  • 1. Data: 2003-10-08 12:54:03
    Temat: Konta Internetowe w obcej walucie
    Od: Xyhu <x...@s...pl>

    Czy ktoś zna bank który oferuje rachounki
    prowadzone w obcej walucie i obsługiwane
    poprzez internet.

    Mam też pytanie czy my Polacy możemy zakładać
    konta w bankach \"europejskich\"?
    Jak to jest rozwiązane od strony prawnej

    Pozdrawiam
    Xyhu
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 2. Data: 2003-10-08 12:57:36
    Temat: Re: Konta Internetowe w obcej walucie
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Xyhu wrote:
    > Czy ktoś zna bank który oferuje rachounki
    > prowadzone w obcej walucie i obsługiwane
    > poprzez internet.

    Ja. ;) Praktycznie kazdy, ktory ma konta walutowe i ma podglad przez inet.
    Jesli chodzi ci o przelwy wautowe to MultiBank, Nordea, Millennium, KB,
    telefonicznie Citi

    > Mam też pytanie czy my Polacy możemy zakładać
    > konta w bankach \"europejskich\"?
    > Jak to jest rozwiązane od strony prawnej

    Mozemy :). Najlatwiej - jedzie sie do Niemiec i zaklada na paszport.
    Korespondencyjnie duzo wiecej zachodu i tylko nieliczne, wybrane banki.

  • 3. Data: 2003-10-13 18:51:25
    Od: "Czeslaw M." <c...@d...slp.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Mozemy :). Najlatwiej - jedzie sie do Niemiec i zaklada na paszport.
    > Korespondencyjnie duzo wiecej zachodu i tylko nieliczne, wybrane banki.

    Pytanie do kogos co takie konto ma:
    Jak jest z tymi obowiazkowymi sprawozdaniami ?
    W/g ustawy co kwartal stan konta i jak ogladalem wzorce formularzy to
    tak chca miec kazda transakcje. W dodatku mowa jest ze od chyba
    nastepnego roku nasze USkarbowe beda mialy ustawowe dojscie do tych danych.
    Wyglada to na nieco upierdliwe.
    ---
    C.

  • 4. Data: 2003-10-15 03:58:53
    Od: f...@y...cum (Piotr)

    On Mon, 13 Oct 2003 20:51:25 +0200, "Czeslaw M."
    <c...@d...slp.pl> wrote:

> [...]
    >tak chca miec kazda transakcje. W dodatku mowa jest ze od chyba
    >nastepnego roku nasze USkarbowe beda mialy ustawowe dojscie do tych danych.

    Nie po to chce miec konto off-shore zeby mi skarbonka w nim
    grzebala...
    Praktycznie kazdy dobry bank (taki ze swiatowego Top 30) ma np swoja
    placowke na Jersey czy Isle of Man - zakladaja konto kazdemu, choc
    oczywiscie glownym (a czasem jedynym) produktem jest Private Banking -
    znalazlem np oddzial Deutsche Banku - "wjazd" od 250 tys Euro...
    Oczywiscie sa oferty pomniejsze - gdzie minimum to np 5 tys funtow.

    Kazdy z bankow ma inne wymagania - ale NIE zawsze potrzebna jest
    bardzo dokladna identyfikacja klienta - nie wszedzie wymaga sie
    notarialnych potwierdzen dokumentow. Znalazlem np. bank ktoremu
    wystarczy ksero paszportu z adnotacja 'zgodne z oryginalem' ktora
    mozna otrzymac w konsulacie dunskim w Warszawie ;)

    Jak proste moze byc zalozenie konta - wystarczy zobaczyc strone banku

    http://www.tkb.lv/public/?l=en - niestety jes maly kruczek odnoszacy
    sie do ceny korzystania z konta ;))

    p.s. Polecam ostatnie cover story z Rzepy - ok 500 mln zlotych
    Wieczerzaka jest raczej NIE do odnalezienia.... Pewnie Jozek Jedruch
    tez ma konto 'gdzies tam'...

    --
    Piotr

  • 5. Data: 2003-10-15 19:06:45
    Od: "Czeslaw M." <n...@d...slp.pl>

    Piotr wrote:

    > znalazlem np oddzial Deutsche Banku - "wjazd" od 250 tys Euro...
    > Oczywiscie sa oferty pomniejsze - gdzie minimum to np 5 tys funtow.

    Bogaci nie byli by bogaci gdyby nie umieli uciec. Ale wszyscy uciec nie
    moga bo na kim by sie wzbogacili. Po to sa bramki.

    > Jak proste moze byc zalozenie konta - wystarczy zobaczyc strone banku
    > http://www.tkb.lv/public/?l=en - niestety jes maly kruczek odnoszacy
    > sie do ceny korzystania z konta ;))

    Sugerujesz ze pieniadze beda bezpieczne na Lotwie ?
    Pewnie tak. Tak bezpieczne ze nawet ja sie do nich nie dorwe.

    > p.s. Polecam ostatnie cover story z Rzepy - ok 500 mln zlotych
    > Wieczerzaka jest raczej NIE do odnalezienia.... Pewnie Jozek Jedruch
    > tez ma konto 'gdzies tam'...

    A to by bylo takie proste. I hrabia Monte Christo to praktykowal i
    Ojciec Chrzestny. Rzecz w tym ze nie w tym rzecz.
    One maj? sie NIE znalezc. Sa potrzebne zywym ludziom bardziej niz
    bankom, nie ?
    ---
    Cz.

  • 6. Data: 2003-10-15 19:26:44
    Od: f...@y...cum (Piotr)

    On Wed, 15 Oct 2003 21:06:45 +0200, "Czeslaw M."
    <n...@d...slp.pl> wrote:

    >Sugerujesz ze pieniadze beda bezpieczne na Lotwie ?
    >Pewnie tak. Tak bezpieczne ze nawet ja sie do nich nie dorwe.

    Z tego co poczytalem to ich banki maja bardzo dobre notowania -
    porownywalne z Lichteisteinem czy Luxemburgiem.
    Swoje oddzialy maja tam wszyscy z topu HSBC, UBS, Nordea

    Bardzo popularny Unibanka ma jako 'korespondentow' JP Morgan, HSBC...
    W Parexbanka ma chyba swoje udzialy szwajcarski UBS...

    W off-shore'owych serwisach sporo jest dobrych opinii o VEF Banka czy
    Multibanka

    Zaznaczam ze poki co nie mam bezposrednich doswiadczen ale sporo sobie
    ostatnio poczytalem i to glownie komentarze klientow.

    --
    Piotr

  • 7. Data: 2003-10-16 14:13:15
    Od: "Czeslaw M." <n...@d...slp.pl>

    Piotr wrote:
> [...]

    > W Parexbanka ma chyba swoje udzialy szwajcarski UBS...
    >
    > W off-shore'owych serwisach sporo jest dobrych opinii o VEF Banka czy

    Z Morganem nikt nie bedzie zadzieral. Nie to co z szara myszka.

    A masz cos co bys polecil ?

    Oczywiscie lepiej by bylo zeby tu nikt nie wiedzial jak gospodaruje kasa
    i jak ale nawet unikniecie tekstu:
    "Przepraszamy, Pana pieniadze na pewno nie przepadna ale chwilowo mamy
    trudnosci"
    tez jest cos warte.

    Jesli off-shore jest tylko firma corka takiej co ma obowiazek informowac
    NBP i MinFin o obywatelach PL i ich skarbach to to niewiele daje. Tyle
    co Deutsche Bank w Polsce.
    ---