  • 11. Data: 2002-12-06 18:40:37
    Temat: Re: Jak przesłać kilka euro do Niemiec?
    Od: "P.D." <p...@o...pl>

    Użytkownik MagicBlueSky <M...@c...com> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych >

    > Wydawcy kart kredtowych oraz firmy takie jak Pay Pal w USA zawsze i
    > czesto w innych krajach tez ubezpieczaja transakcje automatycznie.
    > Poza tym w praktyce jezeli ktos zajmuje sie sprzedaza na Ebay dorywczo
    > ale sprzedaje powiedzmy kilkadziesiat sztuk czegos dziennie to napewno
    > nie bedzie mial checi i czasu na zajmowanie sie manualnie kopertami
    > z opoznieniem dni czy tygodni czekania na koperty z pieniedzmi.

    Rozumiem, ze piszesz to na podstawie swoich doswiadczen, a nie
    przypuszczen......
    Dobrze, ze ja (i nie tylko ja) mam inne doswiadczenia.

    P.D.

  • 12. Data: 2002-12-06 21:13:02
    Temat: opis mojego przypadku i garść refleksji
    Od: "colberg" <c...@N...gazeta.pl>

    Bardzo dziękuję!
    Mam już obraz tego co mnie czeka w tego typu transakcjach. Opiszę jednak
    własny przypadek. Zbieram przedwojenne kartki pocztowe. Ostatnio na ebay.de
    coś kupiłem. Razem z wysyłką musiałem przekazać sprzedającemu 2,06 euro! Za
    przelew w moim banku (BZWBK) zapłaciłbym najmniej 35 złotych. Koszmar! Jedyną
    opcją pozostawało wysłanie pieniędzy w kopercie. Wiem, że to
    bardzo "amatorskie", niegodne "poważnego" aukcjonera. Ale co miałem zrobić?
    Wielokrotnie przepłacić? Przy większych kwotach może i się opłaca używać
    kart / PayPalu. Ale sprawdzałem. Polak nie może zalogować się w tym
    międzynarodowym systemie. Jeśli mieszka w Polsce...
    Jednym słowem: widać lukę w ofercie banków. Ale kto zechciałby się bawić w
    mikropłatności?
    A może znacie działający na świecie system umożliwiający regulowanie tak
    niskich rachunków za niewielką prowizję?

    Pozdrawiam!
    colberg

  • 13. Data: 2002-12-07 15:33:57
    Temat: Re: opis mojego przypadku i garść refleksji
    Od: "boa" <a...@N...poczta.fm>

    Użytkownik "colberg" <c...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Wielokrotnie przepłacić? Przy większych kwotach może i się opłaca używać
    > kart / PayPalu. Ale sprawdzałem. Polak nie może zalogować się w tym
    > międzynarodowym systemie. Jeśli mieszka w Polsce...

    nie bede sie upieral - ale ja sie zarejstrowalem bez problemu w paypal
    sporo ludzi np. z grupy aparaty cyfrowe kupuje w sklepach USA wlasnie przez
    paypal
    owszem nie ma tam polski ale tam masz podac adres do korespodencji wiec
    mozna wpisac byleco
    ja wpisalem germany
    jesli masz znajomych za granica podaj ich adres
    w paly palu podaje sie chyba dwa razy adres - i przy jednym podaj prawdziwy
    a przy tym gdzie musisz wybrac 'citizen' wpisz inny i z glowy
    ponoc dziala bez problemu - jak osobiscie nic nie kupowalem (choc
    zarejstrowalem sie)
    nie ma powodow dla ktorych nie mialoby dzialac
    skoro mozesz placic za granica KK to i paypal moze obciazyc twoj bank
    normalnie

    a male kwoty ?
    coz - sam placilem na ebay.de wysylajac w kopercie karte z zyczeniami a w
    srodku 10EUR ;) - nie bylo problemu choc naturalnie zalezy od sprzedajacego
    (btw w regulaminie poczty stoi jak wol ze zabronione jest wysylanie
    pieniedzy w kopertach hehe)

    Pozdrawiam L
    Lukasz Lizak

  • 14. Data: 2002-12-07 17:30:42
    Od: "Zbigniew Nowacki" <z...@o...pl>

    to zawsze czy czesto? tak czesto ze zawsze ?
    czy to Expert ?

    ZN

  • 15. Data: 2002-12-07 17:32:59
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:astb53$7fb$1@news.tpi.pl, Zbigniew Nowacki wrote:

    > to zawsze czy czesto? tak czesto ze zawsze ?
    > czy to Expert ?

    Rozdziel sobie tam gdzie "i".

    --
    Robert

  • 16. Data: 2002-12-09 15:12:13
    Od: "MagicBlueSky" <M...@c...com>

    "P.D." <p...@o...pl> wrote in message

    > Taaaaak. OK. wezmy taki przypadek:
    > - sprzedawca akceptuje tylko PayPal. W jakis sposob ma zaplacic osoba
    > mieszkajaca w Poslce ?
    > Z gory dziekuje za rady.... moze sie czegos naucze.

    Jezeli sprzedawca akceptuje tylko wylacznie PayPal i nie
    zgadza sie na inne formy platnosci to nie widze mozliwosci
    innej niz PayPal dla osoby mieszkajacej w Polsce.

    W praktyce zawsze mozna wyslac email i po prostu
    spytac czy np. nie zrobi wyjatku i nie przyjmie jakiejs
    innej formy zaplaty. Ale znowu to jest kwestia
    uzgodnienia tego zasnim przystapi sie do aukcji.

    Ostatecznie zawsze istnieje szansa ze sprzedawca
    zrobi wyjatek i zgodzi sie na cos innego.

  • 17. Data: 2002-12-09 16:22:20
    Od: "MagicBlueSky" <M...@c...com>

    "P.D." <p...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > przypuszczen......
    > Dobrze, ze ja (i nie tylko ja) mam inne doswiadczenia.

    Osobiscie oferuje siedem form zaplaty w moich aukcjach
    i z doswiadczenia wiem ze jezeli nadal ktos ma klopot z
    wyborem formy zaplaty to jest to jakis przekret lub proba
    oszustwa.

    Dodatkowo z doswiadczenia wiem ze spory procent
    ludzi przystepuje do aukcji bez zapoznania sie z
    podstawowoymi regulami aukcji i niektorzy nawet
    nie czytaja takich spraw jak wlasnie forma zaplaty
    czy wysylki.

    Dla przykladu czasami sprzedaje rzeczy wylacznie
    na rynek USA i wtedy wyraznie zaznaczam ze wysylka
    moze byc wyslana tylko na adress USA. Czesto znajdzie
    sie kilku co chce aby wyslac im przesylke gdzies np. do
    Sri Lanki czy jakiegos bardziej egzotycznego kraju ktory
    niestety nie jest stanem USA ale najczesciej to zdarza
    u Kanadyjczykow ktorzy nagminnie chca aby wysylki
    kierowac na adresy roznych prowincji Kanady.

    Po pewnym czasie na takich aukcjach specyficznie
    zaczalem podkreslac ze Kanada nie nalezy do USA
    i ze przesylka nie moze byc wyslana do Kanady ale
    pomimo tego ilosc kupujacych ktorzy nadal chca aby
    wyslac towar np. do Ontario czy Alberty nie zmniejsza
    sie zauwazalnie.

    Ostatecznie, z mojego punktu widzenia jezeli ja cos
    sprzedaje na eBay to nie znaczy to ze mam ochote, czas
    czy checi na dyskusje o tym dlaczego istnieje jakies prawo,
    tym bardziej w innym kraju, zabraniajace przesylek takiego
    czy innego towaru. Podobnie niekoniecznie musze miec
    czas czy ochote na tlumaczenie komus ze Ontario nadal
    nie jest stanem USA i nadal nalezy do Kanady. Podobnie
    niekoniecznie mam ochote na czytanie cudozych problemow
    z ostatniego weekendu takich jak np. mialem operacje
    i zamiast John jestem Jane i dlatego moja karta kredytowa
    ma inne nazwisko albo padlo mi szybkie lacze wiec wysylam
    pieniadze przez PayPal wolnym laczem i jest to w drodze (juz
    od trzech dni???) lub pies zjadl moj czek lub money order.
    Jezeli ja cos sprzedaje na eBay to tez niekoniecznie musze
    byc zainteresowany weselami, pogrzebami ciezkimi
    chorobami, czy trudna sytuacja finansowa kupujacych ale
    pewnemu procentowi kupujacych wydaje sie ze sa to sprawy
    o ktorych ja musze byc poinformowany.
    :-)))

    Wracajac do sedna sprawy czyli formy zaplaty to zawsze
    nalezy NAJPIERW przeczytac jakie formy zaplaty sa
    akceptowane przez sprzedawce. Jezeli widzisz cos co
    interesuje ciebie i koniecznie chcesz to miec ale forma
    zaplaty ci nie odpowiada to NAJPIERW spytaj sie
    sprzedajacego czy nie zgodzilby sie na alternatywna
    forme lub formy zaplaty. Jezeli normalnie zaoferujesz
    dwie lub trzy znane i latwe alternatywne metody to jest szansa
    ze co niektory sprzedawca zgodzi sie na ta alternatywna
    metode zaplaty. I jezeli sie nie zgodzi to nie jest to koniec
    swiata ale zawsze znajdzie sie NASTEPNY ktory oferuje cos
    co bedzie ci lepiej odpowiadac.

  • 18. Data: 2002-12-09 16:47:17
    Od: "MagicBlueSky" <M...@c...com>

    "colberg" <c...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > A może znacie działający na świecie system umożliwiający regulowanie tak
    > niskich rachunków za niewielką prowizję?

    W ostatnich 10 latach powstalo wiele systemow platniczych
    glownie wlasnie po to aby zaspokoic potrzeby milionow ludzi
    bioracych udzial codziennie w aukcjach ktorych popularnosc
    wzrosla w tym samym czasie i niektorzy twierdza ze popularnosc
    aukcji wynikla wlasnie z tych wszystkich nowych form zaplaty.

    Niemniej jednak wiekszosc firm i systemow platniczych
    splajtowalo. Szczegolnie w USA gdzie wiekszosc tego typu
    systemow powstalo wczesniej nawet te najlepiej promowane
    poprzez najwieksze globalne firmy takie jak Citibank (c2it.com),
    Yahoo (PayDirect), czy Western Union (MoneyZap) nie
    staly sie popularne i po kilku latach milionowych inwestycji
    nie potrafia nadal skutecznie konkurowac z najbardziej
    popularna firma w tej branzy czyli z PayPalem.

    Systemow imozliwiajacych regulowanie niskich rachunkow
    za niewielka prowizje lub za darmo jest wiele ale sprzedawcy
    po prostu nadal wola uzywac te najbardziej popularne.

  • 19. Data: 2002-12-09 17:02:52
    Od: "MagicBlueSky" <M...@c...com>

    "Zbigniew Nowacki" <z...@o...pl> wrote in message news:astb53$7fb$1@news.tpi.pl...

    > to zawsze czy czesto? tak czesto ze zawsze ?
    > czy to Expert ?

    Karty kredytowe takie jak VISA, M/C, AmEx itp. w USA sa zawsze
    automatycznie ubezpieczone czyli uzytkownik ma zupelne zero
    odpowiedzialnosci. Czyli po prostu nie masz mozliwosci
    otrzymania takiej karty kredytowej VISA, M/C czy AmEx w USA
    bez zera odpowiedzialnosci. W innych krajach zalezy to bardziej od
    danego banku czy dana karta oferuje absolutne zero
    odpowiedzialnosci czy tylko czesciowo nie dopuszcza do
    odpowiedzialnosci klienta ale z biegiem czasu karty kredytowe
    z zerem odpowiedzialnosci lub ograniczona odpowiedzialnoscia
    klienta staja sie popularniejsze poza USA tez.