  • 31. Data: 2008-08-05 21:27:07
    Temat: Re: Koniec lukas 8%
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > IMHO te konta oszczednosciowe to nic innego jak miesieczne lokaty, bo 1
    > wyplata w m-cy gratis, a nastepne bardzo drogie. Sa banki, ktore oferuja
    > lokaty 7 lub 14 dniowe i sa one bardziej praktyczne od tych kont
    > oszczednosciowych.

    wybacz, ale bzdury wypisujesz, jezeli zerwiesz umowe lokaty to tracisz (w
    wiekszosci przypadkow) cale odsetki, a przy koncie oszczednosciowym
    nawet jezeli jest to platna wyplata to koszt wynosi 5-10 zl

    lokata (nawet 1 m-c) ma znacznie mniejsza plynnosc niż jakiekolwiek konto
    oszczednosciowe!

    > W Millennium na lokacie 15 dniowej mozna uzyskac cos takiego...
    >
    > w Aukcji (od 28 do 31 lipca) średnie oprocentowanie ofert wygrywających
    > wyniosło 7,68%!
    > Nie strać kolejnej okazji - weź udział w Aukcji (od 4 do 7 sierpnia) i
    > złóż ofertę - oprocentowanie maksymalne 10%

    bawilem sie kiedys w te lokaty...15 dni i co dalej? na kolejny okres kiedy
    rozpoczynaja sie nowe lokaty (zalozone na aukcji)
    czeka sie kilka dni (od zakonczenia poprzedniej lokaty), w tym czasie nie
    oplaca sie przelewac kasy do innego banku wiec lezy na ror bez
    oprocentowania,
    suma sumarum oprocentowanie jest znacznie nizsze niz ww. (jezeli chcesz
    oszczedzasz dluzej niz te 15 dni), bo trzeba wliczac dni kiedy
    oprocentowanie wynosi 0%...swoja droga Mille niezle to sobie wymyslil =
    jestem pelen podziwu!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 32. Data: 2008-08-05 21:48:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "RobertS" g7agjb$230v$...@o...icpnet.pl

    > czeka sie kilka dni (od zakonczenia poprzedniej lokaty), w tym czasie nie
    > oplaca sie przelewac kasy do innego banku

    A to dlaczego? Mnie opłaca się przelewanie na jeden dzień. :)

    Jak zauważyłem, można tak się uwinąć, że jednego dnia można dwa razy przelać. :)

    bank0 --> bank1 --> bank2

    Mnie nie opłaca się tylko wówczas przelewanie, gdy w wyniku tegoż musiałbym
    oberwać belką po głowie. :) (żeby nie napisać, że po delikatniejszej części
    mojego ciała) :)

    Na przykład dziś mogę spłacić kartą WBM kartę mBanku, którą to kartą zapłaciłem
    za aparat fotograficzny przed miesiącem. Ale mogę też spłacić tę mBankową dopiero
    za niemal dwa tygodnie. :) Mógłbym więc przelać z WBK na konto oszczędzające,
    z którego bym dopiero za kilka dni przelał na eKonto w mBanku.

    I dlaczego nie przeleję dziś?
    Bo nie mam dokąd, a nie chcę oberwać belkami. :)
    Tak kocham nasz rząd!!! Wolę sam [od banku] nie
    dostać, niż [łupem] podzielić się z fiskusem. :)

    -=-

    Wczoraj (i to aż ze cztery minuty) nad tym debatowałem, rozpatrywałem wszelkie
    za i przeciw, po czym podjąłem decyzję, że doleję dziś lub jutro do karty WBK
    trzy stówy (karta WBK nie starcza na pokrycie mBankowej w całości) i dopiero
    za parę dni kartą WBK spłacę bezpośrednio kartę w mBanku. :)

    -=-

    Gdybym mógł -- wpłaciłbym dziś te nieco ponad cztery tałzeny na oszczędzające konta
    (na przykład na 9 sztuk w WBK) i zaczekałbym ze spłatą mBankowej karty kilka dni. :)

    Ideałem by były konta w WBK, ale ja swoich już tam mam kilkanaście, a konta Matki
    nie utworzyły się, zaś ona sama nie chodzi, bo miała operację kolana... Żony nie
    mam, innych osób także...

    -=-

    Ja bym 10 razy przelał, gdybym na tym zaoszczędził jedną złotówkę!!!!
    Ale jeśli mam dzielić się zyskiem z fiskusem -- nie mam sił... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 33. Data: 2008-08-05 21:57:57
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "RobertS" <b...@p...pl> wrote in message

    > wybacz, ale bzdury wypisujesz, jezeli zerwiesz umowe lokaty to tracisz (w
    > wiekszosci przypadkow) cale odsetki, a przy koncie oszczednosciowym
    > nawet jezeli jest to platna wyplata to koszt wynosi 5-10 zl

    Rozni klienci moga miec rozne potrzeby. Dla mnie glupota jest wplacanie po
    700 pln na konta oszczednosciowe zeby uniknac zaplaty podatku. Bardziej
    elastyczne sa lokaty 7-mio dniowe. Jesli bede chcial wyplacic calosc moich
    srodkow potrzebuje o tym wiedziec maks. 5 dni roboczych wczesniej. Nie
    strace zadnych odsetek i nie bede musial placic za kolejna wyplate w m-cu.

    > lokata (nawet 1 m-c) ma znacznie mniejsza plynnosc niż jakiekolwiek konto
    > oszczednosciowe!

    Nie sadze, w jednym i drugim przypadku mozna niemal natychmiast wyplacic
    kase. Roznice beda w kosztach transakcji.

> [...]
    > oszczedzasz dluzej niz te 15 dni), bo trzeba wliczac dni kiedy
    > oprocentowanie wynosi 0%...swoja droga Mille niezle to sobie wymyslil =

    Ja jestem pelen podziwu dla marketingowcow, ze potrafia sprzedac taki shit
    jak konto oszczednosciowe :). Oprocentowanie niby troche wyzsze, ale
    uwzglednieniu podatku, od wiekszosci tych kont lepsza oferte mam na lokatach
    :).

    MK

  • 34. Data: 2008-08-05 22:06:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "MK" g7aicr$per$...@i...gazeta.pl

    > Rozni klienci moga miec rozne potrzeby. Dla mnie glupota jest wplacanie po
    > 700 pln na konta oszczednosciowe zeby uniknac zaplaty podatku.

    Ja wpłacam od 400 do 500. :)

    Przy obecnych cenach bawełnianych ubrań -- będę
    mógł za te belki :) nieźle ubrać się. :)

    Niby przeszukiwanie galerii w poszukiwaniu taniej sztuki ;)
    ubraniowej trwa i trwa, ale ostatecznie gdzieś i tak muszę
    ćwiczyć swoje kolana. :) Dlaczego nie w galeriach? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 35. Data: 2008-08-05 22:15:27
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11> wrote in
    message news:g7aits$i2b$1@achot.icm.edu.pl...

    > Ja wpłacam od 400 do 500. :)

    No, wlasnie. Gdybys musial dokonac 2-giej w m-cu wyplaty i zaplacic za nia 5
    pln, to koszt bylby duzo wiekszy niz np utrata odsetek na lokacie
    tygodniowej. A Robert argumentowal wyzszosc kont nad lokatami kosztami
    zwiazanymi z utrata odsetek, w przypadku zerwania lokaty.
    Napisze jeszcze raz... dla mnie wszelkiej masci konta oszczednosciowe to
    odpowiednik lokaty miesiecznej. Jedyna przewaga nad lokata jest mozliwosc
    wyboru daty pierwszej wyplaty.

    MK

  • 36. Data: 2008-08-05 22:45:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "MK" g7ajdl$vl$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > odpowiednik lokaty miesiecznej. Jedyna przewaga nad lokata jest mozliwosc

    A po co ja mam 2 razy w miesiącu wybierać? Nawet 1 raz na jedno konto to
    za dużo. :) Opłacam wszystko kartą Citi (prawie wszystko, bo dwóch mieszkań
    nie można opłacić kartą o limicie 2 kzł) więc po co mi jeszcze to dwukrotne
    przelewanie?

    Ponadto z WBK można pobrać w kasie wielokrotnie w ciągu miesiąca za free. :)

    Dla mnie te konta to rodzaj rozrywki. :) Dochodzę (oczywiście nie o orgazm
    tu chodzi, ale o budzenie się) do siebie, suszę się, dłubię w zębach... Te
    czynności nie pochłaniają uwagi -- zabawa z bankami także, dopóki nie trzeba
    dzwonić lub iść do marmurka. :)

    Poza tym... Czasami lubię po prostu posiedzieć i **nic nie robić**. :)
    (?to się już nazywa Mela_ncholia?) No i wówczas mogę po prostu postukać
    po kontach. :) Coś przelać... Coś przeliczyć... Tak w ogóle nic nie robić
    jest cholernie trudno!!!! A i w takich sytuacjach nic mądrego człowiek robić
    nie może. :)

    Zwłaszcza rano mi ciężko, gdy boli mnie kręgosłup :) i jeszcze nie funkcjonują
    poprawnie oczy po nocce. Ani chodzić wówczas nie można, ani czytać... A stuknąć
    to i owo na koncie bankowym -- można. :) (bo litery w przeglądarce można powiększać
    dowolnie, a i pomylić się trudno -- bo i gdzie?!)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 37. Data: 2008-08-06 05:43:09
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > srodkow potrzebuje o tym wiedziec maks. 5 dni roboczych wczesniej. Nie
    > strace zadnych odsetek i nie bede musial placic za kolejna wyplate w m-cu.

    jasne, szkoda czasu na zakladanie lokat po 700zl...ale z drugiej strony nie
    zdarzylo mi sie nigdy zaplacic "oplaty specjalnej"
    za wyplate z k.o.

    > Nie sadze, w jednym i drugim przypadku mozna niemal natychmiast wyplacic
    > kase. Roznice beda w kosztach transakcji.

    jakie koszty transakcji? na k.o. dostane odsetki za nawet jeden dzien, a na
    lokacie 0 zł!

> [...]
    > shit jak konto oszczednosciowe :). Oprocentowanie niby troche wyzsze, ale
    > uwzglednieniu podatku, od wiekszosci tych kont lepsza oferte mam na

    gratuluje dobrego humoru...a myslalem, ze na lokatach kase trzymają już
    tylko emeryci w PKO,
    no chyba, ze rowniez sie do tej grupy zaliczasz (bez obrazy)

    dla mnie istotne jest, ze
    1. na k.o. dostaje odsetki za kazdy dzien, a po zerwaniu lokaty mam 0 zł
    odsetek!
    2. jezeli jest taka potrzeba to z k.o. moge wyplacic część środków, na
    lokacie TYLKO całość = zerwac umowe i mam z tego NIC

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 38. Data: 2008-08-06 05:48:50
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > No, wlasnie. Gdybys musial dokonac 2-giej w m-cu wyplaty i zaplacic za nia
    > 5 pln, to koszt bylby duzo wiekszy niz np utrata odsetek na lokacie
    > tygodniowej.

    TAK, TAK, TAK ale chyba trzeba byc niezle potluczonym, aby mając kase na
    k.o. wypłacić
    najpierw 200 zł, a następnie 300 zł i zapłacić za to 5-10zł - jak dla mnie
    to piramidalna glupota!
    bo efekt bedzie taki, ze po wyplacie kasy klient bedzie mial mniej kasy
    (kapitalu) niz w momencie wplaty
    kasy na konto

> [...]
    > odpowiednik lokaty miesiecznej. Jedyna przewaga nad lokata jest mozliwosc

    do tego bank naliczy odsetki za kazdy dzien kiedy kasa "leżała" na k.o. - w
    przypadku lokaty
    (w 95% przypadków) bank nie wypłaci ani grosza oznacza to, że k.o.
    charakteryzuje sie wieksza plynnoscia
    od lokaty i to jego glowna zaleta!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    ps
    jezeli ktos faktycznie zaklada lokaty po 400-500zl to gratuluje mnostwa
    wolnego czasu, mnie na takie marnotrawstwo zwyczajnie nie stac

  • 39. Data: 2008-08-06 06:02:44
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Hmm w systemie Lukasa widze na koncie oszczednosciowym "aktualne
    oprocentowanie 8%" zapomnieli zakonczyc promocje??

  • 40. Data: 2008-08-06 06:11:39
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > to piramidalna glupota!
    > bo efekt bedzie taki, ze po wyplacie kasy klient bedzie mial mniej kasy

    I zaczynasz cos lapac... Wiec jak dokonalbys jednej wyplaty, to na druga bys
    sie nie zdecydowal? Czakalbys do chwili kiedy bedzie mozna wyplacic bez
    prowizji? Czy to nie wyglada jak lokata miesieczna?

> [...]
    > w przypadku lokaty
    > (w 95% przypadków) bank nie wypłaci ani grosza oznacza to, że k.o.

    Ale po co zrywac lokate skoro wiem, ze za kilka dni sie konczy? Ja mam
    kazdego dnia roboczego dostepne kilka tys. bez koniecznosci zrywania
    lokaty.

    MK