  • 1. Data: 2006-11-06 16:48:50
    Temat: Lokaty inwestycyjne-gdzie znajdę trochę wyników
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Zakładam że post dotyczy tylko ogólnie instrumentów z formalną gwarancją
    100% tego co wpłaciłem i nie chodzi mi o to że np. lepiej kupić samemu akcje
    tepsy czy podobne :)

    Teorię ich mam dośc dobrze już opanowaną z lektury artykułów np. na necie.
    - Ale mam pytanie, gdzie mogę znaleźć jak najwięcej danych historycznych,
    czyli ile realnie dały zysku poprzednie subskrypcje różnych banków ? Żeby
    sobie wyrobić jakieś zdanie o EX.
    -Pytanko praktyczne: czy da się gdzieś w okolicach GOP znaleźć miejsce
    zakupu L.I. od razu różnych oferentów ? Czy też o każdą trzeba pytać osobno
    w innym banku ? I czy na dziś lepiej kupować L.I. oparte na WIGach polskich,
    czy raczej europejskich/ameykańskich ?

    Pytanko dodatkowe:

    czy któryś z funduszy inwestycycjnych w PL ma formalne gwarancje zwroty
    wpłaconej kwoty ?

    Tomek

  • 2. Data: 2006-11-06 22:24:25
    Od: Adam <d...@t...pl>

    Dnia Mon, 6 Nov 2006 17:48:50 +0100, Tomek napisał(a):

> [...]
    >
    > Pytanko dodatkowe:
    >
    > czy któryś z funduszy inwestycycjnych w PL ma formalne gwarancje zwroty

    Wydaje mi się, iż to jest jak na polskie warunki produkt stosunkowo młody
    więc trudno będzie znaleźć wyniki bo te produkty niedawno się u nas
    pojawiły więc jest ich mało i trudno o jakieś wyniki.

    Z tego co wiem Deutsche Bank wypuszczał coś w tym kształcie i teraz też
    jest jeden w emisji - taki z gwarancją 100% kapitału:

    http://www.breinwest.com.pl/POD,3,wid,8483356,index.
    html

    Ale fundusze raczej bardzo rzadko mają gwarancję kapitału, tego typu
    produkty częściej wypuszcza się jako obligacje (EMTN-y).

    Adam

  • 3. Data: 2006-11-07 17:13:53
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Nov 2006 17:48:50 +0100, "Tomek" <t...@w...pl> wklepał(-a):

    >Pytanko dodatkowe:
    >
    >czy któryś z funduszy inwestycycjnych w PL ma formalne gwarancje zwroty
    >wpłaconej kwoty ?

    Nie wiem co rozumiesz przez formalne, ale przejrzyj statuty funduszy Unikorona
    UniStoProcentPlus FIO i UniStoProcent BIS FIO.

  • 4. Data: 2006-11-07 20:26:08
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem co rozumiesz przez formalne, ale przejrzyj statuty funduszy
    > Unikorona
    > UniStoProcentPlus FIO i UniStoProcent BIS FIO.

    No że w regulaminie jest wprost napisane że po okresie zapadalności dostanę
    nie mniej niż wpłaciłem-czyli że stracę tylko inflację jasne ? :)
    Bo w innych pionierach czy ING które już miałem jest mowa tylko o
    prawdopodobieństwie-czyli tylko reklamowe hasła że w 99% nie stracę ( czy w
    innym % dla akcyjnego ).

    Tomek