eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiInteligo - 2 razy ten sam przelew mi zrobili!!! :-((((
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 25

  • 21. Data: 2003-07-06 21:54:48
    Temat: Re: Inteligo - 2 razy ten sam przelew mi zrobili!
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
    news:be7h5p$s52$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Czy Ty uważasz, że w ZUS-ie każdy ma własne indywidualne konto bankowe, na
    > które składa przelewy? =:-O

    ZUS museliby zlikwidować i na jego miejsce postawić coś zupełnie nowego,
    żeby każdy miał tam własne subkonto :))

    Pozdrawiam,
    Washko


    --
    Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 22. Data: 2003-07-07 07:48:02
    Temat: Re: Inteligo - 2 razy ten sam przelew mi zrobili!
    Od: "oporek2" <o...@p...onet.pl>

    W artykule be7h42$kvm$...@n...onet.pl,
    niejaki(a): Wojciech Nawara z adresu <n...@o...pl> napisał(a):
    > Użytkownik "oporek2" <o...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:3f073ee2$1@news.home.net.pl...
    >
    >> To akurat jest oczywiste gdyż Twój znajomy nie ma prawa ingerować w
    >> konto należące do US .
    >> Pieniążki spłyneły nie na konto rozrachunkowe Twojego znajomego ,
    >> spłyneły na konto US w żaden sposób nie powiązane z Twoim znajomym .
    >> Właścicielem konta jest US i tylko do niego bank mógł się zwrócić co
    >> też uczynił .
    >
    > Może się mylę, ale moim zdaniem właścicielem i dysponentem rachunku
    > ZUS jest ZUS, a nie klient - płatnik. To, że wpłaca na jakiśtam
    > numer, to nie znaczy, że to jego rachunek i że ma prawo do wydawania
    > dyspozycji z tym rachunkiem związanych. A tylko _skorelowany_ z danym
    > płatnikiem.
    >
    > To ZUS ma z bankiem podpisaną umowę o prowadzenie tegoż rachunku - nie
    > płatnik.
    >
    > Płatnik nie może sobie przyjść do banku i zadysponować kwotą
    > znajdującą się na tymże rachunku - bo nie ma praw do tegoż.

    Do banku nie . Do ZUSu tak o ile płatnik udowodni że ma nadpłatę w stosunku
    do bieżących zobowiązań .

    > Zapytanie o zwrot pieniędzy moim zdaniem trafi do ZUS a nie do
    > klienta - płatnika.

    Nawet gdy do ZUS ze strony banku to bez zgody klienta i płatnika w jednej
    osobie nawet jeden grosik nie ma prawa ubyć .

    > Może się mylę - nigdy nie płaciłem nic na ZUS - czy każdy ma
    > indywidualny numer subkonta???

    Numer nie ale konto gdzie zbiera się kapitał początkowy ubezpieczonego i z
    którego prowadzona jest obsługa drugiego filaru a w przyszłości będzie
    prowadzona wypłata świadczeń emerytalnych w wysokości zależnej między innymi
    od wielkości tego kapitału ..
    Czy identyfikacja konta poza systemem bankowym musi być na zasadach tego
    ostatniego ? Po co płatnik podaje tyle numerków przy operacji przelewu .i
    składaniu deklaracji ? Czemu miała służyć reforma systemu ubezpieczeń
    emerytalnych ? Bez znalezienia _wszystkich_ prawdziwych wersji odpowiedzi na
    te pytania nie zrozumiesz mechanizmu postępowania w tej sprawie .
    Czy jest dla Ciebie do przyjęcia by ktokolwiek poza Tobą miał prawo wpływać
    na wysokość Twojej emerytury ?

    > Bo jeśli Tobie o to chodzi, to jak bank dwa razy przeleje mi kwotę za
    > rachunek za telefon to też zapytany o zwrot będzie klient [w końcu to
    > jego subkonto]. Jeśli to porównanie jest bez sensu to mnie
    > uświadomnie o tym. ;-)

    Zdecydowanie powinien być o ile jako nadawca jest klient ale ZUS to nie to
    samo co IDEA i US .

    > Dalej uważam, że bank nie miał podstaw do dokonania dwukrotnego
    > obciążenia i tyle. I zobowiązany jest do skorygowania błędnego salda
    > - nawet swoim regulaminem.

    Nie miał prawa ale zrobił o ile jest to prawda i nie ma jednej uniwersalnej
    drogi postępowania dla cofnięcia niezamierzonych przelewów ..


  • 23. Data: 2003-07-07 07:51:47
    Temat: Re: Inteligo - 2 razy ten sam przelew mi zrobili!
    Od: "oporek2" <o...@p...onet.pl>

    W artykule be7h5p$s52$...@a...news.tpi.pl,
    niejaki(a): BaLab z adresu <b...@p...com> napisał(a):
    > Użytkownik "oporek2" <o...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:3f073ee2$1@news.home.net.pl...
    >
    >> To akurat jest oczywiste gdyż Twój znajomy nie ma prawa
    >> ingerować w konto
    >> należące do US .
    >> Pieniążki spłyneły nie na konto rozrachunkowe Twojego
    >> znajomego , spłyneły
    >> na konto US w żaden sposób nie powiązane z Twoim
    >> znajomym .
    >> Właścicielem konta jest US i tylko do niego bank mógł się
    >> zwrócić co też
    >> uczynił .
    >
    > Czy Ty uważasz, że w ZUS-ie każdy ma własne indywidualne konto
    > bankowe, na które składa przelewy? =:-O

    NIE ale jeśli z Twojego pytania zniknie słowo "bankowe" odpowiedż brzmi TAK
    .

    > Pozdrawiam,
    > BaLab



  • 24. Data: 2003-07-07 08:05:11
    Temat: Re: Inteligo - 2 razy ten sam przelew mi zrobili!!! :-((((
    Od: "oporek2" <o...@p...onet.pl>

    W artykule bea674$h5a$...@i...gazeta.pl,
    niejaki(a): Tomasz Waszczynski z adresu <w...@w...org> napisał(a):
    > Użytkownik "oporek2" <o...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:3f06aa40$2@news.home.net.pl...
    >> Bank nie ma prawnego umocowania by ingerować w konto ZUSowskie
    >> płatnika . Jeśli ma zwrócić nienależnie pobraną kwotę z rachunku
    >> bankowego to jednocześnie musi się zwrócić się do właściciela
    >> rachunku ZUS o zwrot tejże
    >
    > Czyli do ZUS.
    ;)
    >
    >> kwoty co chyba nieraz było wałkowane na tej grupie . Właścicielami
    >> obu rachunków jest ta sama osoba więc po co komplikować sobie życie ?
    >
    > Nieprawda. Pieniądze wpłacone do ZUS przestają być Twoimi pieniędzmi.

    Przestają dopóki nie udowodnię że mam nadpłatę w stosunku do bieżączych
    zobowiązań . Tu właśnie mamy taką sytuację gdzie dowód można przeprowadzić z
    powodzeniem . Wpłata do ZUS musi być poprzedzona stosowną deklaracją i jeśli
    takowej nie było (płatnik złożył do jednej wpaty a do drugiej już nie i nie
    zrobił tego bank) i jednocześnie nie było długu wobec ZUS do płatnik ma
    prawo dysponować kwotą nadpłat . Taka sytuacja ma miejsce dość często jeśli
    były wpłaty na ubezp. chorobowe i gdy wcześniej doszło do opóźnienia nawet
    jednej składki przez co płatnik został automatycznie wyrejestrowany z tego
    ubezpieczenia . Ale kto sam nie płaci składek nie zrozumie tego mechanizmu .

    > Pozdrawiam,
    > Washko



  • 25. Data: 2003-07-07 08:53:21
    Temat: Re: Inteligo - 2 razy ten sam przelew mi zrobili!!! :-((((
    Od: "Bozena" <b...@g...pl>


    "aleksandra" <a...@g...3d.pl> wrote in message
    news:be4ubg$j7$1@korweta.task.gda.pl...
    > poradzcie mi co zrobic, bo rece opadaja...
    >

    > dzwonie wiec do infolinii i mowie w czym problem, a przemila pani
    stanowczym
    > tonem wmawia mi ze system jest nieomylny, ze to technicznie niemozliwe
    zeby
    > "samo sie przelalo drugi raz"i ze zrobilam dwa przelewy i to moj problem,
    a
    > jak mi sie cos nie podoba to mam napisac pismo do zus'u o zwrot albo o
    > zaksiegowanie na nastepny miesiac.

    Rozmowy na infolinii są zwykle nagrywane. Możesz poprosić o zabezpieczenie
    nagrania i poskarżyć się na udzielenie błędnych informacji. Najlepiej na
    piśmie z potwierdzeniem odbioru lub poleconym.

    Bożena

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1