  • 1. Data: 2011-04-27 12:45:06
    Temat: Kiedy EUR i PLN zaczną się osłabiać ?
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    Pytanie oczywiście retoryczne, bo tego precyzyjnie nikt nie przewidzi.
    p.s. Podziwiam odwagę skippyego, który po całkowicie nietrafionej prognozie
    dla WIG znowu pisze o kierowaniu się wyłącznie AT w prognozowaniu spadków pary
    USD/EUR do poziomu ok. 1.18.
    Kierując się wyłącznie AT skippy prognozował spadek WIG do 1700-1900 pkt. w
    okolicach marca 2011.

  • 2. Data: 2011-04-27 13:27:14
    Temat: Re: Kiedy EUR i PLN zaczną się osłabiać ?
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik " XXL" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > USD/EUR do poziomu ok. 1.18.
    > Kierując się wyłącznie AT skippy prognozował spadek WIG do 1700-1900 pkt.

    a dziękuję za pamięć:)

  • 3. Data: 2011-04-27 15:14:39
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 27 Apr 2011 12:45:06 +0000 (UTC), XXL napisał(a):

> [...]
    > USD/EUR do poziomu ok. 1.18.
    > Kierując się wyłącznie AT skippy prognozował spadek WIG do 1700-1900 pkt. w

    Przewidzenie "kiedy" nie jest chyba możliwe nawet w przybliżeniu. Poza tym
    co to znaczy "osłabi się" - spadnie z 1.46 na 1.36? To dla trejderów jest
    baaaardzo dużo ale realnie to tylko 7%? Zając to może pół roku albo tydzień
    (choć generalnie, średnio i tak zajmie to pół roku ;)

    Z pierwszym osłabieniem będziemy mieli dzisiaj - kiedy ogłoszą koniec z QE.
    Ale to będzie tylko chwila. Potem dalej w górę, bo nie ma alternatywy dla
    Euro. Może kiedyś powstanie jakiś "Azjan" na bazie chińskiego juana albo
    wcześniej chińczycy puszczą swoją walutę na wolny rynek. Kiedy to będzie;)?

  • 4. Data: 2011-04-27 15:19:59
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > Euro. Może kiedyś powstanie jakiś "Azjan" na bazie chińskiego juana albo
    > wcześniej chińczycy puszczą swoją walutę na wolny rynek. Kiedy to

    Już nie będę was więcej dręczył, ale co będzie to wiecie tak samo jak ja.
    Czyli nie wiecie.

  • 5. Data: 2011-04-27 16:33:56
    Od: root <r...@v...pl>

    > Już nie będę was więcej dręczył, ale co będzie to wiecie tak samo jak ja.
    > Czyli nie wiecie.

    Ech... to Twoje AT! Sam widzisz ze nie ono nie istnieje. Tzn. jest
    złudzeniem - nie daje zadnych możliwości prognozy. Jedyne co to mozesz
    podążać za trendem ale do tego AT wcale nie jest potrzebne ;)

    A powaznie mówiac, to nawet tlumaczenie po fakcie daje trejderowi wiecej
    korzysci, bo po pewnym czasie uczy sie on tego jak to wszystko funkcjonuje:
    dlaczego jedno powoduje drugie. Potem kiedy napotyka się konfigurację
    danych, które w przeszłości powodowały jakis skutek, można mieć jakieś
    wyobrażenie przyszłości. Tylko że trzeba to rozumieć a to jest cholerenie
    trudne.
    I tak po latach widzę, że nie jest dla mnie problemem wpływ nieznanych nam
    wydarzeń (z nimi zawsze sie można oswoić), tylko niezrozumienie
    mechanizmów. Spóbuj odpowiedzieć: dlaczego srebro tak bardzo szło do góry,
    dlaczego po trzesieniu ziemi w Japonii, jen w ciągu paru sekund gwałtownie
    się umocnił zamiast spaść na ryj, dlaczego QE 2 dało sygnał do umocnienia
    sie dolara względem jena a względem euro było na odwrót. Ja tego nie
    rozumiem ale każdy taki dla mnie niezrozumiały fakt staram się rozkminić.
    To w konsekwencji zawsze bedzie dla moich wyników korzystne.
    Nie lubie wiec AT bo skupianie się na tych zawijasach, oporach, wsparciach
    nie jest dla mnie żadnym tłumaczeniem, czy wyzwaniem. Niektórzy mówia ze to
    działa na FX, bo wszyscy tak postępują, ale to też złudzenie: opory i
    wsparcia są co chwila przebijane a po wybiciu kurs w 50% zawraca.

  • 6. Data: 2011-04-27 18:54:44
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    Użytkownik " XXL" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Pytanie oczywiście retoryczne, bo tego precyzyjnie nikt nie przewidzi.

    Na rynkach zauważyć mozna od jakiegos czasu ruchy typu od ściany do ściany,
    tzn. zwrot następuje dopiero wtedy jak już przełamane są wszelkie opory,
    trojkąty i juz nikt nie wie co się dzieje i dalczego. Euro względem dolara
    bedzie umacniało się przynajmniej do 1,60 bo po drodze jest pełno oporów do
    przełamania (i tym samym stop lossow do wyczesania). Dlatego bez wątpienia
    to nastąpi :) A poniewaz umacnianie Euro powoduje turbo umacnianie PLN to
    można liczyć, że przy Eurusd=1,60 Eurpln będzie wynosił ok. 3,00 a
    Usdpln=2,00. Mysle ze zajmie to max kilka miesiecy. Dopiero wtedy padnie
    pytanie "co dalej?" Wtedy otworem będzie stało Eurusd=1,00 :)

    L.

  • 7. Data: 2011-04-27 19:22:34
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 27 Apr 2011 20:54:44 +0200, ViRuS napisał(a):

    > Użytkownik " XXL" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Na rynkach zauważyć mozna od jakiegos czasu ruchy typu od ściany do ściany,

    Mowimy o E/U a nie rynkach. Gdzie tu ruchy od sciany do sciany? Toż to
    prawie wzorcowy trend ;)

> [...]
    > bedzie umacniało się przynajmniej do 1,60 bo po drodze jest pełno oporów do
    > przełamania (i tym samym stop lossow do wyczesania).

    To taka troche spiskowa teoria ;) My forexowcy tak to sobie tlumaczymy.
    Banki rzeczywiscie ustawiaja swoje zlecenia na oporach i wsprciach, to
    ładnie widać na kontach ECN. IMO to zupełnie naturalne zachowanie a nie
    jakieś polowanie.Ustawia sie tam gdzie jest szansa na odbicie, a skoro kurs
    juz raz tam był i się odbił, to w oczach trejdera "szansa" na kolejne
    odbicie wzrasta ;). W zasadzie to taka zwyczajowa zabawa bardziej niz
    sensowna strategia. Widac to zwlaszcza po danych, kiedy opory nagle
    znikają.

> [...]
    > Usdpln=2,00. Mysle ze zajmie to max kilka miesiecy. Dopiero wtedy padnie
    > pytanie "co dalej?" Wtedy otworem będzie stało Eurusd=1,00 :)

    Kolejne odbicie z 1.6 na 1.0 ? A było juz tak blisko w 2008.
    No coż pewnie masz rację - kiedyś to nastąpi ;)

  • 8. Data: 2011-04-27 20:25:00
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    > Mowimy o E/U a nie rynkach. Gdzie tu ruchy od sciany do sciany? Toż to
    > prawie wzorcowy trend ;)

    Mam na mysli zygzaka od 2008 r :) Wlasnie nastąpilo wylamanie z trojkąta do
    góry.

> [...]
    > odbicie wzrasta ;). W zasadzie to taka zwyczajowa zabawa bardziej niz
    > sensowna strategia. Widac to zwlaszcza po danych, kiedy opory nagle

    Pewnie masz racje ze swoją interpretacją. Tak czy inaczej na jedno wychodzi
    :P

    > Kolejne odbicie z 1.6 na 1.0 ? A było juz tak blisko w 2008.
    > No coż pewnie masz rację - kiedyś to nastąpi ;)

    Mysle, ze przebicie 1,00 będzie bardzo wyrazne, może do 0,80 bo uderzenia w
    bandy są coraz mocniejsze. Jedno jest pewne - rynki nienawidzą stagnacji i
    przestojów dlatego od jednego przegięcia zawsze będzie zaczynało się kolejne
    przegięcie :)

    L.

  • 9. Data: 2011-04-27 20:59:42
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Ech... to Twoje AT! Sam widzisz ze nie ono nie istnieje. Tzn. jest
    > złudzeniem - nie daje zadnych możliwości prognozy. Jedyne co to mozesz
    > podążać za trendem ale do tego AT wcale nie jest potrzebne ;)

    Nie wiem jak podążać za trendem bez AT:)
    Kwestia druga: jeśli automaty z algorytmami to nie AT, wtedy mogę się nawet
    próbować zgodzić:)

> [...]
    > danych, które w przeszłości powodowały jakis skutek, można mieć jakieś
    > wyobrażenie przyszłości. Tylko że trzeba to rozumieć a to jest cholerenie

    Wchodzimy w sferę uznaniowości.
    Tu się nie da odróżnić długotrwałego farta od wyczucia; tym samym przyznaję
    że nie wiem, czy istnieje coś takiego jak wyczucie rynku.

> [...]
    > rozumiem ale każdy taki dla mnie niezrozumiały fakt staram się rozkminić.
    > To w konsekwencji zawsze bedzie dla moich wyników korzystne.

    W sumie skrytykowałeś AF.
    To jest to , co piszę - błędne przeświadczenie, że się wyznacza jakieś
    podstawy spółki czy czegokolwiek.
    Błędne ponieważ nie znasz wszystkich informacji, w tym tych które bedą
    zaskoczeniem nawet dla insajderów.
    Pomijając te, które oni znają wcześniej.
    Oraz dlatego, że na pewno mylnie interpretujesz część z nich (albo
    programista, co Ci pisał algorytm "guzika").

    Oczywiście "ty" odnoszę się ogólnie, w tym do siebie.

> [...]
    > działa na FX, bo wszyscy tak postępują, ale to też złudzenie: opory i
    > wsparcia są co chwila przebijane a po wybiciu kurs w 50% zawraca.

    Do tego fragmentu ciężko się odnieść, to takie beletrystyczne:)))
    Ale wiem o co chodzi.
    Dla mnie SF to wskaźnik typu C/Z.

    Wiesz, podsumowując nasze konrapunkty jest tak: kto się wstrzelił - wygra.
    Kto nie, zginie.

    A kto wie lepiej od nas bo to szyje?
    (wygrzebał darkh, który tu nie pisuje)

    http://www.youtube.com/watch?v=HEZL9iZf1ho&feature=p
    layer_embedded

  • 10. Data: 2011-04-28 06:32:10
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    Kiedy EUR i PLN zaczną się osłabiać ?

    Pozwolę sobie zaryzykować twierdznie, że ciężko będzie powstrzymać EUR/USD
    przed marszem na 1.51.

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/1f5362763d
    719fd5.html

    Endriu