  • 11. Data: 2010-02-04 19:56:37
    Temat: Re: KK Lukas Bank - duch przeszłości
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> writes:

    > Mam pytanie: czy nie jest tak, że teoretycznie trzeba zapłacić to co
    > się nie przedawniło czyli odsetki naliczone w 2 lub 3 ostatnich
    > latach?

    Jesli sa nalezne, to moze tak. Ale czy rzeczywiscie sa nalezne? Odsetki
    generalnie nie istnieja samodzielnie, sa zwiazane z naleznoscia glowna.
    Jesli naleznosc glowna sie przedawnila, to nie jestem pewien czy w ogole
    mozna dochodzic odsetek od niej.

    Poza tym wysokosc odsetek, ktore nie sa uregulowane umowa, okresla KC.

    > A czy spłata samego kapitału nie zostanie potraktowana jak uznanie
    > całego swojego zobowiązania?

    To zalezy pewnie od okolicznosci, np. tytulu wplaty, oraz od tego, kto
    to ocenia.

    Tyle ze wszystko to niestety komplikuje istnienie BTE, narzedzia
    umozliwiajacego bankowi skuteczne dochodzenie dowolnych naleznosci,
    w tym takich, ktore nigdy nie istnialy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 12. Data: 2010-02-04 21:53:15
    Od: Marek Chmielewski <m...@b...gmail.com>

    W dniu 04.02.2010 20:56, Krzysztof Halasa pisze:

> [...]
    >

    > Tyle ze wszystko to niestety komplikuje istnienie BTE, narzedzia
    > umozliwiajacego bankowi skuteczne dochodzenie dowolnych naleznosci,

    Czyli bank odrzuci reklamację w której powołam się na przedawnienie.
    Wtedy zostanie mi ścieżka:
    - bankowy arbiter
    - sąd cywilny o 250zł :)
    - KNF?

    Marek Chmielewski

  • 13. Data: 2010-02-04 23:00:40
    Od: dwr <dwr@TEGO_NIE_MA_I_USUN_TO_g_a_z_e_t_a.pl>

    Marek Chmielewski pisze:

    > Czyli bank odrzuci reklamację w której powołam się na przedawnienie.
    > Wtedy zostanie mi ścieżka:
    > - bankowy arbiter
    > - sąd cywilny o 250zł :)
    > - KNF?

    Na mój gust jeśli nic nigdy nie przerwało biegu przedawnienia to sprawa
    jest wygrana w dowolnej z tych instytucji i to już na starcie.

  • 14. Data: 2010-02-05 00:43:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marek Chmielewski <m...@b...gmail.com> writes:

    > Czyli bank odrzuci reklamację w której powołam się na przedawnienie.

    A tego to nie wiem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 15. Data: 2010-02-05 00:47:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    dwr <dwr@TEGO_NIE_MA_I_USUN_TO_g_a_z_e_t_a.pl> writes:

    > Na mój gust jeśli nic nigdy nie przerwało biegu przedawnienia to
    > sprawa jest wygrana w dowolnej z tych instytucji i to już na starcie.

    Tego tez nie wiem. Jesli bank odrzuci jednak reklamacje, nie dostanie
    pieniedzy, wpisze klienta wszedzie gdzie moze + uzyje BTE (a to IMHO
    wszystko razem nie jest wcale pewne), to przed bankowym arbitrem itd.
    trzeba bedzie udowodnic, ze pieniadze sie bankowi nie nalezaly.
    Albo moze wystarczy, ze nalezalo sie 25 zl, a odsetki ustawowe (i tylko
    one) naleza sie dopiero od momentu poinformowania o zadluzeniu.
    Ale kto to tam moze wiedziec bez sprawdzenia w walce.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2010-02-05 12:16:51
    Od: dwr <dwr@TEGO_NIE_MA_I_USUN_TO_g_a_z_e_t_a.pl>

    Marek Chmielewski pisze:

    > Czyli bank odrzuci reklamacjÄ? w ktĂłrej powoĹ?am siÄ? na przedawnienie.
    > Wtedy zostanie mi Ĺ?cieĹźka:
    > - bankowy arbiter
    > - sÄ?d cywilny o 250zĹ? :)
    > - KNF?

    Po 1) sprawdź fakt przedawnienia - z umową.
    Po 2) poradź się prawnika.

    Wszystko można zatrzymać jeśli masz rację.
    A jeśli pojawi się zajęcie etc... a nie będą mieli racji (to główne
    założenie) to zdecydowani wygrasz sprawę a może da się coś wyrwać.

    A najważniejsze jednak jest to: jeśli jesteś coś winien faktycznie -
    zapłać, jeśli jesteś pewien, że nie to walcz.