  • 1. Data: 2010-06-03 08:01:43
    Temat: Jakie konto zamiast mBanku?
    Od: Paweł Hadam <hmpawel.@.gmail.com>

    Witam!

    Obecnie posiadam konto w mBanku. mBank ostatnio uporczywie namawia mnie
    do zmiany, więc chciałbym zasięgnąć opinii co w zamian?

    Wymagań nie mam zbyt wielkich, raczej standardowe w obecnych czasach:
    1. Konto darmowe domyślnie, lub przy stałych wpływach w rozsądnej
    kwocie. Ewentualnie jakieś konto płatne, ponadstandardowe, kosztujące do
    10zł. Bank posiadający oddziały.
    2. Karta do konta darmowa lub za niewielką opłatą, czy też opłatą
    znoszoną po iluś tam płatnościach, wszystkie bankomaty przynajmniej w PL
    za free. Obowiązkowo możliwość wydania drugiej karty dla innej osoby
    (ewentualnie po ustanowieniu pełnomocnictwa do rachunku)
    3. Sensowny i dobrze działający serwis transakcyjny, działający na
    wszystkich popularnych przeglądarkach, potwierdzanie najchętniej SMS
    (darmowy) lub ewentualnie token GSM. Ostatecznie jakaś zdrapka.
    Standardowy token raczej odpada, choć jeśli całość oferty byłaby
    ciekawa, to może bym się przekonał i do takiego rozwiązania.
    4. Procenty na dodatkowych rachunkach oszczędnościowych czy lokatach nie
    mają większego znaczenia, miło byłoby mieć w tym samym serwisie
    możliwość zakupu jednostek funduszy inwestycyjnych.
    5. Pożyteczne byłyby powiadomienia SMS o operacjach na rachunku i
    kartach (darmowe lub tanie).

    Co już wiem (sprawdziłem):
    1. Nie ING - miałem tam konto i było w miarę OK, ale ich przesławny
    algorytm wysyłania lub nie kodów potwierdzeń transakcji jest daleki od
    mojego poczucia bezpieczeństwa.
    2. Nie Alior - może i oferta ciekawa, ale chaotyczne ruchy tego banku
    nie wzbudzają mojego zaufania.

    3. Interesująco dla mnie wyglądają poniższe oferty, choć nie spełniają
    wszystkich warunków. W kolejności od najbardziej interesujących:

    Allianz (pakiet optimum) - nie mają jeszcze w moim mieście oddziału
    (Rzeszów), chyba, że można założyć konto w ich przedstawicielstwie
    ubezpieczeniowym?

    Citi - Citi One Direct - martwi mnie tylko, że te zera to promocja, no
    ale patrząc na Aliora to co za problem zmienić i oficjalny cennik...

    BZWBK, ale dużym minusem są płatne SMS z kodami powyżej kilku
    transakcji. Szykuje się też chyba jakieś zamieszanie wśród akcjonariatu
    a nie chciałbym się obudzić pewnego dnia jako klient PKO :)

    Eurobank - w miarę, nie wiem jak spisuje się serwis transakcyjny.

    Nordea - potwierdzenie tokenem lub zdrapką

    Chętnie przeczytałbym opinie osób mających konta w w/w bankach.

    Pozdrawiam i dzięki z góry za informacje
    Paweł.

  • 2. Data: 2010-06-03 08:27:52
    Temat: Re: Jakie konto zamiast mBanku?
    Od: " aneczka.jedna" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    W porównaniu z mBankiem inne systemy transakcyjne blado wypadają :(
    Eurobank - token i wirujące kółeczka w oczekiwaniu na wykonanie polecenia.
    Często też trzeba stronę odświeżać, żeby zmiany zobaczyć.
    Mimo kilku minusów mBanku po kilku testach innych banków (Getin, Alior, dbnet,
    eurobank, ing) zostałam w nim z bieżącymi rachunkami, przelewami i debetówką.
    Ciężko ci się będzie przestawić z mBankowej błyskawicy online na mniej
    ergonomiczne systemy

  • 3. Data: 2010-06-03 09:59:24
    Od: Pyrtek <u...@n...com>

    aneczka.jedna pisze:
    > W porównaniu z mBankiem inne systemy transakcyjne blado wypadają :(
    > Eurobank - token i wirujące kółeczka w oczekiwaniu na wykonanie polecenia.

    Direct w ING. Dość sprawny i w miarę ergonomiczny interface. Minusem
    jest księgowanie 3-go eliksiru następnego dnia.

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek

  • 4. Data: 2010-06-03 10:03:54
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2010-06-03 10:01, Paweł Hadam pisze:

    > Co już wiem (sprawdziłem):

    Chyba jeszcze DB PBC podpada pod twoje wymagania, wymaga to sprawdzenia.

    > Eurobank - w miarę, nie wiem jak spisuje się serwis transakcyjny.

    IMHO jest dość dobrze zabezpieczony, ale nie ma polecenia zapłaty,
    zachowanie systemu czasem jest zaskakujące (np. przelew jednoczesnie
    wykonany i oczekujący; saldo aktualizuje się po kliknięciu historii
    itp.). Ogólnie gorszy od mbanku.

  • 5. Data: 2010-06-03 10:13:56
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 03 Jun 2010 10:01:43 +0200, Paweł Hadam napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Obecnie posiadam konto w mBanku. mBank ostatnio uporczywie namawia mnie
    > do zmiany, więc chciałbym zasięgnąć opinii co w zamian? (...)

    Popatrz na nową promocję w Citi gdzieś w poprzednim poście są linki.
    Zobacz na ofertę OF i ich konta optymalnego.
    Do tego możesz jeszcze się przyglądnąć Inteligo, Nordea, Multi.

    Xenocide

  • 6. Data: 2010-06-03 10:29:55
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-06-03 10:01, Paweł Hadam pisze:
    > 2. Nie Alior - może i oferta ciekawa, ale chaotyczne ruchy tego banku
    > nie wzbudzają mojego zaufania.

    Jakie ruchy ? Jedyne co Alior zrobił złego to podniósł opłatę za kartę o
    2 PLN, oraz zmienił limity zwalniające z opłaty rocznej za KK.

    Poza tym Alior ma całkiem nieźle oprocentowany ROR (wychodz 2,5%),
    niewiele mniej niż rachunki oszczędnościowe mBanku.

    Ja osobiście korzystam z duetu : mBank + Alior i jestem zadowolony (w
    miarę, bo ostatnio coś zgrzyta).

    --
    Mithos

  • 7. Data: 2010-06-03 10:52:57
    Od: Paweł Hadam <hmpawel.@.gmail.com>

    W dniu 2010-06-03 11:59, Pyrtek pisze:

    > Direct w ING. Dość sprawny i w miarę ergonomiczny interface. Minusem
    > jest księgowanie 3-go eliksiru następnego dnia.

    No ale nie lubię jak bank za mnie decyduje, w dodatku w oparciu o
    rozmyte kryteria, którą transakcję mam potwierdzić kodem, a którą nie.
    Ale jeśli chodzi o system transakcyjny, to taka funkcjonalność była dla
    mnie wystarczająca.

  • 8. Data: 2010-06-04 07:37:51
    Od: "owp" <o...@g...pl>

    > Zobacz na ofertę OF i ich konta optymalnego.

    No właśnie, mnie zainteresowało konto w OF.
    Jakie są niedogodności, haczyki ? Czy jest tam karta debetowa ? Bo piszą o
    kredytowej, niby 0 zł za wypłatę z bankomatów, ale odsetki chyba lecą ?
    Tak się zastanawiam, czy nie polecić teściom - wypłaty z dowolnych
    bankomatów za free jest dużym plusem dla nich.
    Mam tam kilka lokat, gość dzwonił mnie namawiać na konto, ale mam już 3 i
    stwierdziłem, że wystarczy, a z zamykaniem kłopot. No ale teraz czytam i
    warunki wydają się dobre. Proszę o jekieś opinie.

  • 9. Data: 2010-06-12 11:30:32
    Od: "ttt" <t...@n...pl>

    > Witam!
    >
    > Obecnie posiadam konto w mBanku. mBank ostatnio uporczywie namawia mnie do
    > zmiany, więc chciałbym zasięgnąć opinii co w zamian?

    Co masz na mysli piszac "uporczywie namawia mnie do zmiany"? Bo ja mam konto
    w mBanku wiele, wiele lat i jeszcze do niczego uporczywie nie bylem
    namawiany.

  • 10. Data: 2010-06-12 12:57:00
    Od: "Pablo" <p...@n...pl>

    "ttt" news:huvr4p$gbm$1@news.onet.pl

    > Co masz na mysli piszac "uporczywie namawia mnie do zmiany"? Bo ja mam
    konto
    > w mBanku wiele, wiele lat i jeszcze do niczego uporczywie nie bylem
    > namawiany.

    to masz szczęście... mimo, że od kilku miesięcy konto służy tylko do
    przyjmowania wypłaty, która i tak zaraz jest transferowana do konkurencji to
    mnie napastują a to kredytem a to kartą kredytową i co najgorsze nie dociera
    do nich, że konkurencja daje mi o wiele lepsze warunki :)