  • 1. Data: 2011-11-17 12:01:32
    Temat: Karta do zakupów w USD
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    Plan jest taki: posiąść kartę nadającą się do płacenia zdalnie,
    rozliczaną i zasilaną w USD (bez przewalutowań) i zapłacić za to jak
    najmniej.
    Mam konto dolarowe w Pekao SA, więc pierwsze kroki skierowałem do
    nich.
    Mam dwie możliwości:
    - kartę MC do rachunku w USD. Koszt: $1,90 miesięcznie ($1,10, jeśli
    zapłacę nią co najmniej 4 razy w miesiącu)
    - kartę przedpłaconą. Koszt: $10 rocznie i blokada 500 zł (Pekao SA
    nie ma zwyczaju oprocentowywać takich "grosików", więc można np.
    przyjąć, że to generuje dodatkowy koszt utraty odsetem ok. 30 zł
    rocznie).

    Zapytałem też w Millenium (odpowiedzieli, że nie mają kart
    rozliczanych w USD) i Citi (można mieć rachunek i doń kartę, ale tam
    wychodzi ok. 5zł miesięcznie za konto lub kartę i poza tym jakoś nie
    zależy mi na dodatkowym rachunku innym niż powiązany z kartą) .

    Jakie jeszcze banki warto sprawdzić? BZWBK? Nordea? ING?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 2. Data: 2011-11-17 12:16:35
    Temat: Re: Karta do zakupów w USD
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    Cześć Jarku!

    W czwartek, 17 listopada 2011, o godz. 13:01:32, napisałeś na temat: "Karta do
    zakupów w USD"
    Jarek Andrzejewski p...@g...com, news:jht9c71hjp74p4jr23jkaht1t8u9arttdj@4ax.com

    > Jakie jeszcze banki warto sprawdzić? BZWBK?

    Już dokładnie nie pamiętam ale konto w EUR, USD, GBP było za free ale chyba była
    jakaś opłata za kartę.

    --
    Hej!
    TZ

    - Na maturze wybrałem sobie temat wolny, bo lubię wolność -

  • 3. Data: 2011-11-17 12:21:10
    Od: dwr <d...@g...-u-s-u-n.pl>

> [...]
    > zależy mi na dodatkowym rachunku innym niż powiązany z kartą) .
    >
    > Jakie jeszcze banki warto sprawdzić? BZWBK? Nordea? ING?

    A rozważałeś Moneybookers (koszt karty to chyba 10 euro rocznie) czy
    neteller (tu karta gratis) - rachunek w USD i karta w USD?
    Dojdzie koszt przelewu na taki rachunek. Coś mi się jednak zdaje, że
    któraś z tych firm ma rachunek w Pekao SA.

  • 4. Data: 2011-11-17 12:31:50
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 17 Nov 2011 13:21:10 +0100, dwr
    <d...@g...-u-s-u-n.pl> wrote:

> [...]
    >Dojdzie koszt przelewu na taki rachunek. Coś mi się jednak zdaje, że
    >któraś z tych firm ma rachunek w Pekao SA.

    no właśnie - przelewy. "Żubr" nie ma w TOiP przelewów w walucie, a
    złotówkowe kosztują 2,99-6 zł.
    I chyba jednak - jeśli oferta jest porównywalna - wolę mieć umowę z
    polskim bankiem.

    Obejrzę w każdym razie.

  • 5. Data: 2011-11-17 12:41:13
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    > Jakie jeszcze banki warto sprawdzić? BZWBK? Nordea? ING?

    Może prepaid w USD z BZWBK. Kosztuje 15zł i można kupić na allegro. W banku
    podobno można na nią wprost wpłacać dolary. Ewentualnie ta karta zbrandowana
    na cinkciarz.pl co ma tą zaletę że można zasilać wprost z tego kantoru.

  • 6. Data: 2011-11-17 12:48:16
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    <d...@g...-u-s-u-n.pl> wrote:

    >neteller (tu karta gratis) - rachunek w USD i karta w USD?

    ePortfel + karta wydaje się być bezpłatna.
    Muszę jeszcze ustalić, jaki byłby koszt zasilenia w USD (bo SEPA chyba
    nie dotyczy USD?).

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2011-11-17 12:54:59
    Od: dwr <d...@g...-u-s-u-n.pl>

    > ePortfel + karta wydaje się być bezpłatna.
    > Muszę jeszcze ustalić, jaki byłby koszt zasilenia w USD (bo SEPA chyba
    > nie dotyczy USD?).

    SEPA tylko w euro

  • 8. Data: 2011-11-17 12:59:56
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 17 Nov 2011 13:41:13 +0100, "AS" <N...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Może prepaid w USD z BZWBK. Kosztuje 15zł i można kupić na allegro. W banku

    Co prawda są limity ($200 na transakcję, $1000 na saldo i $3500 na
    zasilenia), ale do małych zakupów się może nadać.
    Zasilanie gotówkowe - bez opłat.
    Zamówiłem.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2011-11-17 13:36:28
    Od: "brum" <b...@o...eu>

> [...]
    > nie ma zwyczaju oprocentowywać takich "grosików", więc można np.
    > przyjąć, że to generuje dodatkowy koszt utraty odsetem ok. 30 zł

    blokada z jakiego tytulu ?

  • 10. Data: 2011-11-17 13:43:22
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 17 Nov 2011 14:36:28 +0100, "brum" <b...@o...eu> wrote:

    >blokada z jakiego tytulu ?

    może na paszę dla żubra? :-)
    Tak po prostu jest z tą kartą: pomimo tego, że prepaid - to bank chce
    mieć 500 zł na wszelki wypadek.