  • 1. Data: 2007-09-25 11:54:54
    Temat: Jak to działa - RPP stopy procentowe, bank i kredyt
    Od: <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ktoś może mi wyjaśnić, na jakiej to działa zasadzie - RPP podwyższa stopy
    procentowe, o 0.25, a kredyt w banku rośnie np. o 1%. Dlaczego??

  • 2. Data: 2007-09-25 14:05:52
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu f...@g...SKASUJ-TO.pl porozsypywal
    nastepujace haczki:
    > Ktoś może mi wyjaśnić, na jakiej to działa zasadzie - RPP podwyższa stopy
    > procentowe, o 0.25, a kredyt w banku rośnie np. o 1%. Dlaczego??

    Dlatego ze w umowie masz napisane iz oprocentowanie kredytu jest zalezne
    od humoru prezesa?
    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-09-25 15:01:04
    Od: s...@g...com

    On 25 Sep, 13:54, <f...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
    > Ktoś może mi wyjaśnić, na jakiej to działa zasadzie - RPP podwyższa stopy
    > procentowe, o 0.25, a kredyt w banku rośnie np. o 1%. Dlaczego??
    >
    > --

    A bylo tak za kazdym razem w tym roku - tj. w maju, lipcu i we
    wrzesniu?
    Stopy NBP wzrosly o 0,75 p.p.
    WIBOR 3M o 0,9 p.p.

    Wiec moze stad ten 1%?

    Pzdr

    MS

  • 4. Data: 2007-09-25 20:18:03
    Od: Populares <n...@g...pl>

    f...@g...SKASUJ-TO.pl wrote:

    > Ktoś może mi wyjaśnić, na jakiej to działa zasadzie - RPP podwyższa stopy
    > procentowe, o 0.25, a kredyt w banku rośnie np. o 1%. Dlaczego??

    Przeczytaj w umowie na jakim wskaźniku opiera się Twój kredyt.
    Najprawdopodobniej jest to WIBOR 3M. Banki same ustalają aktualną
    wysokość tego wskaźnika, który zmienia się z dnia na dzień. Twój bank
    wysyła Ci aktualizację harmonogramu spłat raz na kwartał lub raz na pół
    roku.

  • 5. Data: 2007-09-26 06:13:02
    Od: <f...@W...gazeta.pl>

    Tzn nie mam żadnej pożyczki, a moje pytanie wynikło z czystej ciekawości.
    Wiem, że najczęściej oprocentowaie opiera sięna WIBOR, ale najbardziej mnie
    zastanawiało jaki wpływ na oprocentowanie ma właśnie decyzja RPP. myślałem,
    że to wygląda tak - jeżeli RPP zwiększy stope o 0,25, a bank np podwyższy o
    1% bo jest to kolejny ze sposobów w jaki można zarobić....

  • 6. Data: 2007-09-27 16:47:14
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 26 Sep 2007 06:13:02 +0000 (UTC), <f...@W...gazeta.pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >że to wygląda tak - jeżeli RPP zwiększy stope o 0,25, a bank np podwyższy o
    >1% bo jest to kolejny ze sposobów w jaki można zarobić....

    Przeczytaj najpierw jak ustalany jest WIBOR:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/WIBOR

    A WIBOR zwykle z wyprzedzeniem zawiera spodziewaną decyzję RPP.

  • 7. Data: 2007-09-28 06:53:23
    Od: Michał Asman <b...@a...com.pl>

    On 25 Wrz, 13:54, <f...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
    > Ktoś może mi wyjaśnić, na jakiej to działa zasadzie - RPP podwyższa stopy
    > procentowe, o 0.25, a kredyt w banku rośnie np. o 1%. Dlaczego??
    >
    > --

    oprocentowanie kredytów zależą od stawek WIBOR, LIBOR, które zmieniają
    sie codzienie.

    Stawka WIBOR/LIBOR/EURIBOR, + marża stała banku =oprocentowanie
    kredytu.

    Do stawek, Banki doliczają swoją marżę stałą, która jest uzależniona
    od relacji kwoty kredytu (pożyczki) do wartości nieruchomości, którą
    będzie stanowić.
    Jak w innym banku w Polsce oprocentowanie tego kredytu będzie niższe
    lub wyższe, to tylko jest uzależnione, jaką bank naliczył marżę, która
    jest jego zarobkiem?

    więcej
    http://michalasman.bblog.pl/
    http://www.assman.com.pl/index-sub.pl?pid=207