek" <l...@g...pl>

    Witam,

    Przymierzam się dożyciowej decyzji, a mianowicie zminę IKE Funduszy
    Inwestycyjnych mBanku na IKE Obligacji. Wiele się już dowiedziałem na
    stronie www.obligacjeskarbowe.pl ale chciałbym dowiezieć się od Was bardziej
    prozaicznych rzeczy:
    - czy jest jakikolwiek dostęp lu chociaż podgląd on-line konta?
    - w jaki sposób wpłaca się pieniądze na IKE Obligacji, czy można to robić
    przelewem, czy np. trzeba w placówce (sorry za lameskie pytanie ale w PKO BP
    SA wszystkiego się można spodziewać)?
    - w jaki sposób dokonuje się zlecenia zakupu? - jeśli nie da się on line -
    czy można to zrobić telefonicznie, czy trzeba osobiście w placówce banku lub
    DM?
    - czy dyspozycji można dokonywać w dowolnej placówce PKO BP, DM czy
    kniecznie w tej gdzie zostało założone IKE Obligacje?

    Jeśli macie jakieś inne spostrzeżenia, uwagi, rady na co zwrócić uwagę to
    proszę o podzielenie się,

    Pozdrawiam

    lelek

  • 2. Data: 2009-02-17 18:42:40
    Temat: Re: IKE Obligacje kilka pytań
    Od: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl>

    "lelek" news:gneug2$8mj$1@inews.gazeta.pl

    > Witam,

    Witam również!

    > Przymierzam się dożyciowej decyzji, a mianowicie zminę IKE Funduszy
    > Inwestycyjnych mBanku na IKE Obligacji. Wiele się już dowiedziałem na
> [...]

    Czyli pierwszy krok zrobiony - zapoznałeś się z ofertą IKE. Teraz będzie
    trochę pod górkę, ale nie tak strasznie jak by się mogło wydawać :)

    > - czy jest jakikolwiek dostęp lu chociaż podgląd on-line konta?

    Niestety nie ma, i to IMO jest najsłabszy punkt tej oferty.

> [...]
    > przelewem, czy np. trzeba w placówce (sorry za lameskie pytanie ale w PKO

    Nie zagłębiałem się w opcje wpłacania pieniędzy na IKE w formie gotówkowej,
    w placówkach PKO, które prowadzą sprzedaż obligacji skarbowych, ale na
    chłopski rozum jeżeli w danej placówce możesz kupić obligacje za gotówkę to
    również (chyba) możesz wpłacić ów pieniądze na IKE.
    IMO jednak najlepszym i najwygodniejszym rozwiązaniem jest przelew.

> [...]
    > czy można to zrobić telefonicznie, czy trzeba osobiście w placówce banku

    Jakie zlecenie masz na myśli? Zakup obligacji w ramach IKE?

    > - czy dyspozycji można dokonywać w dowolnej placówce PKO BP, DM czy
    > kniecznie w tej gdzie zostało założone IKE Obligacje?

    Czemu chcesz takie dyspozycje wydawać w placówce? Nie lepiej "pakować"
    pieniądze w IKE przelewem z konta?

    > Jeśli macie jakieś inne spostrzeżenia, uwagi, rady na co zwrócić uwagę to
    > proszę o podzielenie się,

    Spostrzeżenia? - jeżeli dobrze zrozumiałem treść twojego posta, w chwili
    obecnej masz założone konto IKE fundusze w mBanku i przymierzasz się do
    założenia konta IKE Obligacje. W takiej sytuacji należy:

    1. Udać się do placówki PKO BP (ta która prowadzi sprzedaż obligacji/IKE)
    lub biura maklerskiego PKO BP i założyć sobie IKE Obligacje.
    2. W czasie zakładania IKE należy poinformować panią/pana, która będzie Cię
    obsługiwała, że posiadasz IKE w innej instytucji, a tym samym będziesz
    dokonywał wypłaty transferowej ze swojego obecnego IKE na IKE Obligacje
    3. Po założeniu IKE Obligacje dzwonisz do mBanku i w czasie rozmowy
    grzecznie informujesz, że chcesz zlikwidować IKE fundusze. Nie mów nic o
    wypłacie transferowej itp. bo powiedzą Ci, że to jest niemożliwe, że się nie
    da itp. Po prostu stawiasz kawę na ławę, że likwidujesz IKE w mBanku -
    jeżeli zapytają się dlaczego - odpowiadasz, że przenosisz się do innego IKE.
    4. Po przyjęciu twojej dyspozycji mBank przygotowuje dla Ciebie "specjalny"
    formularz, który przychodzi pocztą na Twój adres korespondencyjny.
    5. Wypełniasz ten formularz (strasznie pogmatwany on jest - nie tylko IMO he
    he) i odsyłasz na podany adres.
    6. Po około dwóch tygodniach od wysłania wypełnionego formularza na twoim
    koncie (ekonto) znajdą się pieniądze z IKE fundusze.
    7. Po otrzymaniu tych pieniędzy dokonujesz przelewu na IKE obligacje
    (oczywiście przelewana kwota może być mniejsza bądź większa od tej którą
    otrzymasz z IKE fundusze - wszystko zależy w tym przypadku od Ciebie).
    8. Jeżeli chcesz otrzymać potwierdzenie, że twoje pieniądze wpłynęły na IKE
    udajesz się po około 7 dniach od zlecenia przelewu pieniędzy na IKE do
    dowolnej placówki (najlepiej jednak iść tam gdzie zakładało się IKE) PKO BP
    bądź DM PKO BP w celu otrzymania papierowego potwierdzenia wpłaty.
    9. Po roku od prowadzenia IKE pamiętaj o prowizji (niewielkiej) za obsługę
    rachunku IKE obligacje :)

    To chyba wszystko.
    Mam nadzieję, że pomogłem. Jeżeli będziesz miał jeszcze jakieś pytania - wal
    śmiało na grupę z problemami. Postaram się pomóc jako osoba, która niedawno
    z kilkoma członkami rodziny transferowała swoje pieniądze do IKE obligacje z
    IKE fundusze :)

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2009-02-17 19:05:11
    Od: c...@g...com

    On 17 Lut, 19:42, "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl> wrote:

> [...]
    > (oczywiście przelewana kwota może być mniejsza bądź większa od tej którą
    > otrzymasz z IKE fundusze - wszystko zależy w tym przypadku od Ciebie).
    Piszesz o likwidowaniu IKE w mBanku - uważasz, że nie da się dokonać
    wypłaty transferowej ?

  • 4. Data: 2009-02-17 19:11:45
    Od: "ygreko" <...@...com>

    > 6. Po około dwóch tygodniach od wysłania wypełnionego formularza na twoim
    > koncie (ekonto) znajdą się pieniądze z IKE fundusze.

    A kiedy jest pobierana belka? Jak wplacilem 100 na mIKE a teraz mam 110, to
    ile dostane na to ekonto? Pewnie jakies 108,1 i dopiero to moge sobie
    wplacic na IKE Obligacje. Dobrze rozumuje?

    A co jest nie tak z ta wyplata transferowa?

  • 5. Data: 2009-02-17 19:14:40
    Od: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl>

    <c...@g...com>
    .googlegroups.com

    > Piszesz o likwidowaniu IKE w mBanku - uważasz, że nie da się dokonać
    > wypłaty transferowej ?

    Wg. "specjalistów" opcja wypłaty transferowej w ramach IKE fundusze nie
    istnieje. Jedyną możliwością dokonania transferu pieniędzy do innego IKE z
    IKE fundusze jest jego likwidacja, a następnie samodzielne przelanie środków
    na nowe IKE.

    Wypłata transferowa jest możliwa z mIKE lokata - na stronie mBanku znajduje
    się nawet specjalny formularz do wykonania tej operacji.

  • 6. Data: 2009-02-17 19:41:09
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl> writes:

> [...]
    > istnieje. Jedyną możliwością dokonania transferu pieniędzy do innego IKE z

    Co takiego? Sam to robiłem ze 2 lata temu (przenosiłem do Arki)
    Nie daj sobie wmówić, bo:
    a) płacisz belke
    b) na nowym ike jest limit wpłat (co prawda chyba większy niż suma
    dotychczasowych ;) )
    KJ

  • 7. Data: 2009-02-17 19:42:22
    Od: c...@g...com

    9...@1...googlegroups.com

> [...]
    > IKE fundusze jest jego likwidacja, a następnie samodzielne przelanie środków
    No to wkrótce sprawdzę w praktyce jak wygląda starcie "specjalistów" z
    regulaminem mSkarbiec i ustawą :-)

  • 8. Data: 2009-02-17 19:53:31
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl> wrote in message

> [...]
    > istnieje. Jedyną możliwością dokonania transferu pieniędzy do innego IKE z
    > IKE fundusze jest jego likwidacja, a następnie samodzielne przelanie

    Nie mozna tego zrobic przez posrednika ktorym jest mBank, Skarbiec ktory
    prowadzi IKE fundusze juz nie moze sie od tego wymigac. Na stronie Skarbca
    sa odpowienie formularze.

    MK

  • 9. Data: 2009-02-17 19:58:58
    Od: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl>

    "Kamil Jońca" news:874oysrgve.fsf@kjonca.kjonca

> [...]
    > Nie daj sobie wmówić, bo:
    > a) płacisz belke
    > b) na nowym ike jest limit wpłat (co prawda chyba większy niż suma

    Nie miałem siły się już kopać z koniem...
    Jeżeli n osób mówi ci, że jesteś wstawiony mimo że rzeczywistość jest inna
    to zaczynasz w to wierzyć. Tak było w moim przypadku via przenoszenie IKE z
    mBanku do IKE obligacje.
    W końcu przebolałem tą belkę (nie było tego aż tak wiele) i przeniosłem
    pieniądze do IKE obligacje.
    Dla mnie temat IKE w mBanku na całe szczęście jest już zamknięty. Pożegnanie
    z mBankiem zacząłem od IKE. Potem przyszła kolej na inne produkty. Teraz
    zostało samo ekonto jako rachunek "śmietniczka" i jest OK.

  • 10. Data: 2009-02-17 20:03:35
    Od: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl>

    <c...@g...com>
    .googlegroups.com

    > No to wkrótce sprawdzę w praktyce jak wygląda starcie "specjalistów" z
    > regulaminem mSkarbiec i ustawą :-)

    Szczerzę życzę powodzenia i wytrwałości.
    Ja po natrafianiu na konsultantów betonów, którzy na zadane przeze mnie
    pytanie udziela mi odpowiedzi, które dotyczyły zupełnie innych produktów
    dałem sobie spokój z dalszym mocowaniem.
    Kiedy w moim odczuciu trafiłem na w miarę kumatego konsultanta/specjalistę,
    który poinformował mnie jak wygląda ta niby "wypłata transferowa" z IKE
    fundusze do innego IKE postanowiłem przeboleć belkę i dać sobie z tym
    cyrkiem spokój.
    Teraz przynajmniej jak będę chciał coś modyfikować w swoim IKE to mam
    oddział pod nosem gdzie wszystko idzie załatwić szybko i sprawnie
    (przynajmniej tak było w moim przypadku - nie mówię, że jest tak w każdym
    oddziale PKO BP, który sprzedaje obligacje/IKE obligacje).