  • 1. Data: 2008-08-02 21:14:44
    Temat: przeliczniki visa - bulgarski lew - oplacalnosc wyplat w bankomacie ?
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    moze ktos wie jak przeliczyc ile kosztuje bulgarski lew przy
    platnosciach kartami visa ?

    a moze ktos probowal na wlasnej skorze przelicznikow i wyszlo
    mu na to ze do bulgarii najlepiej zabrac euro kupione w kantorze ?

  • 2. Data: 2008-08-03 08:04:18
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    MarcinF wrote:
    > moze ktos wie jak przeliczyc ile kosztuje bulgarski lew przy
    > platnosciach kartami visa ?

    O kursach Visa bylo 500 razy:
    http://groups.google.pl/group/pl.biznes.banki/browse
    _thread/thread/de89414dc78c071f/ecb3a7bd6baf1f9c?lnk
    =gst&q=kursy+visa#ecb3a7bd6baf1f9c

    A kurs BGN do EUR jest staly ZTCW i wynosi 1.95583.

    > a moze ktos probowal na wlasnej skorze przelicznikow i wyszlo
    > mu na to ze do bulgarii najlepiej zabrac euro kupione w kantorze ?

    Ja zawsze wychodze z zalozenia, ze jesli bank nie pobiera prowizji za
    przewalutowanie to warto placic karta, bo unikam drugiego
    przewalutowania po powrocie (wymiana pozostalosci na PLN).

    Gdybys chcial brac gotowke, to sprawdz jak Ci wyjdzie wymiana PLN->BGN u
    nas a pozniej PLN->EUR w Polsce i EUR->BGN w Bulgarii bo stalym kursie.
    Nie chce mi sie liczyc, ale stawiam, ze taniej wyjdzie kupic u nas EUR i
    wymienic na miejscu.

    Wieslaw

  • 3. Data: 2008-08-03 22:32:42
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Wwieslaw wrote:

    > O kursach Visa bylo 500 razy:
    > http://groups.google.pl/group/pl.biznes.banki/browse
    _thread/thread/de89414dc78c071f/ecb3a7bd6baf1f9c?lnk
    =gst&q=kursy+visa#ecb3a7bd6baf1f9c

    jesli chodzi o strone visa z przelicznikami przytoczona w tej dyskusji
    to ja znam, tyle ze nie widze tam bulgarskiej waluty, dlatego pytam
    na grupie

    > Gdybys chcial brac gotowke, to sprawdz jak Ci wyjdzie wymiana PLN->BGN

    jest kompletnie nieoplacalna

    > nas a pozniej PLN->EUR w Polsce i EUR->BGN w Bulgarii bo stalym kursie

    poki co ta opcja wyglada najlepiej, ale dalej nie wiem ile kosztuje
    wyplacanie z bankomatu

  • 4. Data: 2008-08-04 12:16:43
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Mon, 04 Aug 2008 00:32:42 +0200, MarcinF napisał(a):

    > poki co ta opcja wyglada najlepiej, ale dalej nie wiem ile kosztuje
    > wyplacanie z bankomatu

    małe kwoty to z mBanku - wypłata za darmo ale do przewalutowania dodają 2%
    większe kwoty to z Polbanku - wypłata 8 PLN ale za to lepszy przelicznik
    i brak przewalutownia (z tego co się pojawiało na grupie kurs bardzo
    podobny a czasami lepszy niż w NBP).

    Xenocide