  • 41. Data: 2009-12-15 23:18:58
    Temat: Re: Jakąlokatęwybrać?
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik <g...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:7...@n...onet.pl

    > Można dostac 5,05% netto dla depozytu w euro na tradycyjnej lokacie?

    Nie, nie można. Stawki dla EUR porównuj a nie teleportuj się między
    walutami. :)

    > Możesz dac przykład jakiegoś dobrego depozytu obecnie?

    Nie chcę w Internecie ujawniać w jakich bankach trzymam środki z przyczyn,
    których łatwo się domyśleć. Ale bez problemu znajdziesz standardowe oferty
    do 1,5% brutto dla a'vista, do 3,5% brutto na lokatach oraz oferty specjalne
    nawet do 8-10% brutto dla ograniczonych kwot i terminów (różnego rodzaju
    krótkie "lokaty powitalne" przy zakładaniu konta itp.). Przy wyższych
    kwotach można gdzieniegdzie donegocjować jeszcze z 0,75% do ofert
    standardowych. Ofert private nie miałem jeszcze okazji przetestować. To na
    terenie EU. Banki "egzotyczne" to wiadomo - inne zalety i inne zasady.
    Islandia, Norwegia itd - inne waluty.

    > Nie wiem już dlaczego, ale byłem
    > przekonany, że to u nas są wysokie procenty.

    I miałeś rację. Tylko zobaczymy ile te PLN będą za rok warte z odsetkami w
    stosunku do ich dzisiejszej wartości w EUR.

  • 42. Data: 2009-12-15 23:25:11
    Od: "MaNa" <a...@m...pl>

    Po przeanalizowaniu wszystkich odpowiedzi zdecydowanie
    wybieram radę Marka i założę konto/konta w Eurobanku.
    Moja wątpliwość dotyczy jeszcze 2 spraw:
    - Marek pisał żeby wybierać raczej z ofert "bezbelkowych",
    a wydaje mi się, że te 5,05 % to oprocentowanie zmienne
    od którego trzeba będzie zapłacić podatek Belki
    (pamiętam przy tym o radzie Tomasza, żeby zamknąć konto
    po wycofaniu środków oraz żeby śledzić ewentualne zmiany)
    - na stronie Eurobanku podany jest regulamin konta w 2 wersjach
    do 18 12. i od 19.12.
    Nie potrafię wyłowić różnicy, a co za tym idzie nie wiem czy korzystniej
    założyć konto np. jutro czy w sobotę.
    Jeśli ktoś wie na czym polega zmiana, to bardzo proszę o informację.

    Nadal nie wiem gdzie wpłacić USD tak by wycofując je nie stracić
    odsetek i żeby nie płacić za konto.

    Pozdrawiam
    MaNa

    P.S. Wg Internetu są oddziały Eurobanku otwarte w soboty.

  • 43. Data: 2009-12-16 07:38:13
    Od: jackyx <j...@g...com>

    > P.S. Wg Internetu s oddzia y Eurobanku otwarte w soboty.

    Koło mnie punkt Eurobanku otwarty jest w soboty i w niedziele, ale nie
    przyjmuje i nie wypłaca większych kwot w te dni.

  • 44. Data: 2009-12-16 08:09:54
    Od: "MaNa" <a...@m...pl>

    > Koło mnie punkt Eurobanku otwarty jest w soboty i w niedziele, ale nie
    > przyjmuje i nie wypłaca większych kwot w te dni.
    Dzięki. Już wiem, że jest otwarty taki punkt nawet niedaleko od mojego
    miejsca zamieszkania.
    Muszę teraz porównać regulaminy do 18.12 i od 19.12 i zobaczyć,
    czy zmiany są dla mnie istotne, a jeśli tak, to kiedy będzie dla mnie
    korzystniej to konta lub konta założyć.

    Przepraszam za wysłanie poprzednio 3 prawie takich samych wiadomości,
    ale w neostradzie, z której korzystam, nie ma możliwości usunięcia
    niepotrzebnie wysłanych wiadomości.

    Muszę jeszcze podjąć decyzję co do umieszczenia USD. Wiem już,
    że należy zwrócić uwagę na:
    - nietracenie odsetek w razie konieczności wcześniejszego wycofania środków
    - niepłacenia za konto
    Nie wiem natomiast czy zasada, o której poinformował mnie glaukon (przy okazji
    bardzo dziękuję), że dopóki codzienne odsetki na koncie oszczędnościowym
    nie przekroczą 2,50 zł (przeliczone na USD?), to nie będę płacić podatku Belki.

    Pozdrawiam
    MaNa

  • 45. Data: 2009-12-16 08:15:31
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "MaNa" news:hg961a$j9k$1@atlantis.news.neostrada.pl

> [...]
    > a wydaje mi się, że te 5,05 % to oprocentowanie zmienne
    > od którego trzeba będzie zapłacić podatek Belki

    Nie do końca dobrze rozumujesz :) Oprocentowanie zmiennie polega na tym, że
    z dnia na dzień % na twoim rachunku oszczędnościowym w eurobanku może zostać
    obniżony bądź podwyższony. Skutkuje to tym, że w przypadku obniżki kwota
    wolna od belki się zwiększa, zaś w przypadku podwyżki % na koncie
    oszczędnościowym, kwota jaką możemy na niej trzymać by nie zapłacić belki
    maleje (jeżeli ją przekroczysz zapłacisz podatek).

    > Nadal nie wiem gdzie wpłacić USD tak by wycofując je nie stracić
    > odsetek i żeby nie płacić za konto.

    Na lokatę, którą możesz założyć bez konieczności równoczesnego zakładania
    rachunku, któremu powierzasz swoje USD - może getin?

    > P.S. Wg Internetu są oddziały Eurobanku otwarte w soboty.

    Są nawet takie oddziały eurobanku, które pracują w niedziele :)

  • 46. Data: 2009-12-16 08:59:43
    Od: "MaNa" <a...@m...pl>

> [...]
    > oszczędnościowym, kwota jaką możemy na niej trzymać by nie zapłacić belki
    > maleje (jeżeli ją przekroczysz zapłacisz podatek).
    Dzięki za to wyjaśnienie.
    Czy te zasady (np. kwota graniczna 18 000 zł w Eurobanku) określa każdy bank
    dla siebie, czy są jakiś ogólne przepisy odnośnie warunków zwolnienia z podatku
    Belki?

    > Na lokatę, którą możesz założyć bez konieczności równoczesnego zakładania
    > rachunku, któremu powierzasz swoje USD - może getin?
    Z rozważań dotyczących wyższości kont nad lokatami wynika, że chyba lepsze
    byłoby konto analogiczne do tego złotówkowego w Eurobanku. Istnieje coś takiego?
    Jeśli lokata to maksymalnie na 6 miesięcy.

    Pozdrawiam
    MaNa

  • 47. Data: 2009-12-16 09:11:05
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "MaNa" news:hga870$l6v$1@nemesis.news.neostrada.pl

> [...]
    bank
    > dla siebie, czy są jakiś ogólne przepisy odnośnie warunków zwolnienia z

    Nie określa tego bank ale oprocentowanie lokaty/rachunku oszczędnościowego.
    Im wyższe tym mniejsza kwota jaka zwalnia nas z belki, im niższe
    oprocentowanie tym kwota wyższa.

> [...]
    takiego?
    > Jeśli lokata to maksymalnie na 6 miesięcy.

    Masz na myśli konto oszczędnościowe w USD? Może się mylę ale takich
    produktów (stricte oszczędnościowych) na rynku nie ma. Po za tym w przypadku
    USD kosmicznego % na lokatach/rachunku nie dostaniejsz.
    Jeżeli planujesz mieć ciągły dostęp do swoich zielonych to chyba najlepiej
    zainteresować się tym produktem:

    http://indywidualni.bzwbk.pl/konta/walutowe/dolar-us
    d/konto-walutowe-w-dolarach-amerykanskich-usd.html

    a do tego:
    http://indywidualni.bzwbk.pl/oszczednosci-i-inwestyc
    je/lokaty/terminowa-walutowa/lokata-terminowa-waluto
    wa.html

    http://indywidualni.bzwbk.pl/oszczednosci-i-inwestyc
    je/lokaty/overnight/lokata-overnight.html

  • 48. Data: 2009-12-16 09:16:13
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Valdi" <V...@v...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > przypadku
    > USD kosmicznego % na lokatach/rachunku nie dostaniejsz.

    Są, tyle że mają mało sensu, np. OKO w USD w ING. 0,25% rocznie. :)

  • 49. Data: 2009-12-16 09:39:22
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 16 Gru, 09:09, "MaNa" <a...@m...pl> wrote:

    > Dzięki. Już wiem, że jest otwarty taki punkt nawet niedaleko od mojego
    > miejsca zamieszkania.
    Punkt punktowi nierówny. Otóż część punktów EuroB w ogóle nie prowadzi
    obsługi kasowej (czyli nie nie ma kasy żeby wpłacić gotówkę - trzeba
    korzystać z wpłatomatu do którego z kolei niezbędna jest karta); część
    prowadzi obsługę kasową ale tylko poniedziałek-piątek, część zaś
    prowadzi ją bez żadnych udziwnień.

  • 50. Data: 2009-12-16 10:28:32
    Od: "MaNa" <a...@m...pl>

> [...]
    > korzystać z wpłatomatu do którego z kolei niezbędna jest karta); część
    > prowadzi obsługę kasową ale tylko poniedziałek-piątek, część zaś
    Zakres usług świadczonych w sobotę jest ważny dla mnie tylko wtedy
    gdy regulaminy do 18.12 i od 19.12 różnią się w sprawach mnie dotyczących.
    Próba porównywania paragrafu po paragrafie nic nie dała.
    Muszę wybrać się dzisiaj do takiego punktu i zapytać o różnice, a w przypadku
    gdy będą dla mnie ważne to także o zakres usług w soboty. Mam nadzieję,
    że uzyskam wyczerpującą informację.

    Pozdrawiam
    MaNa