  • 1. Data: 2007-08-21 17:37:45
    Temat: Jakość wykonania KK mBank Orange
    Od: Dobek <d...@g...com>

    Kartę kredytową mBank orange otrzymałem w maju tego roku. Karta jak to
    karta jest w portfelu, chyba że jej potrzebuję to trzeba ją wyjąć np:
    w sklepie lub siedząc przed komputerem. Po 2 miesiącach używania karty
    ostatnia cyfra z kodu CVC stałą się nieczytelna, czyli nici z zakupów
    w internecie jeżeli nie zapamiętaliśmy CVC.
    Problem polega na tym, że kod jest umieszczony poza "paskiem" do
    podpisu. Złożyłem reklamację w mBanku. Przebiegła ona dwu etapowo - po
    pierwsze duplikat karty, po drugie zwrot opłaty za wydanie duplikatu.
    Reklamacja została rozpatrzona pozytywnie.
    Dzisiaj przyszła nowa karta. CVC znów jest bezpośrednio na karcie.
    Jeżeli ponownie podczas korzystania z karty zetrze się któraś z cyfr
    złożę ponowną reklamację ;-)

    mBank robi to specjalnie czy traktuje produkcję kart low costowo? Co
    ciekawe zwykła KK mBank kolegi ma CVC na pasku ;-)

    --
    Pzdr
    Dobek

  • 2. Data: 2007-08-21 18:05:14
    Temat: Re: Jakość wykonania KK mBank Orange
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:1187717865.293624.145590@r34g2000hsd.googlegrou
    ps.com, *Dobek*
    wrote:
> [...]
    > ostatnia cyfra z kodu CVC stałą się nieczytelna, czyli nici z zakupów
    > w internecie jeżeli nie zapamiętaliśmy CVC.

    Bo wiesz co powienienes od razu zrobic?
    Zapisac sobie CVC gdzies i zdrapac go z karty.
    Dzieki temu jak zaplacisz nia w restauracji/sklepie/stacji sprzedawca nie
    podejrzy twojego CVV i majac nr karty, date waznosci + ewentualnie imie i
    nazwisko i CVC nie kupi na twoja karte przez net.

    I ja wiem ze duza czesc sklepow nie weryfikuje CVC ale niech to zdrapanie
    obnizy mozliwosc fraudu o 5% - to wlasnie darmowa metoda zyskales dodatkowe
    5% zabezpieczenia.

    A cvv mozesz sobie zapisac w telefonie, na kartce na monitorze czy
    gdziekolwiek. Jak nie opiszesz co to jest to nikt raczej nie domysli sie ze
    te 3 cyferki to jest akurat CVV twojej KK.

    CVV zapisany na rewersie karty to jest moim zdaniem najglupsze miejsce do
    jego przechowywania. Porownalbym to prawie do zapisania sobie pinu na karcie
    (zeby nie zapomiec ;-) )

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2007-08-21 18:41:27
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Dobek napisał(a):
    > mBank robi to specjalnie czy traktuje produkcję kart low costowo? Co
    > ciekawe zwykła KK mBank kolegi ma CVC na pasku ;-)

    mBank, Multibank robia strasznie slabe karty. Wysoki standard maja karty
    Raiffeisen, czy ING. Niezle sa tez Millenium (mam tam karte juz 4
    miesiace i nic jej nie jest). Z karty Citi po 9 miesiacach zaczela
    gdzniegdzie schodzic karta z wybitych numerow. Dla porownania powiem ze
    w kartach Multi farba schodzi juz po miesiac :) O ile jednak Multi
    wymienia karty co rok to wytrzymac z karta mBankowa czy Citi przez 3
    lata sobie nie wyobrazam.

    --
    Mithos

  • 4. Data: 2007-08-21 19:24:30
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MK napisał(a):
    > Hehehe... Raiffeisen po niecalym m-cu oblazl z farby, po 1,5 m-ca CVC2
    > niewidoczne, po niecalych 3 m-cach zaczyna sie scierac numer umieszczony
    > na pasku do podpisu. Sam podpis na szczescie jeszcze nie zostal
    > naruszony, ale to zapewne dzieki uzyciu odpowiedniego pisaka :). To
    > wszystko tylko po ok 70-80 transakcjach. Karta jest wydana na 2 lata,
    > ale nie sadze zeby wytrzymala wiecej niz rok.

    To moze jakas pechowa trafiles. Ja MC z misiem mialem 8 miesiecy i nic
    jej nie bylo (a uzywana sporo). MC Europa mam od maja i tez nic jej nie
    jest. Citi wykazuje slady zuzycia ale tej karty uzywalem juz DUZO wiec
    to zrozumiale (i tak w porownaniu do Multi trzyma sie niezle). Niedawno
    odebralem KK ING i z wykonania prezentuje sie niezle (poza tym wreszcie,
    podobnie jak w Raiffeisen mam wydrukowane pelne imie i nazwisko, yes,
    yes, yes :) VISA Gold z Millenium tez zachowuje sie niezle, pomimo
    calkiem sporego uzywania nic jej nie jest (no moze tylko ma ryski ale to
    normalne).

    > Karty BRE sa tragiczne, bo z kazdej z 4 kredytowek, ktorych uzywalem
    > zaczela odchodzic folia.

    To niestety prawda. KK Multi wyglada niezle przez jakis pierwszy
    miesiac. Pozniej to juz tragedia, az wstyd nimi placic.

    --
    Mithos

  • 5. Data: 2007-08-21 19:30:17
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message news:fafbmu$fp2$2@news.onet.pl...

> [...]

    wytrzymala wiecej niz rok.
    Karty BRE sa tragiczne, bo z kazdej z 4 kredytowek, ktorych uzywalem zaczela

    MK

  • 6. Data: 2007-08-21 21:14:05
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Tue, 21 Aug 2007 10:37:45 -0700, Dobek wrote:

> [...]
    > ostatnia cyfra z kodu CVC stałą się nieczytelna, czyli nici z zakupów
    > w internecie jeżeli nie zapamiętaliśmy CVC.

    Mam wspomnianą kartę jakieś 3 miesiące. Trzy dni temu, gdy płaciłem przez
    net, okazało się, że kod CVC zniknął z karty ;-)

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 7. Data: 2007-08-22 10:28:01
    Od: "andzik" <a...@p...fm>

    > mBank, Multibank robia strasznie slabe karty.
    [...]

    Chyba nie wszystkie, ja mam KK Visa Classic z mBanku i po
    9 miesiacach dosc intensywnego uzywania przypadkiem
    (zawieruszyla sie w pralce) zostala wyprana w pralce
    i nadal wszedzie dziala i nic z niej nie zlazi...

  • 8. Data: 2007-08-22 10:39:01
    Od: "Bard" <b...@w...poczta.onet.pl>

> [...]
    > ostatnia cyfra z kodu CVC stałą się nieczytelna, czyli nici z zakupów
    > w internecie jeżeli nie zapamiętaliśmy CVC.

    mam vise classic i na moje nieszczescie wybralem ze zdjeciem (od niej
    zaczynalem przygode z kartami kredytowymi, wiec wydalo mi sie to
    bezpieczniejsze ;) - po 1-2mies zaczalem wygladac na zdjeciu jak przybysz z
    innej planety, po kolejnych kilku zdjecie w ogole sie starlo i mam bialy
    kwadracik :) na szczescie jakos teraz konczy sie jej waznosc, to zamowie
    wersje juz bez zdjecia... poza tym zdjeciem to karta zuzywa sie standardowo
    jak inne - sciera sie farba z numeru, ale to w raiffeisenie na dwoch kartach
    i jednej bph tez tak mam... generalnie po blisko trzech latach b.
    intensywnego uzywania (karte mbanku uzywam jako glownej karty) caly czas
    dziala, kod CVC caly czas widoczny, jedynie musialem sie drugi raz podpisac,
    bo sie podpis zmazal ;)

  • 9. Data: 2007-08-22 23:14:51
    Od: "ania" <aniamh_ #usun ~!_...@e...pl #>

    Użytkownik "MK"

> [...]
    > ale to zapewne dzieki uzyciu odpowiedniego pisaka :). To wszystko tylko po
    > ok 70-80 transakcjach. Karta jest wydana na 2 lata, ale nie sadze zeby

    z golda wybeku kolor na wytloczonych cyferkach zostal w pudelku a reszta
    zostala na palcach po jej wyjeciu :-)
    mc silver po roku i kilku-kilkunastu uzyciach (bardzo rzadko - tylko
    awaryjnie jak bank wpada na jakies genialne pomysly) - poobdzierana, a czip
    sie prawie wydarl :-)

    --
    ania