  • 21. Data: 2007-10-07 19:46:31
    Temat: Re: Konta wspolne ROR - za duzo tego
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Oct 2007 21:17:37 +0200,
    osoba podpisana: MarkX <m...@o...pl>
    napisała:
    [..]
    > A tutaj to juz nie jest tak laps. Dlaczego daze do konta wspolnego. Bo jak
    > juz pisalem, razem lozymy na dom, dziecko, razem inwestujemy pieniadze i
    > razem oszczedzany. W zyciu roznie bywa, wiec nie chcialbym zeby te pieniadze
    > potem przepadly, bo wlasciciel rachunku sie przekrecil i kasa zniknie.
    > Wiadomo, ze sa to sprawy ktore lepiej zeby nie mialy miejsca, ale to sa
    > pieniadze i trzeba sie zabezpieczac.

    Ale w przypadku kont wspólnych, jak jeden ze współwłaścicieli się
    przekręci to (chyba) wszędzie ten drugi ma prawo tylko do połowy.
    Więc poza wygodą (dla niektórych) konto wspólne nie zabzezpieczaa za
    bardzo.

    KJ

    Advertisements contain the only truths to be relied on in a newspaper.
    -- Thomas Jefferson

  • 22. Data: 2007-10-07 20:13:02
    Od: k...@k...gliwice.pl

    w przypadku konta wspólnego, po śmierci jednego ze współwłaścicieli,
    drugi otrzymuje 50% środków zgromadzonych na koncie bez względu na to
    czy jest to współmałżonek czy nie, a druga połowa wchodzi do masy
    spadkowej. W tym przypadku najlepiej ustanowić żonę pełnomocnikiem
    ( najlepiej z pełnomocnictwem szczególnym do zamknięcia konta ) i
    zrobić dyspozycję na wypadek śmierci.

    pozdrawiam,

    kaliq

  • 23. Data: 2007-10-07 20:17:16
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

> [...]

    > przekręci to (chyba) wszędzie ten drugi ma prawo tylko do połowy.
    > Więc poza wygodą (dla niektórych) konto wspólne nie zabzezpieczaa za

    Nie znam sie na prawie.
    Dziecko nie moze odziedziczyc drugiej polowy? Nie ma jakiegos prostego
    sposobu? Czy zanim sie zglosi nieboszczyka, to druga osoba musi najpierw
    wyczyscic konta ;)?

    MarkX

  • 24. Data: 2007-10-07 20:28:09
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    wiadomościnews:slrnfgidsn.hjc.kjonca@alfa.kjonca...

    > Nie znam sie na prawie.
    > Dziecko nie moze odziedziczyc drugiej polowy? Nie ma jakiegos prostego
    > sposobu? Czy zanim sie zglosi nieboszczyka, to druga osoba musi najpierw
    > wyczyscic konta ;)?

    To karalne. Przy kilkuset zl to pewno bank nic nie zrobi, ale od
    wyzszych kwot zapewne zglosi do prokuratury, gdy beda takie operacje
    na koncie w dniu smierci, czy po niej.

    W TOiP mBanku (podobnie jak i w innych bankach) jest pozycja za 15 zl
    - dyspozycja na wypadek smierci - i to dla kazdego konta z osobna -
    czyli przy 4 emaxplus i ekoncie razy 15 zl (prawdopodobnie 30, jesli
    dla kazdego wspolwlasciciela osobno) - ale to moze byc rozwiazanie.

  • 25. Data: 2007-10-07 20:32:17
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    Użytkownik <k...@k...gliwice.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    OK. Prosze mi tylko powiedziec na czym to mniej wiecej polega.

    "Taką dyspozycję możesz złożyć na mLinii i wtedy mBank wysyła do Ciebie
    odpowiedni załącznik. Zgodnie ze znowelizowaną Ustawą prawa bankowego od 1
    maja 2004 r., wkładem dyspozycji na wypadek śmierci mogą zostać objęci:
    małżonkowie, wstępni, zstępni lub rodzeństwo. Możesz przyspieszyć procedurę,
    jeśli wydrukujesz odpowiedni formularz, wypełnisz go i wyślesz do mBanku. "

    Kim sa wstepni i zstepni? Czy taka dyspozycje mozna usnanowic na osobe obca
    (w swietle prawa), albo na dziecko? Czy taka dyspozycja moze opiewac na 100%
    wkladow na koncie?
    I jeszcze jedno. Jezeli ustanawiam pelnomocnika do eKONTA wraz z dyspozycja
    na wypadek smierci, to co z pozostalymi srodkami ktore znajduja sie na eMAX
    PLUS oraz w Supermarkecie Funduszy Inwestycyjnych? Czy do kazdego
    instrumentu trzeba osobno ustanawiac pelnomocnika? Jezeli tak, to czy da sie
    wogole ustanowic pelnomocnika do SFI? Jak wiadomo zarzadzanie kazdym
    instrumentem odbywa sie w tym wypadku poprzez jeden login i haslo. A wiec
    teoretycznie zona moze np. wycofac jednostki z SFI (technicznie, ale czy
    zgodnie z prawem)?

    MarkX

  • 26. Data: 2007-10-07 20:43:25
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

> [...]

    >To karalne. Przy kilkuset zl to pewno bank nic nie zrobi, ale od
    >wyzszych kwot zapewne zglosi do prokuratury, gdy beda takie operacje

    Zdaje sobie z tego sprawe, wiec draze temat.

> [...]
    >czyli przy 4 emaxplus i ekoncie razy 15 zl (prawdopodobnie 30, jesli
    >dla kazdego wspolwlasciciela osobno) - ale to moze byc rozwiazanie.

    Jednorazowo? Nie widze na stronie mbanku takich informacji.

    "
    Jednocześnie przyjmuję do wiadomości, że:
    1) Zwrot kosztów pogrzebu ma pierwszeństwo przed dyspozycją na wypadek
    śmierci i następuje ze środków zgromadzonych na rachunkach oszczędnościowych
    na podstawie przedłożonych rachunków stwierdzających wysokość poniesionych
    wydatków. "

    Rozumiem, ze chodzi o sytuacje w ktorej nie jestem ubezpieczony i ktos musi
    pokryc koszty pogrzebu tak?

    "
    2) Wypłata z rachunku/ów oszczędnościowych łącznie na rzecz wszystkich
    zapisobiorców nie może przekroczyć kwoty przypadającego na ostatni miesiąc
    przed śmiercią posiadacza rachunku dwudziestokrotnego przeciętnego
    wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród z zysku,
    ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego. "

    Czyli co? Nie wyplaca wiecej niz 20 srednich krajowych? Jezeli tak, to co z
    ew. reszta? Przepada?
    "
    3) Wypłata z rachunku/ów oszczędnościowych na rzecz zapisobiorców dokonana
    będzie tylko do wysokości zgromadzonych środków. "

    To sie rozumie, chociaz chyba powinni dodac, "ale nie wiecej niz 20 srednich
    krajowych". O ile dobrze interpretuje punkt 2.

    MarkX

  • 27. Data: 2007-10-07 20:48:08
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

> [...]

    >czyli przy 4 emaxplus i ekoncie razy 15 zl (prawdopodobnie 30, jesli
    >dla kazdego wspolwlasciciela osobno) - ale to moze byc rozwiazanie.

    OK to znalazlem.

    Przyjęcie dyspozycji na wypadek śmierci 15 zł. Na ekoncie i emaxie plux te
    same pozycje. Czyli wychodzi chyba 30 zl. Co w przypadku SFI? Tam chyba nie
    da sie zrobic takiej dyspozycji :/ ?

    MarkX

  • 28. Data: 2007-10-07 20:52:26
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 7 Paź, 22:43, "MarkX" <m...@o...pl> wrote:

    Dyspozycja w TOiP wyglada, ze jest platna jednorazowo od konta (to
    jest zapewne przy kazdej zmianie na nowo)

    Zapisy o wysokosciach wyplat wynikaja (tak sadze) z prawa cywilnego
    odnosnie spadkow - jesli srodkow jest wiecej, czekaja na wynik
    postepowania spadkowego.

    Natomiast powyzsze ciekawaie wyglada, jesli chodzi o funkcjonowanie
    kont w mBanku. Dyspozycje na wypadek smierci kaza placic za kazde
    konto osobno, natomiast wyplate srodkow sumuja z wszystkich (ta 20-o
    krotnosc)

  • 29. Data: 2007-10-07 21:07:38
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sun, 7 Oct 2007 20:44:03 +0200, MarkX wrote:

    > To najmniejsze piwo. Jak mowilem u siebie do eKONTA mam otwarty rachunek
    > eMAX PLUS i wplywalaby wolna gotowka. Wiec na dobra sprawe nie potrzeba 2
    > rachunku.

    Możesz mieć własne eMAKSY oraz izzyKONTO, które jest nieco okrojonym
    eKONTEM.

    > Tzn. cala procedura od 3 do 6 miesiecy?

    Tak.

    > Rozumiem, ze do czasu
    > przeksztalcenia eKONTA na ROR wspolny, wyplata mojej zony nie moze wplywac
    > na ten rachunek?

    Co do wpływu pensjito nie widzę przeszkód. Tylko Twoja żona nie miałaby
    dostępu do tych pieniędzy, chyba, że korzystałaby z Twojego loginu. Ponadto
    nie miałaby karty do tego rachunku (ewentualnie płatna karta dodatkowa).

    > Jeszcze jedno pytanie. Jezeli eKONTO jest wspolne, to co z eMAX PLUS i SI?
    > Automatycznie zostaje wspolwlascicielem? Rozumiem, ze wspolwlasciciel ma
    > taki sam dostep on-line, a wiec do reszty rachunkow na koncie. Jak to
    > wyglada z prawnego punktu?

    eMAX PLUS pozostaje Twój. Nie mam pojęcia jak wygląda sprawa z SFI. SFI
    może być podpięte tylko do eKONTA, zatem nie będziecie mogli mieć osobnych
    SFI, ale nie wiem co się stanie z obecnymi udziałami w funduszach. Spróbuj
    poszukać na forum mBanku.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 30. Data: 2007-10-07 21:17:47
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sun, 7 Oct 2007 20:21:11 +0200, MarkX wrote:

    > Jakies argumenty? Ze niby bank wirtualny?

    Jakiś czas temu składałem reklamację. Jej rozpatrzenie zajęło mBankowi 4
    miesiące. Przez ten czas było niemożliwością skontaktowanie się z
    kimkolwiek kompetentnym.

    W bankach "marmurowych" masz dużo większą szansę załatwić coś w oddziale,
    jeśli nie u zwykłego pracownika, to choćby u jakiegoś kierownika oddziału
    czy innej bardziej kumatej osoby. Natomiast w mBanku zawsze trafiasz na
    jakąś mLiknkę, która nawet jeśli zrozumie o co Ci chodzi to i tak
    generalnie nic nie może zrobić poza dodaniem kolejnego wpisu w systemie, że
    chcesz, żeby ktoś Ci pomógł.

    > Ze niby nie powinno sie trzymac za
    > duzej kasy? Nie bardzo wiem o czym piszesz. Rozwin mysl, to podyskutujemy w
    > czym np. taki ING jest lepszy :)

    Musisz się przygotować na to, że jeśli będziesz chciał załatwić coś, czego
    nie jesteś w stanie wyklikać w systemie transakcyjnym i co realizowane jest
    w pełni automatycznie, to możesz mieć spore problemy z załatwieniem tego.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki