  • 1. Data: 2006-11-06 16:41:42
    Temat: Jak liczyc odestki od karty kredytowej
    Od: "mat" <m...@p...onet.pl>

    Mam karte kredytowa w mbanku.
    Do zaplaty za ostatni mieisac mialem 2723 zl, zaplacilem 1800 zl.
    Teraz patrze , naliczyli mi odsetki 69 zl, , nowe salodo do splaty mam teraz
    2287 zl.
    Czy oni licza te 19 % od 2287 zl za 54 dni , bo tylko wtedy mniej wiecej
    wychodzi mi tak kwota odsetek ??

  • 2. Data: 2006-11-06 16:55:28
    Temat: Re: Jak liczyc odestki od karty kredytowej
    Od: "Tommeck" <t...@g...pl>

> [...]
    > teraz 2287 zl.
    > Czy oni licza te 19 % od 2287 zl za 54 dni , bo tylko wtedy mniej wiecej

    Jezeli nie splacisz zadluzenia w calosci, odsetki sa obliczane na biezaco
    dla aktualnego stanu zadluzenia analogicznie jak dla salda debetowego w
    rachunku biezacym (tyle ze z reguly przy znacznie wyzszym oprocentowaniu) -
    takze dla transakcji ktore splaciles wplacajac 1800 zlotych. Rozsadni
    uzytkownicy kart kredytowych splacaja saldo w calosci, w razie potrzeby
    posilkujac sie tanszym kredytem (np. w rzeczonym rachunku biezacym).

  • 3. Data: 2006-11-06 17:24:56
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "mat" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > splaty mam teraz 2287 zl.
    > Czy oni licza te 19 % od 2287 zl za 54 dni , bo tylko wtedy
    > mniej wiecej wychodzi mi tak kwota odsetek ??

    Zrob sobie arkusz w Excelu albo czyms podobnym i sam sobie policz.
    Jak cos nie tak - reklamuj. Banki czasami robia bledy na
    niekorzysc klientow w tej kwestii, czasem zdarzaja sie tez bledy
    na korzysc. Nie wiem kto im te algorytmy tam implementowal.

    marekz

  • 4. Data: 2006-11-06 19:15:16
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    mat <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Czy oni licza te 19 % od 2287 zl za 54 dni , bo tylko wtedy mniej wiecej
    > wychodzi mi tak kwota odsetek ??

    Za mało danych.
    Odsetki liczą się od każdego zakupu oddzielnie. Licznik odsetkowy zaczyna
    bić w momencie zakupu.
    Jeśli spłacisz 100% zadłużenia to odsetki są ANULOWANE.
    Jeśli nie to musisz je zapłacic w całości, a w następnym miesiącu jeszcze od
    kwoty niespłaconej.
    Jeśli zrozumiałeś ten mechanizm to sam sobie policz...

    Slavekk