  • 11. Data: 2009-07-31 21:04:13
    Temat: Re: Jak oddac nienalezny przelew?
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Oczko" news:kcl675hdo1ng56mk5gam12ej6ic7u8c2jj@4ax.com

    > Wyplac tOM kase z bankomatu i iĆ na zakupy.

    PLONK! Za styl wypowiedzi + onetowski charakter bycia.

  • 12. Data: 2009-07-31 21:16:05
    Od: Oczko <o...@i...pl>

    On Fri, 31 Jul 2009 23:04:13 +0200, "Valdi.Pavlack"
    <V...@P...NOspam.pl> wrote:

    >"Oczko" news:kcl675hdo1ng56mk5gam12ej6ic7u8c2jj@4ax.com

    >PLONK! Za styl wypowiedzi + onetowski charakter bycia.

    ROTFL!

  • 13. Data: 2009-07-31 23:12:00
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Adam Mateja pisze:

    > Właśnie o to mi chodzi. Poza tym pieniądze będą leżały na rachunku przez
    > weekend, generując, minimalny, ale jednak zysk.
    >
    > US może zinterpretować taki powrotny przelew jaką darowiznę, od której
    > należy zapłacić podatek. Tym bardziej że kwota nie jest mała. Dlatego pytam
    > o jakieś alternatywne rozwiązanie.

    Zadzwoń do US albo do Min. Finansów i zapytaj. Po co gdybać w tym przypadku.

    --
    animka

  • 14. Data: 2009-07-31 23:13:52
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Valdi.Pavlack pisze:
    > "Oczko" news:kcl675hdo1ng56mk5gam12ej6ic7u8c2jj@4ax.com

    > PLONK! Za styl wypowiedzi + onetowski charakter bycia.

    Co chcesz od Onetu? A może miałeś na myśli Chat?

    --
    animka

  • 15. Data: 2009-08-01 02:15:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:

    > Zadzwoń do US albo do Min. Finansów i zapytaj. Po co gdybać w tym
    > przypadku.

    Animka, dziecinka naiwna.

  • 16. Data: 2009-08-01 06:31:18
    Od: fanfaran <f...@f...pl>

    Animka pisze:

    > Zadzwoń do US albo do Min. Finansów i zapytaj. Po co gdybać w tym
    > przypadku.

    Najlepiej zadzwonic do samego prezydenta..

  • 17. Data: 2009-08-01 07:33:07
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-07-31, Adam Mateja <s...@p...fm> wrote:

    [...]

    > Właśnie o to mi chodzi. Poza tym pieniądze będą leżały na rachunku przez
    > weekend, generując, minimalny, ale jednak zysk.

    Od zysków kapitałowych masz podatek belki, który bank sam odprowadzi.

    > US może zinterpretować taki powrotny przelew jaką darowiznę, od której
    > należy zapłacić podatek. Tym bardziej że kwota nie jest mała. Dlatego pytam
    > o jakieś alternatywne rozwiązanie.

    Podatek od darowizny płaci obdarowany.

    Porozmawiaj z pracodawcą, albo jego księgową/działem finansowym
    i spytaj w jaki sposób masz zwrócić pieniądze. To pracodawca
    będzie miał problemy księgowe (o ile to ktoś na KH),
    a nie Ty.

    Tobie bym radził co najwyżej spisać z pracodawcą jakieś
    oświadczenie, że kwota X był przelana omyłkowo i
    że zostanie/została zwrócona pracodawcy dnia tego,
    a tego.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 18. Data: 2009-08-01 13:20:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 31 Jul 2009 17:25:44 +0200, w <h4v2db$rmq$1@news.dialog.net.pl>, Adam
    Mateja <s...@p...fm> napisał(-a):

    > Pracodawca małżonki wysłał na jej rachunek kwotę 10-krotnie większą niż
    > powinien. W pierwszym odruchu chcieliśmy zrobić przelew w drugą stronę i
    > oddać nienależnie przelane pieniądze.

    I słusznie.

    > Rodzi się jednak pytanie, czy nie
    > niesie to ze sobą konsekwencji skarbowych?

    Nie.

    > Czy może istnieje jakaś droga
    > anulowania dokonanego przelewu z którejkolwiek ze stron?

    Nie.

    > Sprawa i tak musi
    > zaczekać do poniedziałku, bo przez weekend żadnych ruchów nie zrobimy.

    Jak nie, zlecić przelew możecie.

  • 19. Data: 2009-08-01 15:44:50
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    fanfaran pisze:

    > Najlepiej zadzwonic do samego prezydenta..

    Pan Prezydent odesłałby do M.F lub U.S, bo przecież on się na tym nie musi
    znać.

    --
    animka

  • 20. Data: 2009-08-01 16:19:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:

    > Pan Prezydent odesłałby do M.F lub U.S, bo przecież on się na tym nie
    > musi znać.

    ale ty jestes glupia