-
21. Data: 2003-07-06 21:54:48
Temat: Re: Inteligo - 2 razy ten sam przelew mi zrobili!
Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>
Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
news:be7h5p$s52$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Czy Ty uważasz, że w ZUS-ie każdy ma własne indywidualne konto bankowe, na
> które składa przelewy? =:-O
ZUS museliby zlikwidować i na jego miejsce postawić coś zupełnie nowego,
żeby każdy miał tam własne subkonto :))
Pozdrawiam,
Washko
--
Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
22. Data: 2003-07-07 07:48:02
Temat: Re: Inteligo - 2 razy ten sam przelew mi zrobili!
Od: "oporek2" <o...@p...onet.pl>
W artykule be7h42$kvm$...@n...onet.pl,
niejaki(a): Wojciech Nawara z adresu <n...@o...pl> napisał(a):
> Użytkownik "oporek2" <o...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:3f073ee2$1@news.home.net.pl...
>
>> To akurat jest oczywiste gdyż Twój znajomy nie ma prawa ingerować w
>> konto należące do US .
>> Pieniążki spłyneły nie na konto rozrachunkowe Twojego znajomego ,
>> spłyneły na konto US w żaden sposób nie powiązane z Twoim znajomym .
>> Właścicielem konta jest US i tylko do niego bank mógł się zwrócić co
>> też uczynił .
>
> Może się mylę, ale moim zdaniem właścicielem i dysponentem rachunku
> ZUS jest ZUS, a nie klient - płatnik. To, że wpłaca na jakiśtam
> numer, to nie znaczy, że to jego rachunek i że ma prawo do wydawania
> dyspozycji z tym rachunkiem związanych. A tylko _skorelowany_ z danym
> płatnikiem.
>
> To ZUS ma z bankiem podpisaną umowę o prowadzenie tegoż rachunku - nie
> płatnik.
>
> Płatnik nie może sobie przyjść do banku i zadysponować kwotą
> znajdującą się na tymże rachunku - bo nie ma praw do tegoż.
Do banku nie . Do ZUSu tak o ile płatnik udowodni że ma nadpłatę w stosunku
do bieżących zobowiązań .
> Zapytanie o zwrot pieniędzy moim zdaniem trafi do ZUS a nie do
> klienta - płatnika.
Nawet gdy do ZUS ze strony banku to bez zgody klienta i płatnika w jednej
osobie nawet jeden grosik nie ma prawa ubyć .
> Może się mylę - nigdy nie płaciłem nic na ZUS - czy każdy ma
> indywidualny numer subkonta???
Numer nie ale konto gdzie zbiera się kapitał początkowy ubezpieczonego i z
którego prowadzona jest obsługa drugiego filaru a w przyszłości będzie
prowadzona wypłata świadczeń emerytalnych w wysokości zależnej między innymi
od wielkości tego kapitału ..
Czy identyfikacja konta poza systemem bankowym musi być na zasadach tego
ostatniego ? Po co płatnik podaje tyle numerków przy operacji przelewu .i
składaniu deklaracji ? Czemu miała służyć reforma systemu ubezpieczeń
emerytalnych ? Bez znalezienia _wszystkich_ prawdziwych wersji odpowiedzi na
te pytania nie zrozumiesz mechanizmu postępowania w tej sprawie .
Czy jest dla Ciebie do przyjęcia by ktokolwiek poza Tobą miał prawo wpływać
na wysokość Twojej emerytury ?
> Bo jeśli Tobie o to chodzi, to jak bank dwa razy przeleje mi kwotę za
> rachunek za telefon to też zapytany o zwrot będzie klient [w końcu to
> jego subkonto]. Jeśli to porównanie jest bez sensu to mnie
> uświadomnie o tym. ;-)
Zdecydowanie powinien być o ile jako nadawca jest klient ale ZUS to nie to
samo co IDEA i US .
> Dalej uważam, że bank nie miał podstaw do dokonania dwukrotnego
> obciążenia i tyle. I zobowiązany jest do skorygowania błędnego salda
> - nawet swoim regulaminem.
Nie miał prawa ale zrobił o ile jest to prawda i nie ma jednej uniwersalnej
drogi postępowania dla cofnięcia niezamierzonych przelewów ..
-
23. Data: 2003-07-07 07:51:47
Temat: Re: Inteligo - 2 razy ten sam przelew mi zrobili!
Od: "oporek2" <o...@p...onet.pl>
W artykule be7h5p$s52$...@a...news.tpi.pl,
niejaki(a): BaLab z adresu <b...@p...com> napisał(a):
> Użytkownik "oporek2" <o...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:3f073ee2$1@news.home.net.pl...
>
>> To akurat jest oczywiste gdyż Twój znajomy nie ma prawa
>> ingerować w konto
>> należące do US .
>> Pieniążki spłyneły nie na konto rozrachunkowe Twojego
>> znajomego , spłyneły
>> na konto US w żaden sposób nie powiązane z Twoim
>> znajomym .
>> Właścicielem konta jest US i tylko do niego bank mógł się
>> zwrócić co też
>> uczynił .
>
> Czy Ty uważasz, że w ZUS-ie każdy ma własne indywidualne konto
> bankowe, na które składa przelewy? =:-O
NIE ale jeśli z Twojego pytania zniknie słowo "bankowe" odpowiedż brzmi TAK
.
> Pozdrawiam,
> BaLab
-
24. Data: 2003-07-07 08:05:11
Temat: Re: Inteligo - 2 razy ten sam przelew mi zrobili!!! :-((((
Od: "oporek2" <o...@p...onet.pl>
W artykule bea674$h5a$...@i...gazeta.pl,
niejaki(a): Tomasz Waszczynski z adresu <w...@w...org> napisał(a):
> Użytkownik "oporek2" <o...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:3f06aa40$2@news.home.net.pl...
>> Bank nie ma prawnego umocowania by ingerować w konto ZUSowskie
>> płatnika . Jeśli ma zwrócić nienależnie pobraną kwotę z rachunku
>> bankowego to jednocześnie musi się zwrócić się do właściciela
>> rachunku ZUS o zwrot tejże
>
> Czyli do ZUS.
;)
>
>> kwoty co chyba nieraz było wałkowane na tej grupie . Właścicielami
>> obu rachunków jest ta sama osoba więc po co komplikować sobie życie ?
>
> Nieprawda. Pieniądze wpłacone do ZUS przestają być Twoimi pieniędzmi.
Przestają dopóki nie udowodnię że mam nadpłatę w stosunku do bieżączych
zobowiązań . Tu właśnie mamy taką sytuację gdzie dowód można przeprowadzić z
powodzeniem . Wpłata do ZUS musi być poprzedzona stosowną deklaracją i jeśli
takowej nie było (płatnik złożył do jednej wpaty a do drugiej już nie i nie
zrobił tego bank) i jednocześnie nie było długu wobec ZUS do płatnik ma
prawo dysponować kwotą nadpłat . Taka sytuacja ma miejsce dość często jeśli
były wpłaty na ubezp. chorobowe i gdy wcześniej doszło do opóźnienia nawet
jednej składki przez co płatnik został automatycznie wyrejestrowany z tego
ubezpieczenia . Ale kto sam nie płaci składek nie zrozumie tego mechanizmu .
> Pozdrawiam,
> Washko
-
25. Data: 2003-07-07 08:53:21
Temat: Re: Inteligo - 2 razy ten sam przelew mi zrobili!!! :-((((
Od: "Bozena" <b...@g...pl>
"aleksandra" <a...@g...3d.pl> wrote in message
news:be4ubg$j7$1@korweta.task.gda.pl...
> poradzcie mi co zrobic, bo rece opadaja...
>
> dzwonie wiec do infolinii i mowie w czym problem, a przemila pani
stanowczym
> tonem wmawia mi ze system jest nieomylny, ze to technicznie niemozliwe
zeby
> "samo sie przelalo drugi raz"i ze zrobilam dwa przelewy i to moj problem,
a
> jak mi sie cos nie podoba to mam napisac pismo do zus'u o zwrot albo o
> zaksiegowanie na nastepny miesiac.
Rozmowy na infolinii są zwykle nagrywane. Możesz poprosić o zabezpieczenie
nagrania i poskarżyć się na udzielenie błędnych informacji. Najlepiej na
piśmie z potwierdzeniem odbioru lub poleconym.
Bożena