    From: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: IKE Obligacje kilka pytań
    Date: Tue, 17 Feb 2009 19:42:40 +0100

    "lelek" news:gneug2$8mj$1@inews.gazeta.pl

    > Witam,

    Witam również!

    > Przymierzam się dożyciowej decyzji, a mianowicie zminę IKE Funduszy
    > Inwestycyjnych mBanku na IKE Obligacji. Wiele się już dowiedziałem na
    > stronie www.obligacjeskarbowe.pl ale chciałbym dowiezieć się od Was
    bardziej
    > prozaicznych rzeczy:

    Czyli pierwszy krok zrobiony - zapoznałeś się z ofertą IKE. Teraz będzie
    trochę pod górkę, ale nie tak strasznie jak by się mogło wydawać :)

    > - czy jest jakikolwiek dostęp lu chociaż podgląd on-line konta?

    Niestety nie ma, i to IMO jest najsłabszy punkt tej oferty.

    > - w jaki sposób wpłaca się pieniądze na IKE Obligacji, czy można to robić
    > przelewem, czy np. trzeba w placówce (sorry za lameskie pytanie ale w PKO
    BP
    > SA wszystkiego się można spodziewać)?

    Nie zagłębiałem się w opcje wpłacania pieniędzy na IKE w formie gotówkowej,
    w placówkach PKO, które prowadzą sprzedaż obligacji skarbowych, ale na
    chłopski rozum jeżeli w danej placówce możesz kupić obligacje za gotówkę to
    również (chyba) możesz wpłacić ów pieniądze na IKE.
    IMO jednak najlepszym i najwygodniejszym rozwiązaniem jest przelew.

    > - w jaki sposób dokonuje się zlecenia zakupu? - jeśli nie da się on line -
    > czy można to zrobić telefonicznie, czy trzeba osobiście w placówce banku
    lub
    > DM?

    Jakie zlecenie masz na myśli? Zakup obligacji w ramach IKE?

    > - czy dyspozycji można dokonywać w dowolnej placówce PKO BP, DM czy
    > kniecznie w tej gdzie zostało założone IKE Obligacje?

    Czemu chcesz takie dyspozycje wydawać w placówce? Nie lepiej "pakować"
    pieniądze w IKE przelewem z konta?

    > Jeśli macie jakieś inne spostrzeżenia, uwagi, rady na co zwrócić uwagę to
    > proszę o podzielenie się,

    Spostrzeżenia? - jeżeli dobrze zrozumiałem treść twojego posta, w chwili
    obecnej masz założone konto IKE fundusze w mBanku i przymierzasz się do
    założenia konta IKE Obligacje. W takiej sytuacji należy:

    1. Udać się do placówki PKO BP (ta która prowadzi sprzedaż obligacji/IKE)
    lub biura maklerskiego PKO BP i założyć sobie IKE Obligacje.
    2. W czasie zakładania IKE należy poinformować panią/pana, która będzie Cię
    obsługiwała, że posiadasz IKE w innej instytucji, a tym samym będziesz
    dokonywał wypłaty transferowej ze swojego obecnego IKE na IKE Obligacje
    3. Po założeniu IKE Obligacje dzwonisz do mBanku i w czasie rozmowy
    grzecznie informujesz, że chcesz zlikwidować IKE fundusze. Nie mów nic o
    wypłacie transferowej itp. bo powiedzą Ci, że to jest niemożliwe, że się nie
    da itp. Po prostu stawiasz kawę na ławę, że likwidujesz IKE w mBanku -
    jeżeli zapytają się dlaczego - odpowiadasz, że przenosisz się do innego IKE.
    4. Po przyjęciu twojej dyspozycji mBank przygotowuje dla Ciebie "specjalny"
    formularz, który przychodzi pocztą na Twój adres korespondencyjny.
    5. Wypełniasz ten formularz (strasznie pogmatwany on jest - nie tylko IMO he
    he) i odsyłasz na podany adres.
    6. Po około dwóch tygodniach od wysłania wypełnionego formularza na twoim
    koncie (ekonto) znajdą się pieniądze z IKE fundusze.
    7. Po otrzymaniu tych pieniędzy dokonujesz przelewu na IKE obligacje
    (oczywiście przelewana kwota może być mniejsza bądź większa od tej którą
    otrzymasz z IKE fundusze - wszystko zależy w tym przypadku od Ciebie).
    8. Jeżeli chcesz otrzymać potwierdzenie, że twoje pieniądze wpłynęły na IKE
    udajesz się po około 7 dniach od zlecenia przelewu pieniędzy na IKE do
    dowolnej placówki (najlepiej jednak iść tam gdzie zakładało się IKE) PKO BP
    bądź DM PKO BP w celu otrzymania papierowego potwierdzenia wpłaty.
    9. Po roku od prowadzenia IKE pamiętaj o prowizji (niewielkiej) za obsługę
    rachunku IKE obligacje :)

    To chyba wszystko.
    Mam nadzieję, że pomogłem. Jeżeli będziesz miał jeszcze jakieś pytania - wal
    śmiało na grupę z problemami. Postaram się pomóc jako osoba, która niedawno
    z kilkoma członkami rodziny transferowała swoje pieniądze do IKE obligacje z
    IKE fundusze :)

    Pozdrawiam.