  • 1. Data: 2007-11-26 09:10:23
    Temat: JAk to obliczyć co się bardziej opłaca!!!!
    Od: "Józef Gołaś" <j...@g...pl>

    witam

    otóż syn wziął kredyt studencki - brał przez okres 11 m-cy RAZEM 6.600 zł.
    Potem znudziło mu się studiowanie. Bank przysłał właśnie harmonogram spłat na
    którym są dwie opcje:

    1) spłata w całości 6.600 - wtedy nie ma żadnych odsetek

    2) lub spłata 6.600 w 22 ratach po 300 zł i plus 516.99 zł odsetek do tego.

    Chcę teraz policzyć wiedząc że przez 22 miesiące będę spłacał po 300 zł czy
    wyjdę na plus wiedząć że ten kredyt cały czas leży na koncie i procentuje -
    spłacam tylko po 300 zł miesięcznie. Jakiego tu wzoru można użyć żeby
    oblicvzyć ile mi urośnie procentu jeśli będę ten kredyt spłacał w tych ratach
    a pozostała część będzie lezeć na koncie np. oszczędnościowym (liczmy 4 %).

    jak to porównać czy te odsetki przewyższą kwotę odsetek naliczoną przez bank
    w harmonogramie spłat kredytu czyli 216,99 zł

  • 2. Data: 2007-11-26 10:44:22
    Temat: Re: JAk to obliczyć co się bardziej opłaca!!!!
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Józef Gołaś pisze:
> [...]
    > Potem znudziło mu się studiowanie. Bank przysłał właśnie harmonogram spłat na

    Czy ten harmonogram bank wygenerował wiedząc, że syn nie studiuje?
    KJ

  • 3. Data: 2007-11-26 14:32:32
    Od: Michał R. <m...@s...pl>

    oczywiście że tak bank juz wie ze syn rzucił studia

    ale co to ma do rzeczy co mi sie bardziej opłaca oddać od razu bez odsetek
    czy w 22 ratach z 219 zł odsetek!???

  • 4. Data: 2007-11-26 17:26:14
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Józef Gołaś" <j...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > ratach
    > a pozostała część będzie lezeć na koncie np. oszczędnościowym (liczmy 4

    NPV w exelu, musisz dla kazdego m-ca wpisac przeplywy pieniezne i juz.

    MK

  • 5. Data: 2007-11-26 20:31:41
    Od: Michał R. <m...@s...pl>

    ale co npv bo nie czaję

    w stopie % np. 4%

    a otem co -6600 -

    a potem po -300?

  • 6. Data: 2007-11-26 20:50:46
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Michał R." <m...@s...pl> wrote in message
    > ale co npv bo nie czaję
    >
    > w stopie % np. 4%
    >
    > a otem co -6600 -
    >
    > a potem po -300?

    Jak cos dostajesz to chyba raczej dla ciebie jest na plus, a stopa ma byc
    okresowa, nie roczna.
    W internecie znajdziesz duzo przykladow uzycia npv, np
    http://maczekbr.webpark.pl/ZADANIA/06PROJ/0_projekty
    _inwestycyjne.htm#4.%20wartość%20zaktualizowana

    MK

  • 7. Data: 2007-11-26 21:00:16
    Od: Michał R. <m...@s...pl>

    nic z tego nie rozumiem

    mógłbyś mi wytłumaczyć jak krowie na miedzy albo powioedzieć mi jakie mam
    dane wstawić do NPV

    Kredytu mam na 6600

    będę spłacał 22 raty po 300 zł

    ile dostanę z trzymania tego kredytu na koncie np. 4,5 % przy czym co
    miesiąc zmniejszam zadłużenie o 300 no i siłą rzeczy mniej kasy procentuje
    na koncie

  • 8. Data: 2007-11-26 21:04:16
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 26 Lis, 22:00, Michał R. <m...@s...pl> wrote:
> [...]
    >
    > ile dostanę z trzymania tego kredytu na koncie np. 4,5 % przy czym co
    > miesiąc zmniejszam zadłużenie o 300 no i siłą rzeczy mniej kasy procentuje

    I belkowe.........

  • 9. Data: 2007-11-26 21:06:51
    Od: Michał R. <m...@s...pl>

    tak oczywiście ale mniejsza z tym

  • 10. Data: 2007-11-26 21:11:31
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    >
    > ile dostanę z trzymania tego kredytu na koncie np. 4,5 % przy czym co
    > miesiąc zmniejszam zadłużenie o 300 no i siłą rzeczy mniej kasy procentuje

    Hehe... mysle, ze warto poswiecic troche czasu na zrozumienie wartosci
    pieniadza w czasie. To sie przydaje w zyciu, ale ja nie podejmuje sie
    tlumaczyc... ;)
    W pierwszym wierszu wpisujesz 6600,a w kolejnych 22 po -330. Stopa
    procentowa to zalozone 4,5%/12.

    MK