  • 31. Data: 2007-05-14 07:29:23
    Temat: Re: KK - i kłopoty...
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Witam,
    >
    > od kiedy ta ustawa obowiązuje?

    Od 20 lutego 2006 r.

    poczytaj tutaj:
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Co-zmieni-ustawa-ant
    ylichwiarska-1401678.html

    Ciekawy jest też zapis:
    Ten kto, zawierając z konsumentem umowę o kredyt konsumencki, będzie
    pobierał korzyści majątkowe przewyższające wysokość odsetek maksymalnych
    określonych przez ustawę lub zastrzeże sobie pobieranie tych korzyści,
    będzie podlegał grzywny, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2.

    > P.S. Dziękuję wszystkim za rady :)
    nie ma sprawy, chociaż na pewno to jeszcze nie koniec tematu, teraz musisz
    napisać pismo do banku i zobaczymy co odpowiedzą...

    pozdr.
    RobertS

  • 32. Data: 2007-05-14 08:27:59
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    RobertS wrote:

    > nie ma sprawy, chociaż na pewno to jeszcze nie koniec tematu, teraz musisz
    > napisać pismo do banku i zobaczymy co odpowiedzą...

    Jeżeli wyjdzie, że przekroczyli prawo i przywołaną przez Ciebie ustawę,
    to wtedy od nadpłaconej kwoty niech oni teraz płacą odsetki - najlepiej
    według miary jakiej sami używają w stosunku do klientów :)

  • 33. Data: 2007-05-14 08:55:44
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Bartosz 'xbartx' Nowakowski" <b...@h...net> wrote in message

    > Jeżeli wyjdzie, że przekroczyli prawo i przywołaną przez Ciebie ustawę, to
    > wtedy od nadpłaconej kwoty niech oni teraz płacą odsetki - najlepiej
    > według miary jakiej sami używają w stosunku do klientów :)

    Bez przesady. Może jeszcze powinna żądać wakacji ma majorce.
    Po prostu przeliczą raty i wyjdzie mniej do zapłaty.

  • 34. Data: 2007-05-16 16:33:56
    Od: Pete <n...@n...com>

    RobertS pisze:

    > nie ma to znaczenia, bo oprocentowanie kredytu kartowego jest zmienne i
    > wszystkie banki musialy je obnizyc do wartosci okreslonej w ustawie,
    > jezeli ten bank tego nie zrobil to zgodnie z zapisem ustawy naleza sie
    > odsetki w kwocie max. = 23% w stosunku rocznym i to jest podtsawa do
    > wystapienia o pomoc do arbitra bankowego
    >
    > bank musi zmniejszyc oprocentowanie kredytu do wartosci max. a
    > wczesniejsze (zawyzone) odsetki zaliczyc na poczet splaty kapitalu...

    A jesteś tego pewien?
    Jeśli umowa była sprzed wprowadzenia ustawy i Anna nie podpisała nowej?

    --
    Pete

  • 35. Data: 2007-05-16 16:47:10
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Swoja drogą to nie każdy bank stosuje tak kosmiczne odsteki, przykładowo w mBanku dla
    kredytów hipotecznych nalezności
    przeterminowane to coś ponad 14% zdaje się.
    JaC

  • 36. Data: 2007-05-26 10:12:43
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 11 May 2007 06:22:16 +0000 (UTC), " Anna"
    <e...@g...pl> wrote:

    >Witam,
    >
    >spłacałam /czasem nieregularnie/ limit na karcie, raty były po około 340 zł
    >z ubezpieczeniem, limit 5500 zł przez rok. Przychodziły wyciągi, na których

    BTW: a po co Ci o ubezpieczenie? Zrezygnuj z niego - przecież nic Ci
    nie daje w tej sytuacji.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 37. Data: 2007-05-26 10:14:26
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 11 May 2007 10:36:57 +0200, "RobertS" <b...@p...pl> wrote:

    >ubezpieczenie czasem jest obowiązkowe i jego wysokość to % od wykorzystanej
    >na karcie kwoty

    to tym bardziej trzeba jak najszybciej wypowiedzieć umowę KK i spłacać
    zadłużenie. Podane w tym wątku 30zł za ubezpieczenie to IMHO rozbój.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 38. Data: 2007-05-26 10:16:20
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 11 May 2007 09:55:44 +0000 (UTC), " Anna"
    <e...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    >Wyrażnie mi powiedziano - 2,96% w stosunku miesięcznym...bank to Cetelem, i

    nie mogą. Maksimum to 23%. Ba, nawet nie mogą Ci płacić za lokatę
    (gdybyś miała) więcej.

    >Tak, ale nie miałam wtedy wyjścia...wykończyłby mnie US :(

    i błąd IMHO. Zaległości podatkowe są oprocentowane o chyba połowię
    mniej.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 39. Data: 2007-05-26 10:17:55
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 11 May 2007 11:32:44 +0000 (UTC), " Anna"
    <e...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    >MIESIĘCZNEJ - 2,85 /coś spadło.../ i skłądka ubezpieczeniowa około 50 zł.

    jak najszybciej zrezygnuj z tego "ubezpieczenia"! Przecież to ponad
    10% rocznie dodatkowo!
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 40. Data: 2007-05-26 10:20:30
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sun, 13 May 2007 18:19:35 +0200, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    >nie ma to znaczenia, bo oprocentowanie kredytu kartowego jest zmienne i
    >wszystkie banki musialy je obnizyc do wartosci okreslonej w ustawie,

    taaa, ale wszystkie robiły wokół tego szum marketingowy "jakie to one
    są dobre dla klientów" :-)
    --
    Jarek Andrzejewski