  • 1. Data: 2009-02-21 22:14:45
    Temat: Kiedy u nas bedzie druga Irlandia?
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    "Około 100 tys. ludzi protestowało w centrum Dublina przeciwko polityce
    gospodarczej rządu, a zwłaszcza cięciom budżetowym."

    Zrodlo: http://wiadomosci.onet.pl/1921175,12,item.html

    Stawiam na grudzien 2009.

    D.

  • 2. Data: 2009-02-21 22:49:51
    Temat: Re: Kiedy u nas bedzie druga Irlandia?
    Od: "NY" <a...@o...eu>

    Użytkownik "Dieter" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
    > "Około 100 tys. ludzi protestowało w centrum Dublina przeciwko polityce
    > gospodarczej rządu, a zwłaszcza cięciom budżetowym."

> [...]

    optymista...w grudniu to bedzie po wyborach

    NY

  • 3. Data: 2009-02-22 07:50:54
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    Użytkownik "NY" <a...@o...eu> napisał w wiadomości

    Irlandia to taka sztucznie nadmuchana potęga. Jeszcze klikanascie lat temu
    to byla jedna wielka wiocha. W wiekszosci zakladów produkcyjnych jeszcze
    farba nie wyschła na scianach. Dopiero teraz zaczyna wychodzic jaki sens
    ekonomiczny miało przenoszenie produkcji na zadupie europy, gdzie nie ma
    wlasciwie zadnych wlasnych nieprzetworzonych materiałów poza mlekiem,
    krowami i baranami, gdzie wszystko trzeba sprowadzac, a transport kosztuje
    fortunę. O ile na prowincji i koszty byly jeszcze w miare akceptowalne, to w
    Dublinie stały sie jednymi z najwyzszych w Europie. Podobnie z Irlandią
    Północną, z tym że tych doraźnie ratuje słaby kurs funta do euro.

    V.

  • 4. Data: 2009-02-22 10:02:27
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    ViRuS pisze:

> [...]
    > miare akceptowalne, to w Dublinie stały sie jednymi z najwyzszych w
    > Europie. Podobnie z Irlandią Północną, z tym że tych doraźnie ratuje

    ale my nie jestesmy na zadupiu tylko w centrum europy...

    pozdrawiam
    SlawcioD

    ps. rozumiem ze na to zadupie latwiej sie dostac niz ze slaska do
    warszawy... (do berlina jade 3,5h do warszawy 4,5h)

  • 5. Data: 2009-02-22 12:32:06
    Od: "Artur O." <a...@w...pl>

    "ViRuS" <b...@b...pl> wrote in message

> [...]
    > wlasciwie zadnych wlasnych nieprzetworzonych materiałów poza mlekiem,
    > krowami i baranami, gdzie wszystko trzeba sprowadzac, a transport kosztuje

    Ano pracuje w takiej jdnej fabryce tutaj. Produkcja soczewek kontaktowych.
    To sie nazywa high volume production.
    50 linii, kazda 15 tys soczewek na godzine, jedna soczewka w detalu ok. 1
    Euro ... Policz przychod :-)
    Do produkcji potrzeba energii elektrycznej i lekkiego granulatu.
    I jeszcze jednego. Wszystko ma byc na czas. A zatem wierygodnosc
    kooperantow.
    Czyli: zrobie to co mowie.
    Jak jest z tym w Polsce ????
    Ludzie w Polsce pieprza trzy po trzy.
    Nikt nawet nie ma zamiaru dotrzymac slowa.
    Dlatego jeszcze dlugo Irlandia bedzie przed Polska.

    ciao

  • 6. Data: 2009-02-23 08:12:53
    Od: Bronisław Tatul <T...@p...taatul.eu>

    Mam pytanie jak jest teraz z Irlandią. Chodzi mi o spadek PKB.
    Czy można wyjąć waluty z banku (na ukrainie nie można) ? Czy
    pojawia się jakaś inna siła polityczna?

    Pamietam jak z przerażeniem dowiedziałem się , że po bankructwie
    Argentyny były nowe wybory. Ale wygrali je dokładnie ci sami
    ludzie, ktorzy doprowadzili do kryzysu. Ciekawi mnie czy w
    Irlandii jest inaczej? Czy tam faktycznie ktoś tnie wydatki? Co
    z zasiłkami? Co z emeryturami?

  • 7. Data: 2009-02-23 08:14:14
    Od: Bronisław Tatul <T...@p...taatul.eu>

    > Nikt nawet nie ma zamiaru dotrzymac slowa.
    > Dlatego jeszcze dlugo Irlandia bedzie przed Polska.

    I byle robol granatem od pługa oderwany zna angielski

  • 8. Data: 2009-02-23 08:35:22
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    Dieter <d...@a...pl> napisał(a):

    "Około 100 tys. ludzi protestowało w centrum Dublina przeciwko polityce
    gospodarczej rządu, a zwłaszcza cięciom budżetowym."

    Stawiam na grudzien 2009.

    Polska nie jest w sytuacji Irlandii bo nam nie grozi spadek PKB o 5% tak jak
    tam tylko lekki wzrost ok. 1-2% w 2009r.
    Receptą na kryzys nie jest z pewnością zwiększanie deficytu budżetowego ani
    drukowanie pieniędzy.

  • 9. Data: 2009-02-23 09:52:40
    Od: sorden <s...@w...pl>

    XXL wrote:

> [...]
    > jak tam tylko lekki wzrost ok. 1-2% w 2009r.
    > Receptą na kryzys nie jest z pewnością zwiększanie deficytu budżetowego

    Pytanie kto bedzie mial wyzsze pkb na glowe po naszym wzroscie i ich
    spadku ;)

    --
    in

  • 10. Data: 2009-02-23 10:20:37
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    " XXL" <d...@g...pl> pisze:

    > Polska nie jest w sytuacji Irlandii bo nam nie grozi spadek PKB o 5%
    > tak jak tam tylko lekki wzrost ok. 1-2% w 2009r.

    Według *których* prognoz i *z kiedy*?
    Czy jesteś aż takim cepem co nie potrafi dostrzec "trendu prognoz"?

    > Receptą na kryzys nie jest z pewnością zwiększanie deficytu
    > budżetowego ani drukowanie pieniędzy.

    Receptą na kryzys (załamanie popytu) jest zwiększanie deficytu
    budżetowego co już w praktyce miało miejsce w Polsce z połową
    "mitycznych cięć" na 17 mld PLN "dokonanych" przez rząd Tuska (PO).
    Wiec niech premier Tusk (PO) razem ze swoją partią przestaną
    "rżnąć głupa" i traktować polaków jak idiotów.

    Tylko że *kluczowe* są pytania:
    1) zwiększanie *o ile*? [również pod kątem spłacania w przyszłości]
    2) zwiększania *na co*? [bo nie na proste utrzymywanie wydatków na "nie kryzys"]

    Od odpowiedzi na te powyższe pytania zależy wyznaczenie poziomu
    zwiększania deficytu który ma jeszcze sens i jeszcze się *Polsce*
    opłaca. Jest całkiem oczywiste i normalne że nie wszyscy się zgodzą z
    tym że jakikolwiek poziom jest "jedynie słusznie optymalny".

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Lekarstwem na gniew jest milczenie.