  • 11. Data: 2009-02-23 10:28:30
    Temat: Re: Kiedy u nas bedzie druga Irlandia?
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Andrzej Adam Filip wrote:

    > Receptą na kryzys (załamanie popytu) jest zwiększanie deficytu
    > budżetowego co już  w praktyce miało miejsce w Polsce z połową
    > "mitycznych cięć" na 17 mld PLN "dokonanych" przez rząd Tuska (PO).
    > Wiec niech premier Tusk (PO) razem ze swoją partią przestaną
    > "rżnąć głupa" i traktować polaków jak idiotów.

    Naganianie na zadluzanie panstwa i kolejnych pokolen to skrajna
    nieodpowiedzialnosc. Kryzys wynika z wielkich manipulacji na zadluzeniach,
    polityki drukowania taniego pieniadza. Niektorych chyba nie da sie
    zreformowac.

    --
    in

  • 12. Data: 2009-02-23 11:16:09
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    sorden <s...@w...pl> pisze:

> [...]
    > nieodpowiedzialnosc. Kryzys wynika z wielkich manipulacji na
    > zadluzeniach, polityki drukowania taniego pieniadza. Niektorych chyba

    To że Polski *nie stać* na pakiet stymulacyjny na skalę USA (nawet z
    poprawką na PKB) nie oznacza że *jakieś* mniejsze chwilowe poluzowanie
    nie ma sensu. Ja wiem że wiarygodność kredytowa Polski nie jest
    wiarygodnością kredytową rządu USA wiec nawet *koszty* (procentowe)
    obsługi byłyby wyraźnie inne.

    Wiec zamiast pierdolić jak porąbany napisz wprost ile miliardów
    zwiększonego deficytu budżetu państwa *sensownie wydanych* ma *jeszcze*
    szanse okazać się korzystną inwestycją dla *Polski* z punktu widzenia
    "przyszłych pokoleń" bez zbytniego ryzyka "jakby nie wyszło".

    Dla mnie odpowiedź zero jest godna przygłupa pokazowego stosującego
    kiedyś wybraną demagogie z uporem ostatniego osła.

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Jeżeli Sojusz Lewicy jest lewicą, to ja jestem kosmonautą.

  • 13. Data: 2009-02-23 11:25:33
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Andrzej Adam Filip wrote:

> [...]
    > nie ma sensu. Ja wiem że wiarygodność kredytowa Polski nie jest
    > wiarygodnością kredytową rządu USA wiec nawet *koszty* (procentowe)

    Rzad USA jest bankrutem. Maja zadluzenie na kilkanascie bilionow USD.
    Przypuszczalnie szykuja wariant hiperinflacji. podobny do tego po 1szej
    wojnie swiatowej.

> [...]
    > szanse okazać się korzystną inwestycją dla *Polski* z punktu widzenia
    > "przyszłych pokoleń" bez zbytniego ryzyka "jakby nie wyszło".

    Pomysl wydawania wiecej niz sie zarabia sie *nie sprawdzil*. Jesli sadzisz,
    ze zapozyczanie sie teraz i sztuczne inwestycje cokolwiek zmienia i uratuja
    nas przed kryzysem (ktory defacto spowodowany jest przez takie wlasnie
    myslenie), to trudno.

    --
    in

  • 14. Data: 2009-02-23 12:08:32
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    WedĹ&#65533;ug *ktĂłrych* prognoz i *z kiedy*?
    Czy jesteĹ&#65533; aĹź takim cepem co nie potrafi dostrzec "trendu prognoz"?

    Ostatnie prognozy MFW i Banku Światowego szacuja dynamikę PKB Polski w 2009r.
    na poziomie 1,5-2%.
    Sam jesteś cepem bo powtarzasz bezmyślnie "recepty" na kryzys J.Kaczyńskiego.

  • 15. Data: 2009-02-23 12:59:28
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    " XXL" <d...@g...pl> pisze:

> [...]
    > na poziomie 1,5-2%.
    > Sam jesteś cepem bo powtarzasz bezmyślnie "recepty" na kryzys

    1) Dalej nie napisałeś *z kiedy* są te prognozy, mamy taką sytuacje że
    każdy miesiąc różnicy w publikacji prognozy robi różnice.
    Ja się z nimi nie rzucałem wiec szukać/podawać za ciebie nie będę.
    Nie argumentuje za "leniwych" oponentów *dla zasady*.
    2) Czy *ty* sugerujesz że "Kaczyzm" *już* podbił bezmyślne USA? :-)
    Czy prezydent USA Barack Husejn Obama jest też "bezmyślnym cepem"? ;-)

    To że w tym co mówi któryś Kaczyński jest "trochę/sporo racji"
    *NIE znaczy że* :
    2a) mają rację do końca
    2b) nie byliby zdolni do zbójczo groźnego *przedawkowania* lekarstwa
    2c) że w całej pełni zdają sobie sprawę z różnicy w pozycji Polski i
    USA/Niemiec pod względem poziomu zdolności do w miarę bezpiecznego
    zadłużania się *nawet* gdyby kryzys miał trwać 5-7 lat [ryzyko]

    Miedzy "nic" a "szaleńczo jak w USA" jest *wiele* opcji pośrednich,
    każdy może sam wybierać spod którego końca woli wybierać.

    Polska demokracja byłaby całkowicie beznadziejna gdyby w tym co mówi jej
    prezydent lub szef pierwszej partii opozycji nie było racji ani za grosz.
    W sytuacji takiego ostrego sporu większość ludzi mówi tylko po której
    stronie jest więcej lub znacznie więcej racji. Mówienie że cała racja
    jest po jednej stronie jest najpewniejszą metodą na wzbudzenie
    wątpliwości co do bezstronności/bezinteresowności oceniającego.

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Ten nie umie mówić, kto nie potrafi milczeć.

  • 16. Data: 2009-02-26 13:56:13
    Od: m...@l...net.pl

    > Polska nie jest w sytuacji Irlandii bo nam nie grozi spadek PKB o 5% tak jak
    > tam tylko lekki wzrost ok. 1-2% w 2009r.
    > Receptą na kryzys nie jest z pewnością zwiększanie deficytu budżetowego ani
    > drukowanie pieniędzy.

    Oby tak było ale sądzę że to jest wiara w czary mary...zwróć uwagę że
    w styczniu japoński eksport spadł ok.40% a jest to najbardziej innowacyjna
    gospodarka świata nie tak jak my zaplecze produkcyjne dla unych.

    kunegunda

  • 17. Data: 2009-02-26 14:02:10
    Od: m...@l...net.pl

    Niewidzialna ręka rynku wystawia rachunek wszystkim żyjącym na kredyt.

    kunegunda