    From: z...@g...pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Konto oszczędnościowe Inteligo - bandyckie prowizje
    Date: Mon, 3 Nov 2008 10:53:21 -0800 (PST)

    Chciałbym opisać moją historię ku przestrodze.
    Założyłem na początku października rachunek oszczędnościowy w inteligo
    na kwotę ponad 132 tys. zł oprocentowany na 5,3%
    http://www.inteligo.pl/infosite/oferta_dla_ciebie_ra
    chunek_oszczednosciowy.htm.
    Zostałem skuszony informacjami "swobodne korzystanie ze zgromadzonych
    środków bez ryzyka utraty odsetek". Po prawie 3 tygodniach
    zdecydowałem się wycofać większość środków. Najpierw (na próbę)
    zrobiłem przelew w wysokości 200 zł z rachunku oszczędnościowego na
    rachunek główny. Wszystko "zagrało", więc chwilę potem wycofałem 101
    tys. zł. Dziś postanowiłem wycofać resztę kasy, ale zauważyłem, że
    saldo mi się nie zgadza. Wycofałem prawie 31 tys. i zacząłem
    analizować historię operacji. Co się okazuje? W regulaminie rachunku
    oszczędnościowego napisali, że pierwsza wypłata w miesięcznym okresie
    rozliczeniowym jest bezpłatna, a za następne bank pobiera prowizję
    0,4% wycofywanej kwoty. Nadmieniam, że w trakcie wykonywania kolejnych
    tranzakcji system inteligo nie informował mnie o tym, że bank pobierze
    jakąkolwiek prowizję, a wyniosła ona 404 zł (gdy wycofałem 101 tys),
    oraz 123 zł (gdy wycofałem prawie 31 tys). Dzisiejszy przelew robiłem
    w listopadzie, ale okazuje się, że dla banku to ten sam okres
    rozliczeniowy (skąd mam to wiedzieć?) Jestem zdruzgotany straciłem w
    kilkanaście dni 529 zł, podczas gdy bank dopisał mi 125 zł odsetek.
    Zadzwoniłem do Inteligo, by zaprotestować, bo to jakieś bandyckie
    zasady, ale spokojnie wyjaśniono mi, że przecież zaakceptowałem
    regulamin (poczułem się jak idiota). Pytałem też skąd tak bandycko
    ustalona prowizja 0,4%? Jeśliby w regulaminie było 10%, to też byłoby
    ok i można byłoby bez ostrzeżenia klienta taką prowizję pobierać?
    Czuję się najzwyczajniej oszukany i jestem zdeterminowany, by walczyć
    o swoje utracone pieniądze. W mBanku druga wypłata z rachunku
    oszczędnościowego emax plus dokonana w danym miesiącu kosztuje 5 zł -
    słownie: "pięć złotych" i dotyczy danego miesiąca, a nie jakiegoś
    miesięcznego okresu rozliczeniowego - wszystko jest jasne i klarowne.
    Poradźcie co zrobić. Jestem zdruzgotany i nie mogę uwierzyć, że moje
    pieniądze stały się tak łatwym łupem dla banku. Nie mogę się pogodzić
    z tą stratą.