    From: Paweł Hadam <hmpawel.@.gmail.com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Jakie konto zamiast mBanku?
    Date: Thu, 03 Jun 2010 10:01:43 +0200

    Witam!

    Obecnie posiadam konto w mBanku. mBank ostatnio uporczywie namawia mnie
    do zmiany, więc chciałbym zasięgnąć opinii co w zamian?

    Wymagań nie mam zbyt wielkich, raczej standardowe w obecnych czasach:
    1. Konto darmowe domyślnie, lub przy stałych wpływach w rozsądnej
    kwocie. Ewentualnie jakieś konto płatne, ponadstandardowe, kosztujące do
    10zł. Bank posiadający oddziały.
    2. Karta do konta darmowa lub za niewielką opłatą, czy też opłatą
    znoszoną po iluś tam płatnościach, wszystkie bankomaty przynajmniej w PL
    za free. Obowiązkowo możliwość wydania drugiej karty dla innej osoby
    (ewentualnie po ustanowieniu pełnomocnictwa do rachunku)
    3. Sensowny i dobrze działający serwis transakcyjny, działający na
    wszystkich popularnych przeglądarkach, potwierdzanie najchętniej SMS
    (darmowy) lub ewentualnie token GSM. Ostatecznie jakaś zdrapka.
    Standardowy token raczej odpada, choć jeśli całość oferty byłaby
    ciekawa, to może bym się przekonał i do takiego rozwiązania.
    4. Procenty na dodatkowych rachunkach oszczędnościowych czy lokatach nie
    mają większego znaczenia, miło byłoby mieć w tym samym serwisie
    możliwość zakupu jednostek funduszy inwestycyjnych.
    5. Pożyteczne byłyby powiadomienia SMS o operacjach na rachunku i
    kartach (darmowe lub tanie).

    Co już wiem (sprawdziłem):
    1. Nie ING - miałem tam konto i było w miarę OK, ale ich przesławny
    algorytm wysyłania lub nie kodów potwierdzeń transakcji jest daleki od
    mojego poczucia bezpieczeństwa.
    2. Nie Alior - może i oferta ciekawa, ale chaotyczne ruchy tego banku
    nie wzbudzają mojego zaufania.

    3. Interesująco dla mnie wyglądają poniższe oferty, choć nie spełniają
    wszystkich warunków. W kolejności od najbardziej interesujących:

    Allianz (pakiet optimum) - nie mają jeszcze w moim mieście oddziału
    (Rzeszów), chyba, że można założyć konto w ich przedstawicielstwie
    ubezpieczeniowym?

    Citi - Citi One Direct - martwi mnie tylko, że te zera to promocja, no
    ale patrząc na Aliora to co za problem zmienić i oficjalny cennik...

    BZWBK, ale dużym minusem są płatne SMS z kodami powyżej kilku
    transakcji. Szykuje się też chyba jakieś zamieszanie wśród akcjonariatu
    a nie chciałbym się obudzić pewnego dnia jako klient PKO :)

    Eurobank - w miarę, nie wiem jak spisuje się serwis transakcyjny.

    Nordea - potwierdzenie tokenem lub zdrapką

    Chętnie przeczytałbym opinie osób mających konta w w/w bankach.

    Pozdrawiam i dzięki z góry za informacje
    Paweł.