  • 31. Data: 2012-04-13 08:48:23
    Temat: Re: Kiedy w Polsce powstanie nowa ultraliberalna partia ?
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Nie stwierdzono istnienia czegoś takiego jak duchowość i Bóg. To są
    > brednie
    > i urojenia ludzi za głupich na naukowe zrozumienie świata.

    Jakie tam brednie Jasiu. Chcesz podważyć cały dorobek ludzkości poczynając
    już od strarożytnej Grecji ?. Wiesz może dlaczego zginął Sokrates ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 32. Data: 2012-04-13 08:53:25
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Zatem w kwestii stworzenia czegoś z niczego zajmijmy się czymś co wiemy.
    > Samoistne stwarzanie i anihilacja cząstek przez fluktuacje kwantowe jest
    > faktem i jest udowodniona doświadczalnie efektem Casimira. Coś z niczego
    > samoistnie zaczyna istnieć i przestaje. Ty pewnie powiesz, że to cud.

    No ale co ten twój efekt Casimira ma wspólnego z istnieniem lub
    nieistnieniem Boga ...?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 33. Data: 2012-04-13 09:00:22
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Mógłbyś wyjaśnić na czym polega tutaj przewaga Kościoła?

    Przewaga w kwestii czego ?

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 34. Data: 2012-04-13 10:14:35
    Od: ichi <a...@d...gh>

    Endriu wrote:

    > Przewaga w kwestii czego ?

    W kwestii wyjaśniania "duchowosci, Boga i stworzneia świata".

    --
    ichi

  • 35. Data: 2012-04-13 10:55:24
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > W kwestii wyjaśniania "duchowosci, Boga i stworzenia świata".

    Nie wiem czy można tu mówić o jakichkolwiek "przewagach". Po prostu od
    najdawniejszych czasów człowiek zadaje sobie pytania kim jestem, skąd
    jestem, dokąd idziemy, czy istnieje Bóg który stworzył świat. Pytania takie
    zadawali sobie tacy myśliciele m.i.n jak Platon, Sokrates, św. Tomasz z
    Akwinu.

    Zadawnie tych pytań doprowadziło w efekcie do stworzenia nauki o nazwie
    filozofia, a pochodną filozofi traktującą za dogmat istninie Boga jest
    teologia. Podstawą teologi jest to, że Bóg dał swiadectwo swojego istnienia
    materialnie (wysyłając na ziemię swojego syna), po to aby uporządkować
    zagubienie człowieka w kwestiach najważniejszych pytań, po to miał on
    wytyczone kierunki w których ma się poruszać aby osiągnąc szczęście.

    Co do zaś ateistów nie wymyślają oni nic nowego, ateizm jest tylko koncepcją
    zaprzeczenia teologi. Nie tworza oni nic nowego, oni tylko zaprzeczają i
    negują, twierdzą że Boga nie ma. Jeżeli zaś Boga nie ma nie obowiązują też
    przykazania. Odejeście zaś człowieka od dekalogu i skutkuje tworzeniem
    różnych ideologi mających go zastepować. Niestety ideologie takie zawsze są
    niedoskonałe bo ich główne założenia zawsze opartę są o odejście od
    dekalogu.

    Tak tworzyły się różne koncepcje mające przybliżyć człowieka do dobrobytu
    takie jak hitleryzm, socjalizm, i niestety również liberalizm.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 36. Data: 2012-04-13 11:02:42
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > "Bóg" to tylko puste słowo,

    Żadne tam puste słowo. Bóg istnieje i codziennie daje świadectwo swijego
    istnienia....

    Opętanie dokument
    http://www.youtube.com/watch?v=Sba89JL37P8&feature=r
    elated

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 37. Data: 2012-04-13 11:17:38
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

    Endriu <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał(a):

    > No ale co ten twój efekt Casimira ma wspólnego z istnieniem lub
    > nieistnieniem Boga ...?.

    Ma wiele wspólnego z "argumentem" teistycznym, że "świat nie mógł powstać
    z niczego". Dowody wskazują na to, że coś takiego jak pusta przestrzeń
    w ogóle nie istnieje. Fizycy przyjmują określenie "fałszywa próżnia".
    Z efektem Casimira związane jest promieniowanie Hawkinga. W kwantowej próżni
    nieustannie powstają i anihilują wirtualne pary cząstka-antycząstka. Gdy to
    zjawisko zachodzi na granicy horyzontu zdarzeń, to jedna z cząstek zostaje
    wchłonięta przez czarną dziurę i dzięki temu druga staje się realna. Nie
    jestem zorientowany, czy promieniowanie czarnych dziur udało się już
    zaobserwować ( Marcus Chown pisze, że jest ono bardzo słabe ), ale hipoteza
    Hawkinga ma silne podstawy teoretyczne.

    pozdr.
    sys29

  • 38. Data: 2012-04-13 11:51:15
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

> [...]

    istnienia
    > materialnie (wysyłając na ziemię swojego syna),
    ..

    Endriu, cała ta chrześcijańska opowieść jest po porostu niedorzeczna:
    koleś zwany przez Ciebie "Bogiem" przysłał na Ziemię swojego syna
    i skazał go na okrutne tortury po to, aby swoje dzieci ( ludzi )
    uchronić przed swoim gniewem. :-)

> [...]
    > różnych ideologi mających go zastepować. Niestety ideologie takie zawsze

    > niedoskonałe bo ich główne założenia zawsze opartę są o odejście od

    Z historii wiemy o milionach ofiar jako skutku poczynań różnych oprawców,
    którzy zobowiązani byli do trzymania się dekalogu. Jak ktoś jest
    skurwysynem, to go żaden dekalog nie poprawi, a jak ktoś jest człowiekiem
    przyzwoitym, to mu nie jest potrzebny ani dekalog, ani wiara w urojone byty.

    pozdr.
    sys29

  • 39. Data: 2012-04-13 12:06:44
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

    > Żadne tam puste słowo. Bóg istnieje i codziennie daje świadectwo swijego
> [...]

    Twoje "religijne" wypowiedzi pokazują jak człowiek wierzący wpada w pułapki
    dogmatyczne: jest dobro, jest zło, jest walka dobra ze złem, jest dekalog,
    jest nieomylny papież, są anioły i demony ... Przywiązałeś się do dogmatów
    i innych bzdur, a to ogranicza Ci pole do swobodnych refleksji. Wiara w
    dogmaty nie pozwala Ci nawet pomyśleć, że wizja świata, którą Ci
    zaproponowano może być nieprawdziwa. Weźmy np. pod rozwagę problem dobra i
    zła. Dla mnie dobre lub złe są tylko oceny zdarzeń ( w odniesieniu do
    konkretnych norm moralnych ) lub ich skutków. Tak jak nie istnieje czas
    absolutny i pusta przestrzeń, tak nie istnieją obiektywnie dobro i zło.
    Coś, co jest dobre dla jednego osobnika może być złe dla innego. Potocznie
    przyjęło się uważać, że wszystko, co służy życiu i dobrobytowi człowieka
    jest dobre, a co prowadzi do śmierci lub nędzy jest złe. Gdy np. mamy do
    czynienia z katastrofą naturalną ( np. trzęsienie ziemi z tysiącami ofiar ),
    to nazywamy takie zdarzenie złem naturalnym. Dla mnie jest to uproszczenie,
    co prawda wygodne, ale niestety sugerujące, że istnieje coś takiego jak
    obiektywne zło. A tymczasem są to skoncentrowane w jednym miejscu
    nieszczęścia pojedyńczych ludzi ( jak każdy liberał na wszystko patrzę z
    punktu widzenia pojedyńczego człowieka, a na pojęcia typu "własność wspólna"
    czy "sprawiedliwość społeczna" mogę się co najwyżej wyrzygać ). Byty takie
    jak dobro i zło nie istnieją obiektywnie. Istnieją za to oceny czynów pod
    względem moralnym ( mogą być dobre, złe lub nijakie gdy niezdecydowani
    "mędrcy" bełkotają, że świat nie jest czarno-biały ) i co najważniejsze -
    ich istnienie wymaga obecności świadomego obserwatora. Tak samo jest z
    kolorami. Nie istnieje czerwień ani zieleń, ale istnieją fale
    elektromagnetyczne o określonych długościach, które odbiera świadomy
    obserwator. Podobnie muzyka istnieje tylko w parze ze świadomym słuchaczem.
    Kluczem do wszystkiego jest świadomość. Bóg istnieje tylko w Twojej
    świadomości. To jest urojenie, które tworzy Twój mózg. To są tylko memy
    ( zaraźliwe pakiety informacji ), które infekują umysł. Religie to tylko
    treści powielające się w umysłach, które niczemu pożytecznemu nie służą.
    Nie ma żadnych demonów, aniołów i krasnoludków. To świadomość jest realna,
    a nie żaden Bóg. Czym jest świadomość - tego nie wiemy. Nie jest ona ani
    bytem materialnym, ani religijnym, ale urojeniem też nie jest
    ( choć są opinie, że to tylko iluzja wywoływana przez ciągłość pamięci ).

    pozdr.
    sys29

  • 40. Data: 2012-04-13 14:08:54
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    sys29 wrote:

    > Czym jest świadomość - tego nie wiemy. Nie jest ona ani
    > bytem materialnym, ani religijnym, ale urojeniem też nie jest
    > ( choć są opinie, że to tylko iluzja wywoływana przez ciągłość pamięci ).

    Albo nie rozumiesz albo udajesz, że nie rozumiesz. Wizja świata jaką
    przedstawiasz jest nie do zaakceptowania. Nie do przyjęcia są konsekwencje z
    niej płynące. Nie ma tu celowości istnienia. Nie ma przyszłości po śmierci.
    Nie ma wymazania złych czynów, których dopuściliśmy się za życia. W Twoim
    świecie nie ma wybawienia. Musimy umierać bezpowrotnie z pamięcią wszystkich
    paskudztw, które zrobiliśmy innym ludziom.

    Religia jest taka słodka. Można zabić wroga w imię wiary i zabrać mu jego
    rzeczy. Potem się wyspowiadać. Czy chciałbyś umierać jako złodziej i
    morderca? Nie bycie złodziejem i mordercą jest trudne, z drugiej strony. Jak
    by przebiegała wojna stuletnia? Albo krucjaty do ziemi świętej? Jakby to się
    wtedy miało nazywać? Puknij się w ten swój pusty liberalny łeb. Jak by miało
    być tłumaczone zabicie Joanny d'Arc. A Francisco Pizarro? Wyobrażasz sobie
    jego śmierć bez spowiedzi i wybawienia? Bogobojni Irlandczycy musieli być
    bogobojni bo inaczej nie znieśliby swoich stosunków z Indianami
    północnoamerykańskimi. Gott mit uns prowadził Hitlera do Oświęcimia. Potem
    idzie się do konfesjonału i jesteś jak nowy. Można się znów nachlać i zlać
    kobietę. Bo wiadomo jak się baby nie bije to w niej wątroba gnije. Czym
    lepsi ludzie tym więcej potrzebują księży do udzielania spowiedzi i
    rozgrzeszenia. Wiadomo, mają dekalog.