  • 21. Data: 2009-07-30 10:32:54
    Temat: Re: Konto OFE - prośba o informację
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Jaroslaw Berezowski" news:2g78k6-r73.ln1@news.yarross.net.pl

    > To bardzo odwazna teza. Jak przycisnie ich wizja buntu plebsu, to
    > poszukaja metod na realizacje "slusznych idei spolecznej solidarnosci" :)

    Ziemi (szczególnie tej kupionej po za granicami PL) mi karły poselskie nie
    zabiorą :) - w końcu takiego wała jak Polska cała :)

  • 22. Data: 2009-07-30 13:56:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Chris wrote:

    > Fakt. Ale wtedy ZUS płaci odsetki od tego spóźnienia, zazwyczaj znacznie
    > wyższe, niż by przez ten czas te pieniądze zarobiły w OFE.

    Ale im to zwisa, przecież nie sowje pieniądze marnują.

  • 23. Data: 2009-07-30 19:41:04
    Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl>

    Date: Tue, 28 Jul 2009 12:51:24 +0000 (UTC), name:
    w...@g...SKASUJ-TO.pl:

    > 1) zauważyłam że składki miesięczne z ZUSu czasami przychodzą w jednym
    > przelewie a czasami w dwóch przelewach. Przykład:

    U mnie jest tak często. Zazwyczaj najpierw jest duża kwota a potem
    jakieś grosze. Pewnie zakład pracy(lub ZUS bo to on wpłaca do OFE)
    robi jakąś korektę i dopłaca.
    A zdziwiłbyś się, że teraz wpłynęły ci składki za 2000 rok? Kilka
    miesięcy temu mnie wpłynęły jakieś zaległości z 2000r. Chyba odkurzali
    w ZUSie jakiś magazyn :)

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 24. Data: 2009-07-31 07:44:01
    Od: "Filip Lach" <f...@W...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Ale im to zwisa, przecież nie sowje pieniądze marnują.

    Prawda, ale najlepszym rozwiązaniem dla OFOwicza jest jak ZUS się spóźnia -
    odsetki ustawowe są najlepszą "inwestycją" jaką OFE robią. Więc z punktu
    widzenia członka OFE (kogo obchodzi punkt widzenia ZUSu) najlepiej jest jak
    ZUS się spóźnia. Tylko potem trzeba dopilnowywać odsetek. Bo ja na swoim
    wyciągu czasami mam i po 7 przelewów w miesiącu, typu jeden 500 pln, 2 po
    kilkadziesiąt, i reszta to jakieś pojedyńcze złotówki grosze...

  • 25. Data: 2009-07-31 08:24:33
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Filip Lach" <f...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > Prawda, ale najlepszym rozwiązaniem dla OFOwicza jest jak ZUS się
    > spóźnia -
    > odsetki ustawowe są najlepszą "inwestycją" jaką OFE robią.

    To zbyt duze uproszeczenie. Obecnie odsetki ustawowe to 13%, w ostatnich 3
    m-cach wzrost wartosci jednostek to ok 5%, a patrzac na to szlenstwo na
    gieldzie mozna przypuszczach, ze bedzie jeszcze wiekszy. Gdyby ZUS chcial
    przetrzymywac kase gdy ceny spadaja to byloby fajnie, ale teraz to tak
    sobie...

    MK

  • 26. Data: 2009-08-06 17:17:13
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Thu, 30 Jul 2009 21:41:04 +0200, Miroo <m...@C...LETTERSpl>
    wklepał(-a):

    >U mnie jest tak często. Zazwyczaj najpierw jest duża kwota a potem
    >jakieś grosze. Pewnie zakład pracy(lub ZUS bo to on wpłaca do OFE)
    >robi jakąś korektę i dopłaca.

    A nie odwrotnie? Bo u mnie była czasem mała kwota, a potem duża. To mi wyglądało
    na jakiś trick w celu uniknięcia zapłaty odsetek dla OFE.

    --
    Sławomir Szyszło