  • 1. Data: 2011-01-23 15:30:56
    Temat: Inteligo - anulowanie wniosku o założenie konta firmowego
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Dzień dobry,

    dziś obudził mnie telefon z Inteligo. Pani oświadczyła, że przesłana do nich
    kopia zaświadczenia o numerze REGON jest nieczytelna - nie widać jednej
    pieczątki. Nie wystarcza, że podpisałem krwią i podstemplowałem formułkę o
    zgodności z oryginałem, choć gdy podpisywałem, to nie miałem problemu z
    widocznością pieczątek na tej kopii. Doszedłem więc do wniosku, że zamiast
    czekać kolejne kilkanaście dni na przełożenie tego jednego papierka na drugą
    stronę, pójdę jutro do innego banku i załatwię wszystko od ręki. Chciałbym
    jednak w jakiś sposób poinformować Inteligo, że nie zamierzam zakładać u
    nich konta a jednocześnie chcę im wysłać tę kopię regonu, żeby nie wyjść na
    oszusta albo nie trafić do jakiegoś rejestru podejrzanych.
    Mógłbym w sumie przejść całą procedurę do końca i np. nie brać karty VE aby
    nie płacić 4 zł miesięcznie za brak transkacji kartą a potem nie korzystać z
    konta w Inteligo. W efekcie miałbym 2 konta firmowe, w 2 bankach ale jak
    sobie pomyślę, że muszę podać informacje o posiadanych rachunkach w innych
    bankach (regulamin Inteligo) i znów jakaś pani zapomni wziąć okulary z domu,
    to... Odechciewa mi się.

    Czy wystarczy, że razem z kopią regonu wyślę do nich pismo, że "Dziękuję za
    fatygę ale nie skorzystam!"? Pytam, bo dodatkowo zaniepokoił mnie fakt
    używania przez panią telefonistkę słów "_musi_ pan wysłać kopię" albo
    "_musi_ pan iść do urzędu po drugie zaśswiadczenie"...

    M.

  • 2. Data: 2011-01-23 15:55:28
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > używania przez panią telefonistkę słów "_musi_ pan wysłać kopię" albo
    > "_musi_ pan iść do urzędu po drugie zaśswiadczenie"...

    Daj sobie z tym spokój, po prostu to olej. Nic im nie wysyłaj.

  • 3. Data: 2011-01-23 16:20:22
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@nie_warto.pl>

> [...]
    > używania przez panią telefonistkę słów "_musi_ pan wysłać kopię" albo
    > "_musi_ pan iść do urzędu po drugie zaśswiadczenie"...

    Za każdym razem gdy czytam podobne pytania, nie opuszcza mnie zdumienie, jak
    łatwo ludzie dają sobą manipulować i dają się zastraszać niewiele znaczącym
    instytucjom.
    Wystarczy użyć odpowiednich zwrotów: "musi, wymagany, pod rygorem, itp" a
    petent trzęsie portkami, aż słychać brzęk monet w kieszeni i przestaje
    logicznie myśleć...

  • 4. Data: 2011-01-23 17:31:46
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Iksinski" <nie_pisz@nie_warto.pl> napisał

    > Wystarczy użyć odpowiednich zwrotów: "musi, wymagany, pod rygorem, itp" a
    > petent trzęsie portkami, aż słychać brzęk monet w kieszeni i przestaje
    > logicznie myśleć...

    Przez ponad 10 lat pracowałem w firmie, do której stopniowo trafiło mnóstwo
    osób z PKO BP. Dlatego to, co dla mnie wydaje się być logicznym czy
    zdroworozsądkowym nie oznacza, że dla zwykłego urzędnika z tego banku też
    takie będzie.

    Swego czasu przez kilka lat odbierałem zwykłe listy od "wysoce
    wykwalifikowanych prawników" z KRUK S.A. Nie pomagały moje pisma o
    wierzytelnościach spornych, o przedawnieniu. Rzucali słuchawką telefonu
    chcąc wywołać wrażenie, że to ja jestem winny. Straszyli, nakłaniali,
    obiecywali, rozkładali na raty...

    A załatwiłem sprawę wrzucając po kolei 2 listy do przegródki z napisem
    ZWROTY.

    Zadałem pytanie licząc na odpowiedzi od osób, które miały podobne
    doświadczenia wcześniej. Zależy mi na tym, aby sprawę zakończyć czysto i bez
    konsekwencji w postaci zawracania dupy w przez X lat, tylko dlatego, że ktoś
    kiedyś umieścił w procedurze jakąś bzdurę. Szukam sprawdzonej w boju
    przegródki z napisem "To ja jednak dziękuję ale tym razem nie skorzystam".

    M.

  • 5. Data: 2011-01-23 17:35:31
    Od: Kotlet <K...@n...eu>

    W dniu 2011-01-23 16:30, Maciek pisze:
    > Dzień dobry,
    >
    > dziś obudził mnie telefon z Inteligo. Pani oświadczyła, że przesłana do
    > nich kopia zaświadczenia o numerze REGON jest nieczytelna - nie widać
    > jednej pieczątki.

    nasrane maja, ja kolekcjonuje konta dlatego napisalem maila do tych od
    regonu z prosba o przeslanie nowego zaswiadczenie. Ale jak to ma byc
    Twoje podstawowe konto to daj sobie spokoj.

    Bedziesz im wysylal to samo dwukrotnie i to samo dwukrotnie Ci odpisza a
    pozniej jakis debil doprecyzuje (zamiast zrobic to na poczatku), brak
    [pieczatki a nie nie widac, nie widzac ze w urzedzie statystycznym z
    reguly przybijaja jedna a nie dwie.

    Tak wiec jak az tak strasznie Ci zalezy to pisz do urzedu statystycznego
    prosbe o przesalnei zaswiadczenia z dwoma pieczatkami.

  • 6. Data: 2011-01-23 17:58:27
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Kotlet" <K...@n...eu> napisał

    > nasrane maja, ja kolekcjonuje konta dlatego napisalem maila do tych od
    > regonu z prosba o przeslanie nowego zaswiadczenie. Ale jak to ma byc Twoje
    > podstawowe konto to daj sobie spokoj.

    Właśnie chcę sobie odpuścić, bo zwyczajnie nie mam już czasu. Potrzebny mi
    nr rachunku :)

> [...]
    > pozniej jakis debil doprecyzuje (zamiast zrobic to na poczatku), brak
    > [pieczatki a nie nie widac, nie widzac ze w urzedzie statystycznym z

    Ja mam 2 pieczątki, słownie: dwie :)
    Z lewej u dołu na napisie "pieczęć US": Urząd Statystyczny w Warszawie tel.
    22 464-20-83
    Z prawej u dołu jest odcisk pieczęci imiennej z podpisem.
    Wszystko jest w porządku z kserokopiarką włącznie. Tylko ta nadgorliwość...
    ;)

    M.

  • 7. Data: 2011-01-23 18:28:15
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@nie_warto.pl>

    > A załatwiłem sprawę wrzucając po kolei 2 listy do przegródki z napisem
    > ZWROTY.

    Więc jednak wiesz jak rozwiązywać podobne problemy. Dlaczego w takim razie
    obawiasz się obecnej sytuacji?

    Jak będą Cię nagabywać, zrobisz to co wyżej.

    Na etapie wniosku, zarówno bank jak i Ty możecie zrezygnować z dalszej
    procedury. Dopóki nie podpiszecie umowy, nic Was nie wiąże.

> [...]
    > że ktoś kiedyś umieścił w procedurze jakąś bzdurę. Szukam sprawdzonej w
    > boju przegródki z napisem "To ja jednak dziękuję ale tym razem nie

    Takiej gwarancji nikt Ci nie da. Jak już tak bardzo się "boisz" to wyślij
    pismo, że rezygnujesz z dalszej procedury i żądasz usunięcia swoich danych
    z ich baz danych (zapewne zgodziłeś się na przetwarzanie we wniosku). Jak
    będziesz miał pecha to i tak nie unikniesz wymiany korespodencji zanim się u
    nich to przeproceduje.

    Ja bym po prostu olał temat i poszedł do innego banku.

  • 8. Data: 2011-01-24 07:39:03
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sun, 23 Jan 2011 16:30:56 +0100, Maciek napisał(a):

> [...]
    > fakt używania przez panią telefonistkę słów "_musi_ pan wysłać kopię"
    > albo "_musi_ pan iść do urzędu po drugie zaśswiadczenie"...

    Nic im nie wysyłaj. Skoro nie podpisałeś umowy, to nie masz też czego
    rozwiązywać ani z czego rezygnować.

    --
    xbartx

  • 9. Data: 2011-01-24 09:11:10
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Nic im nie wysyłaj. Skoro nie podpisałeś umowy, to nie masz też czego
    > rozwiązywać ani z czego rezygnować.

    może w Inteligo, ale spróbuj iść pogadać nt. kk w jakimś hipermarkecie
    (np. Realu), ja po takiej rozmowie (niczego nie podpisywałem ani nie
    deklarowałem) musiałem pisać wypowiedzenie czegoś czego nie podpisałem,
    oj działo się wtedy ;-/

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2011-01-24 09:37:13
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 24 Jan 2011 10:11:10 +0100, RobertS napisał(a):

> [...]
    > (np. Realu), ja po takiej rozmowie (niczego nie podpisywałem ani nie
    > deklarowałem) musiałem pisać wypowiedzenie czegoś czego nie podpisałem,

    No ale skoro nic nie podpisałeś, to w świetle prawa przy ewentualnych
    roszczeniach banku raczej nic Ciebie spotkać nie może.

    --
    xbartx