  • 11. Data: 2011-04-28 06:39:29
    Temat: Re: Kiedy EUR i PLN zaczną się osłabiać ?
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 27 Apr 2011 22:59:42 +0200, skippy napisał(a):

    > Nie wiem jak podążać za trendem bez AT:)
    > Kwestia druga: jeśli automaty z algorytmami to nie AT, wtedy mogę się nawet
    > próbować zgodzić:)

    Na FX na przyklad automaty sa niezbedne dla "dostarczycieli płynności" czy
    brokerow. Trudno je nazwac inteligentnymi bo wykonuja proste czynnosci ale
    z duza predkoscia, a w takich warunkach ze czlowiek nie mialby racji bytu.
    Co innego strategie. Ale tu znowu poslugujemy sie modelami, takimi jak Twoj
    z parabolami czy moj - też z parabolami ;). Model jest dobry jesli nic sie
    nie dzieje, zawodzi kiedy nastepuja wydarzenia zmieniajace kompletnie rynek
    (tak jak w 2008r).
    To w ogole ciekawa dziedzina. Warto sie nia czasem zajmowac chocby dla
    utrzymywania mozgu w nalezytej formie ;)

    > Tu się nie da odróżnić długotrwałego farta od wyczucia

    To glebokie co powiedziales i mogloby byc punktem wyjscia dla jakiejs pracy
    doktorskiej pt. "Fundamentalna nieorozróżnialność procesu stochastycznego i
    determistycznego" ;)

    > W sumie skrytykowałeś AF.
    > To jest to , co piszę - błędne przeświadczenie, że się wyznacza jakieś
    > podstawy spółki czy czegokolwiek.
    > Błędne ponieważ nie znasz wszystkich informacji, w tym tych które bedą
    > zaskoczeniem nawet dla insajderów.
    > Pomijając te, które oni znają wcześniej.
    > Oraz dlatego, że na pewno mylnie interpretujesz część z nich (albo
    > programista, co Ci pisał algorytm "guzika").
    > Oczywiście "ty" odnoszę się ogólnie, w tym do siebie.

    Nie chodzilo mi o fakt, ze czegos nie rozumiem, tylko raczej o to ze staram
    sie zrozumiec i wierze ze przyniesie to korzysc w przyszlosci.
    Niestety brakuje mi wyksztalcenia ekonomicznego. Zawsze wiec zostane
    amatorem.

    Co do "guzika", to go chyba demonizujesz. Guzik tylko przesiewa dane z
    bilansow i rach. wynikow i odnajduje takie ktore wg. moich kryteriow sa
    warte zainteresowania. To prosty i glupi program ale nie on podejmuje
    decyzje. Napisalem go sobie sam tylko z czystego lenistwa, zeby nie czytac
    co kwartal wszystkich 300 raportow.

    > Wiesz, podsumowując nasze konrapunkty jest tak: kto się wstrzelił - wygra.
    > Kto nie, zginie.
    To chyba najwazniejszy wynik dyskusji. Troche przygnebiajacy.

    p.s.
    Film niezly

  • 12. Data: 2011-04-28 07:36:44
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "root"

> [...]
    > z duza predkoscia, a w takich warunkach ze czlowiek nie mialby racji bytu.

    Ale te czynności nie wynikają z analizy jakichkolwiek fundamentów, i
    bardziej o to mi chodziło

> [...]
    > sie zrozumiec i wierze ze przyniesie to korzysc w przyszlosci.
    > Niestety brakuje mi wyksztalcenia ekonomicznego. Zawsze wiec zostane

    nie do końca się zrozumieliśmy

    1) nikt nie zna wszystkich istotnych czynników, nawet insajderzy
    2) nawet najlepsi ekonomiści interpretują te same czynniki w skrajnie różny
    sposób

    z tego mam wniosek, na swój uzytek 100% pewny, że nie ma czegoś takiego jak
    skuteczna AF

    co więcej sama AF to tak naprawdę bardzo uproszczona AT, zazwyczaj wykres
    składający się z kilku punktów (zysk, c/z czy tam coś innego w jednym
    okresie, następnym) z który jest jakoś banalnie aproksymowany jeszcze
    następny punkt

    chyba temat wyczerpany, bo tu nie ma o co kruszyć kopi poza przedstawieniem
    punktów widzenia:)
    i tak ważne jest tylko jedno, i to się nazywa equity

  • 13. Data: 2011-04-28 08:07:18
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 27 Apr 2011 12:45:06 +0000 (UTC), XXL napisał(a):

    > Pytanie oczywiście retoryczne, bo tego precyzyjnie nikt nie przewidzi.
    > p.s. Podziwiam odwagę skippyego, który po całkowicie nietrafionej prognozie
    > dla WIG znowu pisze o kierowaniu się wyłącznie AT w prognozowaniu spadków pary
    > USD/EUR do poziomu ok. 1.18.
    > Kierując się wyłącznie AT skippy prognozował spadek WIG do 1700-1900 pkt. w
    > okolicach marca 2011.

    Na podstawie czystego AT prognozuję
    - nieustajacy marsz EUR/USD w gore az do 1.5 w ciagu 2 tygodni i
    - spadek GBP/USD na 1.62 w ciagu 1 miesieca
    W obu przypadkach zastosowalem tę samą "metodę" porównania kształtów wstęg
    bolingera z poprzednimi okresami i położenia kursów, wsparć i proste
    założenie ze kurs odbije sie od dolnej granicy kanału regresji liniowej.
    Obie prognozy zostały "zakłócone" przez wczorajsze wydarzenia makro.
    Ciekawy jestem jaki bedzie wynik tych prognoz ;)

  • 14. Data: 2011-04-28 08:26:29
    Od: root <r...@v...pl>

> [...]
    > punktów widzenia:)
    > i tak ważne jest tylko jedno, i to się nazywa equity

    Ok temat wyczerpany. Ale po prostu nie mogę tego znieść jeśli AF
    sprowadzasz do kilku kropek i prymitywnej aproksymacji. Toż to nawet nie
    jest 5% co w rzeczywistości musisz wykonac. Całe te bilanse i rachunki
    wyików są tylko wstępem. W rzeczywistości musisz wejść w posiadanie
    informacji nieznanych ogółowi - to jest AF!!!
    Nie ma co ukrywać że jest inaczej i nie ma co ukrywac ze menedzerowie
    naszych fundow nie korzystaja z uslug analitykow konkretnych rynkow, którzy
    z kolei znaja osobiście szefów firm i mają "dojścia". Całe to "prawo"
    zabraniające insajdu jest o d... rozstrzaść. Gdy kupujesz mieszkanie też
    najpierw sprawdzasz hipotekę. Co w tym złego?
    Ja nie widze niczego zdrożnego w tym, że ktoś kto chce kupić spółke
    interesuje się nią i stara się dotrzeć do osób z nią powiązanych, że robi
    wywiad. Niestety wygląda to tak, że szarak taki jak ja nie może po prostu
    zadzownić do prezesa, ale może to zrobić menedzer funduszu. Więc przeciwko
    komu działa to prawo?

  • 15. Data: 2011-04-28 08:40:19
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > zadzownić do prezesa, ale może to zrobić menedzer funduszu. Więc przeciwko

    ulica jest dojona z definicji

  • 16. Data: 2011-04-28 10:00:45
    Od: " XXL" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Na trwalsze umocnienie USD trzeba będzie poczekać może kilka kwartałów.
    W tej chwili nie ma na to żadnych przesłanek.
    Jedyną szansą na krótkotrwałe umocnienie się USD w stosunku do EUR oraz PLN
    byłaby silniejsza korekta na giełdach w najbliższych tygodniach.
    Tylko czy do niej dojdzie skoro ani trzęsienie ziemi w Japonii ani rewolucja w
    kilku krajach afrykańskich nie zrobiła na rynkach większego wrażenia i wzrosty
    trwają w najlepsze.

    Może powrót problemów zadłużeniowych strefy EURO ?
    p.s. Piotr Kuczyński (w ostatnich 3 latach jego prognozy są wyjątkowo trafne)
    prognozuje większą korektę w maju.

  • 17. Data: 2011-04-28 11:41:21
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 28 Apr 2011 10:00:45 +0000 (UTC), XXL napisał(a):

> [...]
    >
    > Może powrót problemów zadłużeniowych strefy EURO ?
    > p.s. Piotr Kuczyński (w ostatnich 3 latach jego prognozy są wyjątkowo trafne)

    Kuczyński spekuluje nt. Hiszpanii i "liczy" na mocne tąpnięcie na akcjach.
    Jak dotąd żadne problemy zadłużeniowe (co prawda na mniejszą skalę) do
    żadnej bessy nie doprowadziły. Ja już w to nie wierzę. Coś jest poza tym
    wszystkim: Jakieś gigantyczne wolne pieniądze krążą i nie mają gdzie sie
    ulokować. Wszystko zaczyna mi przypominać rok 2007: surowce walą w góre,
    euro jak głupie do góry, akcje do góry.
    Bernanke wczoraj nie wykluczył QE3, choć wszyscy sie do tego przygotowali
    (walnięcie w dół srebra, euro, złota wczoraj po południu). Teraz znowu mamy
    prawie rekordowe ceny. W koncu do trejderów dotrze, że Bernanke nie mógł
    powiedzieć inaczej, bo działałby przeciwko sobie. Moja spekulacja jest
    taka, że QE3 nie będzie.

  • 18. Data: 2011-04-29 07:03:36
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Kiedy EUR i PLN zaczną się osłabiać ?
    >
    > Pozwolę sobie zaryzykować twierdznie, że ciężko będzie powstrzymać EUR/USD
    > przed marszem na 1.51.
    >
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/1f5362763d
    719fd5.html

    Wydaje mi się, że USD/PLN powinien za niedługo (okolice 2.61) napotkac dosyć
    mocne wsparcie:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/1821435324
    7c2113.html

    Endriu