  • 1. Data: 2009-06-11 01:40:50
    Temat: Totalna inwigilacja
    Od: schliesky <t...@m...pl>

    http://www.tvn24.pl/0,1604464,0,1,bank-bedzie-jak-wi
    elki-brat,wiadomosc.html

    Kurwa jakiś horror. Może od razu niech opublikują historię kont klientów
    w internecie to sobie każdy sprawdzi co i jak.

    W Plus-Minus w TVP wymknęło się jakiemuś bankowcowi, że jak stwierdzą,
    że sytuacja kredytobiorcy się pogorszyła, to mogą zażądać dodatkowego
    zabezpieczenia nawet jeśli kredyt jest terminowo spłacany. Ale
    oczywiście to w trosce o klienta, bo dzięki dokładnej ocenie zdolności
    kredytowej kredyty będą tańsze. Jakoś k. nie wierzę. Zatem akcji jak w
    Polbanku ze zwiększaniem marży w hipotekach będzie więcej, tylko będą
    rozproszone więc nikt pojedynczym Kowalskim się nie przejmie.

    1984 może trochę się spóźnił, ale już niedługo nadejdzie. Jak to
    przejdzie, to już chyba naprawdę z prolami można zrobić wszystko.

    I taka władza ma iść w rączki instytucji, które w ostatnim okresie
    skompromitowały się najbardziej. Zresztą widać po obecnym kryzysie, że
    te oceny zdolności kredytowej mają swoje poważne ograniczenia.
    Przychodzi kryzys, ludzie masowo tracą pracę i nagle się okazuje, że
    tysiące przestają spłacać kredyty. I co tu pomoże taka inwigilacja
    *przed* kryzysem?

    PS. Chyba będę musiał spłacić do końca swój jedyny, studencki kredycik,
    a szkoda bo realnie nic mnie nie kosztował. W sumie niewiele go już
    zostało, ale nie planowałem spłacić szybciej.

    --
    Pozdrawiam, *Schliesky*
    email: schliesky at gmail

  • 2. Data: 2009-06-11 06:37:30
    Temat: Re: Totalna inwigilacja
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 11 Cze, 03:40, schliesky <t...@m...pl> wrote:

    Świetnie. A potem z BIK-u prosto do urzędu skarbowego. Qrwa, co bank
    obchodzi, gdzie i za ile kupuję paliwo ? Zwłaszcza obcy bank ? Albo
    ile zostawiam w kasynie ?

  • 3. Data: 2009-06-11 07:27:27
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    szczurwa pisze:
> [...]
    >
    > Świetnie. A potem z BIK-u prosto do urzędu skarbowego. Qrwa, co bank
    > obchodzi, gdzie i za ile kupuję paliwo ? Zwłaszcza obcy bank ? Albo

    Co na to GIODO?

  • 4. Data: 2009-06-11 07:37:32
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 11 Cze, 09:27, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

    > Co na to GIODO?

    Sam jestem ciekaw. Nadto, chyba wobec tego mam prawo wiedzieć, ile
    bank płaci swoim pracownikom, zwłaszcza "managerom", w imię ryzyka
    "depozytowego", skoro w danym banku mam rachunek ? I czy przypadkiem
    panowie zarządzajacy moimi wkładami nie leczą się psychiatrycznie ?

  • 5. Data: 2009-06-11 07:41:27
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    szczurwa pisze:

> [...]
    > "depozytowego", skoro w danym banku mam rachunek ? I czy przypadkiem
    > panowie zarządzajacy moimi wkładami nie leczą się psychiatrycznie ?

    I czy sie dobrze prowadza. Bo np. na kochanke idzie sporo pieniedzy, i
    jak pracownik banku ma takie drogie zycie osobiste, zwieksza ryzyko
    defraudacji moich srodkow. Rowniez powinni upublicznic swoje
    przyzwyczajenia do gier hazardowych itp.

  • 6. Data: 2009-06-11 07:44:05
    Od: sunmoon <s...@g...pl>

    krzysztofsf pisze:

    > Co na to GIODO?

    a umiesz przeczytać artykuł do końca? tam jest napisane, co na to GIODO.

  • 7. Data: 2009-06-11 07:44:58
    Od: BK <b...@g...com>

    On 11 Cze, 09:37, szczurwa <s...@g...com> wrote:

> [...]
    > "depozytowego", skoro w danym banku mam rachunek ? I czy przypadkiem
    > panowie zarządzajacy moimi wkładami nie leczą się psychiatrycznie ?

    Przeciez w podlinkowanym tekscie jest wypowiedz GIODO:
    - Banki mogą przetwarzać informacje, które są im potrzebne do
    uwiarygodnienia zdolności kredytowej klienta. I takie informacje mogą
    posiadać również Biura Informacji Kredytowej - dodaje Michał Serzycki,
    Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych.

  • 8. Data: 2009-06-11 07:47:45
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 11 Cze, 09:44, BK <b...@g...com> wrote:

> [...]
    > posiadać również Biura Informacji Kredytowej - dodaje Michał Serzycki,
    > Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych.

    Czy informacja, ile i gdzie wydaję na paliwo, jest konieczna do
    "uwiarygodnienia" mojej zdolności kredytowej ?

  • 9. Data: 2009-06-11 07:58:04
    Od: Grzegorz <o...@g...com>

    Drodzy Państwo! Skad oni moga mieć takie informacje? Ano jedynie z
    wyciągow kart kredytowych i kredytów branych na zakup. np. samochodu!
    Dlatego ja nie uzywam a i nie płacę karta debetową i nie zadłuzam sie
    bez potrzeby. To jedyna metoda żeby namierzyli wydatki. Przeciez jak
    placisz gotowką za bezzynę to kto o tym wie że to ty kupiłeś?
    Informacji nie dostana od dilera samochodow oczywiście więc tylko jak
    kupiłeś go na kredyt to bank zgłosi do BiKu. Tak więc to pic na wodę.
    Nie róbcie darmowej reklamy idiotom bo to firma prywatna a nie urząd i
    informacje ktore mogą posiadać są mocno, mocno ograniczone! A
    paranoikom odradzam używanie kart!