    Date: Wed, 15 Oct 2003 03:58:53 GMT
    From: f...@y...cum (Piotr)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Konta Internetowe w obcej walucie

    On Mon, 13 Oct 2003 20:51:25 +0200, "Czeslaw M."
    <c...@d...slp.pl> wrote:

    >Pytanie do kogos co takie konto ma:
    >Jak jest z tymi obowiazkowymi sprawozdaniami ?
    >W/g ustawy co kwartal stan konta i jak ogladalem wzorce formularzy to
    >tak chca miec kazda transakcje. W dodatku mowa jest ze od chyba
    >nastepnego roku nasze USkarbowe beda mialy ustawowe dojscie do tych danych.

    Nie po to chce miec konto off-shore zeby mi skarbonka w nim
    grzebala...
    Praktycznie kazdy dobry bank (taki ze swiatowego Top 30) ma np swoja
    placowke na Jersey czy Isle of Man - zakladaja konto kazdemu, choc
    oczywiscie glownym (a czasem jedynym) produktem jest Private Banking -
    znalazlem np oddzial Deutsche Banku - "wjazd" od 250 tys Euro...
    Oczywiscie sa oferty pomniejsze - gdzie minimum to np 5 tys funtow.

    Kazdy z bankow ma inne wymagania - ale NIE zawsze potrzebna jest
    bardzo dokladna identyfikacja klienta - nie wszedzie wymaga sie
    notarialnych potwierdzen dokumentow. Znalazlem np. bank ktoremu
    wystarczy ksero paszportu z adnotacja 'zgodne z oryginalem' ktora
    mozna otrzymac w konsulacie dunskim w Warszawie ;)

    Jak proste moze byc zalozenie konta - wystarczy zobaczyc strone banku

    http://www.tkb.lv/public/?l=en - niestety jes maly kruczek odnoszacy
    sie do ceny korzystania z konta ;))

    p.s. Polecam ostatnie cover story z Rzepy - ok 500 mln zlotych
    Wieczerzaka jest raczej NIE do odnalezienia.... Pewnie Jozek Jedruch
    tez ma konto 'gdzies tam'...

    --
    Piotr