  • 11. Data: 2009-06-14 12:04:05
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny w Millenium - opinie
    Od: " " <z...@g...pl>

    Dominik <dominikz1983[usun_to]@interia.pl> napisał(a):

    > w innych bankach marże są powyżej 2% teraz więc milenium jest jedynym
    > który daje poniżej 2%.

    Mylisz się. W BZ WBK masz 1,35% dla każdego ltv i dla każdej kwoty (warunek
    20% wkład własny). Nawet doliczając wysoką prowizję (3,5%), to i tak wychodzi
    jedna z lepszych ofert na rynku.

    > chodzi mi czy nie ma jakiś opłat o których teraz nie mówią np. za wyciąg
    > bankowy, albo za...coś nie wiem jaki podać przykład...

    Nie ma. Co prawda mogą wprowadzić np. opłatę za konto, bo to wymaga tylko
    zmiany cennika. Na razie jest ok. Fajne konto (przelewy za free, bankomaty
    mille, cash4you i bzwbk za darmo), karta 20/rok. Fajny system internetowy.
    Kredytówka może też być za darmo, mnie zwalniają z opłaty od początku posiadania.

    > i czy w ogóle oplaca się bawić i szukać samemu innego ubezpieczyciela
    > jeśli chodzi o ubez. mieszkana i na życie (czy roczna składka wychodzi
    > taka czy może różnice są znaczące czyli oszczędność w roku przynajmniej
    > 100 zł)

    Według mnie nie opłaca się. Ale sprawdź sam dla konkretnego przypadku.

  • 12. Data: 2009-06-14 12:08:05
    Od: Dominik <"dominikz1983[usun_to]"@interia.pl>

    z...@g...pl pisze:

> [...]
    >
    > Według mnie nie opłaca się. Ale sprawdź sam dla konkretnego przypadku.

    zeby dostać kredyt w bz wbk na zakup mieszkania na rynku pierwotnym
    (czyli mój przypadek) dana spoldzielnia (w moj przypadku) musi byc na
    liscie zaufanych inwestorow. na tej liscie sa jedynie ci inwestorzy
    ktorzy maja zaciagniety kredyt w bz wbk - wiec bank bz wbk odpada.

  • 13. Data: 2009-06-14 20:10:18
    Od: " " <z...@g...pl>

> [...]

    > liscie zaufanych inwestorow. na tej liscie sa jedynie ci inwestorzy
    > ktorzy maja zaciagniety kredyt w bz wbk - wiec bank bz wbk odpada.

    Nieprawda. Kto Ci takich bzdur naopowiadał?
    U deweloperów, którzy mają kredyty w bzwbk, możesz zaciągnąć kredyt na 100%
    wartości. U reszty są dwa przypadki:
    - obecność na liście warunków specjalnych -> duzi dew. z danego regionu, od
    iluś lat na rynku, brak strat w księgach, min. kilkaset mieszkań oddanych,
    itd.
    - jeśli ktoś się nie łapie na ww., to mieszkanie musi być już ukończone
    (podpisanie AN), żeby bz wbk wypłaciło kasę.

    Pewnie masz ten drugi przypadek, prawda?

    A wracają do mille, to moim zdaniem warto. Kosztów się nie bój, dodatkowych
    nie ma. Wyłącz tylko wszysktie ubezp., jak ci będą zakładać rachunek w
    oddziale.

  • 14. Data: 2009-06-14 20:47:15
    Od: "radamanthys" <rmiszkiel@WYTNIJ_TOgmail.com>

    Ponieważ wśród ubezpieczeń wymieniłeś jedno, z którym mam do dziś problem, to jest w
    sumie jedna rzecz, na którą mógłbyś zwrócić baczniejszą uwagę - ubezpieczenie
    niskiego wkładu własnego. Przyjrzyj się zapisowi regulującemu sposób opłacania
    składki i trwania ochrony ubezpieczenowej - czy jest część zapisu mówiąca o sposobie
    postępowania, gdy wartość nieruchomości wzrośnie przed upływem trzech lat (o ile
    wciąż na tyle się ubezpiecza).

    U mnie po roku był aneks do umowy i powtórna wycena i mimo tego, iż wkład własny
    wzrósł do ponad 30% (wartość progowa ubezpieczenia) nie chcieli zwrócić nadpłaconej
    składki mimo zapisów KC nakazujących zwrot.

    Zobacz, czy ta część umowy reguluje taką sytuację, czy wciąż zawiera jedynie
    informację o konieczności powtórnej zapłaty składki po 3 latach gdyby wkład własny
    wzrósł.

    Pozdro,
    R.

  • 15. Data: 2009-06-15 14:44:41
    Od: Dominik <"dominikz1983[usun_to]"@interia.pl>

    z...@g...pl pisze:

> [...]
    > nie ma. Wyłącz tylko wszysktie ubezp., jak ci będą zakładać rachunek w

    w moim przypadku ja akt notarialny bede mial dopiero za pol roku tyle
    spoldzielni zajmie zalatwianie formalnosci a wplacic musze kase do konca
    przyszlego miesiaca, a bzwbk nie wyplaci kasy puki nie ma aktu wiec
    niestety temat jest w moim przypadku zakonczony i dla banku nie liczy
    sie ze ta spoldzielnia ma wieloletnia tradycje i zbudowala xxx budownow
    u mnie w miescie a nawet ich nie interesuje to ze budynek w ktorym chce
    zamieszkac juz jest wybudowany i trawaja jedynie prace wykonczeniowe na
    zewnatrz...takie sa fakty z bankiem bz wbk

    jesli chodzi o millenium to jak mam wylaczyc wszystkie ubezpieczenia??
    skoro oni je wymagaja (ubez. nieruchomosci, ubezpie na zycie,
    ubezpieczenie pomostowe)...czy moze chodzi ci oto ze taniej bedzie jak
    sam zalatwie i poszukam ubezpieczyciela ktory ubezpieczy mury i zycie??

  • 16. Data: 2009-06-15 14:52:18
    Od: Dominik <"dominikz1983[usun_to]"@interia.pl>

    radamanthys pisze:
> [...]
    informację o konieczności powtórnej zapłaty składki po 3 latach gdyby wkład własny

    u mnie z ubezpieczeniem od niskiego wkladu nie bedzie bo prog ten
    przekraczam z nawiazka wiec od tego nie beda mnie ubezpieczac, nie
    rozumiem jednego zapisu ktory cytujesz "zy wciąż zawiera jedynie
    informację o konieczności powtórnej zapłaty składki po 3 latach gdyby
    wkład własny wzrósł", ale jak wklad wlasny moze wzrosnac skoro on jest
    na poczatku???

    jesli chodzi o ubezpieczenie od nieruchomosci i zycie wybrales to co Ci
    proponowalo millenium (teraz proponuja pzu w obydwu przypadkach)
    nieruchomosci 22 zł, pzu 24 zl oczywiscie co miesiac, czy lepiej szukac
    samemu innego bo wyjdzie duzo taniej???

  • 17. Data: 2009-06-15 18:03:54

    Przecież napisałem:
    "Wyłącz tylko wszysktie ubezp., jak ci będą zakładać rachunek w oddziale."
    Ubezpieczenia do rachunku, do karty deb. czy kredytowej.

    A co szukania samemu ubezp. na życie/mieszkania już pisałem. Nie pytaj się
    każdego o to samo kilka razy :-) Tylko sprawdź na konkrentym przypadku. Czy
    taniej jest w BM czy u agenta. U mnie taniej wyszło w BM.