  • 91. Data: 2010-06-22 16:10:24
    Temat: Re: J.K.Mikke - totalna porażka
    Od: sorden <s...@s...com>

    XXL wrote:

    > Czy zdajesz sobie w ogóle sprawę jakie byłyby reperkusje społeczne
    > pozbawienia pracy miliona osób ???

    Reperkusje w postaci wzrostu pkb gdyby owi urzednicy zaczeli w koncu
    wytwarzac jakies dobra. Dramat!

    --
    in

  • 92. Data: 2010-06-22 16:13:54
    Od: sorden <s...@s...com>

    XXL wrote:

    > grupkę fanów, którzy chcieliby płacić niskie podatki i
    > doświadczać "prawdziwej wolności gospodarczej".

    Jak oni "śmią" ;D

    --
    in

  • 93. Data: 2010-06-22 16:22:07
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Tue, 22 Jun 2010 17:38:22 +0200, sorden <s...@s...com> wrote:

    >Mozesz przytoczyc, w ktorym momencie nie zgadzam sie z wlasnymi pogladami
    >ktore mowia:
    >a) zus i przymusowe ubezpieczenia nalezy zlikwidowac
    >b) z podpisanych juz umow nalezy sie wywiazac
    >c) wygasajace umowy, do ktorych panstwo musi doplacac poniewaz placone
    >skladki sa juz przejedzone/rozkradzione nalezy zaspokoic pozbywajac sie
    >majatku panstwa w postaci np. spolek skarbu panstwa przyczyniajac sie tym
    >samym do zwiekszenia zakresu wolnego rynku.

    Słowem, postulujesz wydanie pieniędzy z prywatyzacji na wypłaty
    bieżących emerytur i rent. Ale nie przejadanie. Tak, to jest
    przeczenie samemu sobie.

    >A jednak wyglada, na to ze likwidacja zus i wyplacanie jedynie wygasajacuch
    >swiadczen to zbyt skomplikowane. no coz...

    Ponownie: co z okresem przejściowym? Podwyższone podatki czy rosnący
    dług publiczny?

    >Z zatwardzialym socjalista chyba szkoda rozmawiac ;]

    Wydaje mi się, że z twojego punktu widzenia szkoda rozmawiać z każdym,
    kto nie podziela twojej religii. Zdecydowanie unikasz konkretów,
    argumentów, twardych danych etc., woląc wytarte komunały i chwytne
    hasełka. Za każdym razem, gdy próbuję dyskusję trochę zbliżyć do
    rzeczywistości, uciekasz w ogólniki.

    >Jesli ostatecznie okazalo sie, ze nie rozumiesz dlaczego prywatny system
    >oparty na konkurencji moze dzialac wydajniej i taniej to chyba long way
    >przed toba ;)

    O, proszę. Prosiłem o twarde argumenty, zamiast strzelistego aktu
    wiary. Co dostałem? Surprise, surprise: strzelisty akt wiary.
    "Dlaczego prywatne ubezpieczenie emerytalne byłoby lepsze?" "Bo tak
    i już, a ty jesteś socjalista".

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 94. Data: 2010-06-22 16:55:51
    Od: sorden <s...@s...com>

    Maciej Bojko wrote:

    > Słowem, postulujesz wydanie pieniędzy z prywatyzacji na wypłaty
    > bieżących emerytur i rent. Ale nie przejadanie. Tak, to jest
    > przeczenie samemu sobie.

    Kompletna bzdura. Wydawanie pieniedzy na wygasajacy, przynoszacy straty
    system to najlepsze na co mozna je wydac. Wydawanie ich na utrzymywanie tego
    systemu idacego na dno to przejadanie. Widzisz ta subtelna roznice ?

    > Ponownie: co z okresem przejściowym? Podwyższone podatki czy rosnący
    > dług publiczny?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzywa_Laffera

    Twierdzenie, ze podwyzszanie podatkow w nieskonczonosc da nieskonczenie
    wysokie wplywy jest zludne i oderwane od rzeczywistosci.
    Ostatecznie socjalisci, mimo juz bardzo wysokich podatkow musza sie
    zadluzac. Niestety jak jest sie swietym mikojalem, to to kosztuje.

    Obnizanie/likwidacja podatkow i jednoczesna likwidacja wielu instytucji
    panstwowych, prywatyzacja, odchudzenie biurokracji i zapedzenie tych setek
    tysiecy ludzi do normalnej pracy.

    Ja wiem, ze w socjalizmie to albo podatki w gore albo dlug, bo napewno nie
    mniej urzednikow. Tylko kolejni potrzebni do swiagania nowych wymyslnych
    podatkow lub do obslugi dlugu. Na koncu mamy Grecje.

> [...]
    > argumentów, twardych danych etc., woląc wytarte komunały i chwytne
    > hasełka. Za każdym razem, gdy próbuję dyskusję trochę zbliżyć do

    Bo jest dyskusja na wskros ideologiczna. Po obu stronach. Z jednej mamy
    czlowieka ktory jest fanem rozbudowanego aparatu panstwowego, zarzadzanego
    nieudolnie przez slaba kadre, zmuszajacago obywateli do korzystania ze
    swoich uslug nakazami i karami. Z drugiej, zas czlowieka ktory chce miec
    wybor. Przeciez jesli uwolnimy rynek i okaze sie, ze ZUS JEST
    BEZKONKURENCYJNY to ja bede pierwszy w kolejce, ze sie tam zapisac.

> [...]
    > wiary. Co dostałem? Surprise, surprise: strzelisty akt wiary.
    > "Dlaczego prywatne ubezpieczenie emerytalne byłoby lepsze?" "Bo tak

    Jestes bardzo odporny, trzeba przyznac. Powtorze sie, lepszy bo oparty na
    konkurencji i wszystkim co jest z tym zwiazane, jak optymalizacji kosztow,
    zatrudnienia, walce o klienta itd.

    To dotyczy nie tylko sluzby zdrowia, ale kadej dziedziny. Przyklad z ulicy -
    przesylki pocztowe. mamy czcigodna instutycje panstwowa z monopolem na tym
    rynku. Konkurowanie z nia grozi kryminalem. Z pewnoscia jestes fanem tego
    rowiazania. Jednak firmom prywatnym oplaca sie przewozic listy po dolozeniu
    metalowych ciezarkow jako paczki i nadal sa konkurencyjny wobec tej
    instutucji. Cud!
    Jesli to jest "bo tak" to dalsza dyskusja faktycznie chyba nie ma sensu.

    Skad ten strach ludzi takich jak Ty przed weryfikacja panstwowych instytucji
    w konkurencji z prywatnymi ?

    --
    in

  • 95. Data: 2010-06-22 17:11:04
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    sorden wrote:

    > Tylko chory system taki jak socjalizm mogl stwoprzyc sytuacje, ze
    > najlepiej zyja ci co nic nie wytarzaja/nie produkuja a zajmuja sie
    > sciganiem tych ktorzy to robia.

    Tu troszkę Cię poniosło. Jednak urzędnik z pensją 2000,-/m-c żyje trochę
    gorzej niż programista pracujący za 5000,-/m-c. Nie o to mnie chodziło.
    Chodziło mi o to, że ten urzędnik nikogo więcej nie utrzymuje, nie płaci
    podatków wcale. Siedzi u tego programisty przy stole na każdym obiedzie.

  • 96. Data: 2010-06-22 17:24:38
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Chodziło mi o to, że ten urzędnik nikogo więcej nie utrzymuje, nie płaci
    > podatków wcale. Siedzi u tego programisty przy stole na każdym obiedzie.

    A jeżeli ten "programista" robi program dla tego "urzędnika" i dostaje
    wypłatę z tej samej puli co "urzednik" to przestaje być "programistą" a
    staje się "urzędnikiem" ?

    --
    marfi

  • 97. Data: 2010-06-22 17:47:54
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    > - połowa nieodpowiedzialnych Polaków nie poszła do urn.

    pierwsza rzecza jaka powinno sie w polsce zrobic, to kara finansowa
    za brak uczestnictwa w wyborach. polowa nie pojdzie, a potem pierdola
    na lewo i prawo jak to im zle wladza robi. kara powinna byc taka,
    aby sie przynajmniej zwrocil koszt drukowania i obslugi komisji wyborczych.

    > Czekam, aż wygra PO i zacznie się żreć sama ze sobą (bo z kimś trzeba się
    > żreć). Z takimi 'indywidualistami' jak Nowak czy Schetyna długo czekać nie
    > trzeba będzie.

    jest jeszcze taka opcja, ze wygra jarek i powie platfusom - sprawdzam!
    wyjdzie z inicjatywa ustawodawcza kilku reform, ktore platforma tak bardzo
    chciala, ale nie robila bo leszek i tak by zavetowal i teraz :

    - pojda za ciosem jarka, zaczna niepopularne spolecznie reformy
    i przegraja wybory parlamentarne.
    - zaczna krecic, ludzie zobacza ze za czasow leszka walili scieme,
    migali sie i tez przegraja.wybory.

    alternatywie wygra kormoran i wobec braku veta tez nie zaczna nic robic,
    to ich ludzie wymienia przy nastepnych wyborach.

    wydaje sie, ze kazde rozwiazanie jest dla platformy zle :>

    a co do samego korwina, to w gosporadnej gminie zabiezow w powiecie
    krakowskim dostal 4.81%:

    http://prezydent2010.pkw.gov.pl/PZT/PL/WYN/W2827/120
    600.htm

  • 98. Data: 2010-06-22 17:56:41
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "Paweł" <r...@1...0.0.1> napisał w wiadomości

    > pierwsza rzecza jaka powinno sie w polsce zrobic, to kara finansowa
    > za brak uczestnictwa w wyborach. polowa nie pojdzie, a potem pierdola
    > na lewo i prawo jak to im zle wladza robi.

    Skąd nadajecie; z któregoś sztabu wyborczego???
    A dlaczego k. mac mam mieć tego typu przymus???
    I cio, może jeszcze panu władzy mam pokazywać, co skreśliłem???

    Ja p......

    PS

    To typowa partyjniacka argumentacja:

    Głosowałeś obywatelu - zamknij mordę, twoja wina
    Nie głosowałeś obywatelu - zamknij mordę, nie brałeś udziału w demokracji

    Co za szit.

  • 99. Data: 2010-06-22 18:25:09
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Tue, 22 Jun 2010 18:55:51 +0200, sorden <s...@s...com> wrote:

    >Kompletna bzdura. Wydawanie pieniedzy na wygasajacy, przynoszacy straty
    >system to najlepsze na co mozna je wydac.

    A czy ja polemizuję z tą tezą? Ale jest to przejadanie sensu stricto.
    A temu jesteś przeciwny. I jednocześnie popierasz.

    >http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzywa_Laffera
    >
    >Twierdzenie, ze podwyzszanie podatkow w nieskonczonosc da nieskonczenie
    >wysokie wplywy jest zludne i oderwane od rzeczywistosci.

    Czy ty mnie w ogóle do tej dyskusji potrzebujesz, czy sam sobie
    wymyślasz moje poglądy, a potem z nimi polemizujesz?

    >Ja wiem, ze w socjalizmie to albo podatki w gore albo dlug, bo napewno nie
    >mniej urzednikow.

    Aha. OK. Teraz chwytam. Ogromną lukę, która powstanie w budżecie
    ZUS-u, chcesz zatkać zwiększonym bezrobociem. Nie powiem, że ma sens,
    ale przynajmniej spójne.

    >Tylko kolejni potrzebni do swiagania nowych wymyslnych
    >podatkow lub do obslugi dlugu. Na koncu mamy Grecje.

    A na końcu niewidzialnej ręki rynku mamy krach systemu bankowego
    w USA. I plan Paulsona.

    >Bo jest dyskusja na wskros ideologiczna.

    Ile razy prosiłem, żebyś ją zrobił mniej ideologiczną? Za każdym
    razem, jak proponuję merytoryczną rozmowę, za każdym razem, jak pytam
    o jakieś konkrety, zaczynasz wić się jak namydlony węgorz i zasłaniasz
    się kolejnym dyżurnym sloganem.

> [...]
    >nieudolnie przez slaba kadre, zmuszajacago obywateli do korzystania ze
    >swoich uslug nakazami i karami. Z drugiej, zas

    ...kłamcę, który wciska oponentowi wyssane z palca tezy, bo nie
    potrafi polemizować merytorycznie.

    >Jestes bardzo odporny, trzeba przyznac. Powtorze sie, lepszy bo oparty na
    >konkurencji i wszystkim co jest z tym zwiazane, jak optymalizacji kosztow,
    >zatrudnienia, walce o klienta itd.

    Wiem, że powtórzysz. Tyle że to, co powtarzasz, to dogmat, a nie
    dowód.

    A ty z pewnością jesteś zoofilem.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 100. Data: 2010-06-22 19:02:57
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

    > No jak kazde 1.5mld jest bez znaczenia w skali tak bogatego kraju jak
    > Polska. A zadluzenie sobie rosnie...
    > Z takimi ludzmi na pokladzie to kurs na wariant grecki. Innej opcji brak
    > ;]

    Taa a ciekawe co potem zrobić z tą armią milion dodatkowych bezrobotnych.
    I ten milion nie będzie mial za co kupować, gospodarka dostanie "kopa".
    Na takie sprawy należy patrzeć nie tylko ze strony korzyści ale również
    strat.

    Arch