  • 11. Data: 2004-11-13 13:39:09
    Temat: Re: Karty kredytowe - na czym zarabiaja banki?
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-11-13 14:32 i...@p...onet.pl said the following:
> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Odnieś sie do podkreślonych rzeczy.

    KJ

  • 12. Data: 2004-11-13 13:41:44
    Od: i...@p...onet.pl

    > A ja myślałem że od kredytówek :-)

    To też ale ile masz elektronów a ile masz kredytowych (u nas)
    plus to że prowizja ta jest pewna,
    a z kartami kredytowymi to jest różnie :
    - klient spłaca w terminie (brak dodatkowego zysku),
    - klient nigdy nie zapłaci (oszustwo ze strony klienta),
    - teoretycznie i praktycznie w przypadku elektrona transakcja dojdzie
    do skutku gdy klient ma pieniądze oraz rozliczenie transakcji prawie
    zawsze jest w terminie (7 dni) zanim zostanie zdjęta blokada pod
    transakcję.

    Całość nie wyklucza że docelowo (a może już) więcej pieniędzy przynoszą
    karty kredytowe (obarczone większym ryzykiem).
    Wszak na świecie prym wiodą raczej karty kredytowe.

    Pozdrawiam
    Bartek I.

  • 13. Data: 2004-11-13 13:57:44
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-11-13 14:41 i...@p...onet.pl said the following:
    [...]

> [...]
    > a z kartami kredytowymi to jest różnie :
    [...]

    > - klient nigdy nie zapłaci (oszustwo ze strony klienta),

    Czym się to różni od przyznania przez bank limitu kreytowego z kartą
    debetową ? (czyli ostatni twór inteligo)

    KJ

  • 14. Data: 2004-11-13 13:58:11
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To też ale ile masz elektronów a ile masz kredytowych (u nas)
    > plus to że prowizja ta jest pewna,

    Tak to sobie mozemy gdybac...
    A jaka czesc elektronow jest uzywana WYLACZNIE do wyciagania pieniedzy z
    (bezplatnego) bankomatu?
    Przeca to czysta strata dla banku. ;-)

    > a z kartami kredytowymi to jest różnie :
    > - klient spłaca w terminie (brak dodatkowego zysku),

    Ale statystyka mowiaca o 70% klientow nie splacajacych KK w terminie nie
    jest "rozna" tylko jednoznaczna.
    To klienci sa rozni, ale "masa klientow" jest stala ;-)

    > - klient nigdy nie zapłaci (oszustwo ze strony klienta),

    wliczone w koszty niesciagalnych kredytow jak zwykle przy dzialalnosci
    bankowej

    --
    Pozdrowienia

  • 15. Data: 2004-11-13 13:59:09
    Od: JaKi <j...@g...plbzdodatkow>

    Dnia 13 Nov 2004 14:41:44 +0100, <i...@p...onet.pl> napisał:

    > To też ale ile masz elektronów a ile masz kredytowych

    Ja? 3/3 przy czym elektrony, a raczej powinno być debetowe są wyłącznie do
    ścian płaczu :-)

    --
    JaKi

    :Ziemia jest więzieniem, gdzie odbywa się swój wyrok i gdy on się kończy,
    tutaj się umiera powracając na 'wolność':

  • 16. Data: 2004-11-13 13:59:50
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > No wlasnie slyszalem rozne opinie na ten temat. Sklep placi prowizje
    firmie,
    > u ktorej wydzierzawil terminal (eCard, eService, PolCard, niektore banki:
    BZ
    > WBK, PEKAO SA):
    http://profit.redakcja.pl/archiwum/artykul.asp?Artyk
    ul=2271.

    > Dlatego jestem ciekaw, czy bank ma jakas prowizje od kazdej transakcji.
    > Wyglada na to, ze tak skoro BPH kusi darmowymi kartami (nie tylko wydanie
    > pierwszej, ale rowniez wznowienie), a wszystko warunkuje odpowiednia
    > liczba/wartoscia transakcji.

    Bank pobiera prowizję od każdej transakcji. Klient płaci poprzez centrum
    rozliczeniowy PolCard, eService, CKC, CardPoint. Bank zostaje obciążony na
    sumę zakupów i wystawia "rachunek klientowi". Potem bank wystawia rachunek
    np. Polcardowi za transakcje bezgotówkowe, jak już ktoś tam wspomniał 2-5%.
    I każdy jest zadowolony. Ty masz darmowy kredyt, bank zarobił, sklep nie
    musi bawić się z gotówką i też jest do przodu.

    Tomek

  • 17. Data: 2004-11-13 14:01:33
    Od: JaKi <j...@g...plbzdodatkow>

    Dnia Sat, 13 Nov 2004 14:38:36 +0100, Seba
    <b...@b...gazeta.pl> napisał:

    > autorytetem sie nie czuje, ale prowizj? od ka?dej transakcji
    > dziel? mi?dzy
    > siebie bank z ak?ajerem, przy czym bank bierze wi?cej.

    A nie ma tu jeszzcze trzeciej strony? Organizacji płatniczej?

  • 18. Data: 2004-11-13 14:02:43
    Od: i...@p...onet.pl

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > >

    > Odnieś sie do podkreślonych rzeczy.

    A nie odniosłem się w poście wcześniejszym ?????

    Chyba, że chodzi ci oto, że wprzypadku kredytowej VE mają
    jeszcze dodatkową prowizję (odsetki)za czas kredytowania (od finalizacji
    transakcji - obciążenie rachunku do spłaty kredytu - zadłużenia).
    W tym przypadku jest nawet drożej niż dla kredytowej gdzie odsetki
    są naliczane dopiero, gdy nie spłacisz w terminie całości kredytu.
    W przypadku kredytowej VE zawsze dodatkowo ty zapłacisz jakieś odsetki
    chyba że wcześniej przelejesz środki na pokrycie zobowiązania ;)
    nim ono powstanie.

    Pozdrawiam
    Bartek I.

  • 19. Data: 2004-11-13 14:06:53
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-11-13 15:02 i...@p...onet.pl said the following:
    [...]

> [...]
    > W przypadku kredytowej VE zawsze dodatkowo ty zapłacisz jakieś odsetki
    > chyba że wcześniej przelejesz środki na pokrycie zobowiązania ;)

    Do tej pory tylko podejrzewałem. Teraz natomiast mam pewność, ze nie
    wiesz o czym piszesz.

    KJ

  • 20. Data: 2004-11-13 14:09:19
    Od: JaKi <j...@g...plbzdodatkow>

    Dnia 13 Nov 2004 15:02:43 +0100, <i...@p...onet.pl> napisał:

    > A nie odniosłem się w poście wcześniejszym ?????

    IMHO nie ;-) bo poplątałeś podział kart (debetowe/kredytowe) (płaskie -
    elektrony/embosowane)