  • 1. Data: 2008-07-14 18:30:57
    Temat: Konto dla stowarzyszenia
    Od: Bankokształciuch <J...@g...com>

    Witam,

    Chciałem zapytać, w który bank wybralibyście dla założenia konto dla
    stowarzyszenia. Zależało by mi, żeby konto było
    - darmowe (ew. powiedzmy do 5pln/miesiąc)
    - miało dostęp internetowy
    - bank nie był bankiem wyłącznie internetowym (jak mBank), tzn. żeby
    również miał placówki
    - dostępność dużej liczby bankomatów niekonieczna
    - bez kart chyba by też się obeszło

    Stowarzyszenie ma charakter niedochodowy, chodzi o zebranie pieniędzy
    na wybudowanie wodociągu... a w skarpetce tego trzymać nie chcemy :)

    Będę wdzięczny również, za informację nt ew. dodatkowych/
    niestandardowych dokumentów.

    --
    Bankokształciuch

  • 2. Data: 2008-07-14 18:35:26
    Temat: Re: Konto dla stowarzyszenia
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

[...]

    z bankow internetowych tylko VW direct oferuje konto dla organizacji
    non-profit, ale ww. ma tylko jedna placowke (Warszawa)

    w innych bankach tylko konta firmowe (drogie), dedykowane dla ww. podmiotow
    oferuje PKO BP, konto nazywa sie "wspolny cel", ale tanie nie jest - 14 zl
    m-c

    czyli VW potem dlugo dlugo nic, PKO ze swoim kontem i pozostale banki
    oferujace konta firmowe

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-07-14 18:36:47
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Jeżeli zrezygnujesz z placówek (po co ci ?) to VWbank.
    Koszt - token za 36 pln rocznie. Pozostałe rzeczy za darmo.

    MichalL

    c.googlegroups.com...

  • 4. Data: 2008-07-14 19:19:22
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    RobertS pisze:

    > w innych bankach tylko konta firmowe (drogie), dedykowane dla ww. podmiotow
    > oferuje PKO BP, konto nazywa sie "wspolny cel", ale tanie nie jest - 14 zl
    > m-c

    Wspólny Cel nie jest już oferowany. Ostatnim dniem sprzedaży był 13
    lutego 2008. Przy okazji bank zmienił ceny przelewów internetowych z
    0,50 na 1,50.

  • 5. Data: 2008-07-14 20:03:14
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Wspólny Cel nie jest już oferowany. Ostatnim dniem sprzedaży był 13
    > lutego 2008. Przy okazji bank zmienił ceny przelewów internetowych z 0,50
    > na 1,50.

    no prosze, to podalem nieco nieaktualne dane...;-/

    a przelew zamiast 50 gr 1,50 zl - bez komentarza

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2008-07-14 20:39:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bankokształciuch" <J...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    Z tego co się orientuję, problemem w wypadku stowarzyszeń jest to, że na
    dyspozycjach przeważnie musza być dwa podpisy. Z tego powodu to nie za
    bardzo chce przez Internet działać w większości banków. Ale może się mylę.

  • 7. Data: 2008-07-14 21:22:59
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Z tego co się orientuję, problemem w wypadku stowarzyszeń jest to, że na
    > dyspozycjach przeważnie musza być dwa podpisy. Z tego powodu to nie za
    > bardzo chce przez Internet działać w większości banków. Ale może się mylę.

    mozna i przez internet, ale taki system autoryzacji na dwie rece niestety
    kosztuje, jednak niektore takie org. korzystaja z VW i sobie chwala ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2008-07-15 05:34:30
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    RobertS pisze:

    > mozna i przez internet, ale taki system autoryzacji na dwie rece niestety
    > kosztuje, jednak niektore takie org. korzystaja z VW i sobie chwala ;-)

    VW w ramach tego konta dla stowarzyszeń ma podpisy na 2 ręce?

  • 9. Data: 2008-07-15 05:35:05
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Robert Tomasik pisze:

    > Z tego co się orientuję, problemem w wypadku stowarzyszeń jest to, że na
    > dyspozycjach przeważnie musza być dwa podpisy. Z tego powodu to nie za
    > bardzo chce przez Internet działać w większości banków. Ale może się mylę.

    Można to obejść poprzez stosowne pełnomocnictwa, chociaż czasami jest z
    tym problem.

  • 10. Data: 2008-07-15 07:48:27
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > VW w ramach tego konta dla stowarzyszeń ma podpisy na 2 ręce?

    nie, ale wielu stowarzyszeniom widocznie to nie przeszkadza wiec wymog
    podpisu na dwie rece nie dla kazdego jest wazny

    jestem w zarzadzie WM i realizuje wszystkie przelewy sam, dodatkowy poziom
    akceptacji to spore koszty wiec z tego nie korzystamy

    --
    pozdrawiam
    RobertS